Ca reflectare/nedialectică
„existență” este,
“EXISTÉNŢĂ, existențe, s. f. 1. Faptul de
a exista, de a fi real; categorie filozofică care se referă la natură, materie,
la tot ceea ce există independent de conștiință, de gândire. ♦ Viață
considerată în durata și conținutul ei. ♦ Durată (a unei situații, a unei instituții).
2. Condițiile, mijloacele materiale necesare vieții. ♦ Viață; mod de
viață, fel de trai. [Pr.: eg-zis-] – Din fr. existence, lat. existentia.
Sursa: DEX '98 (1998) | Adăugată de RACAI | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Sursa: DEX '98 (1998) | Adăugată de RACAI | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Ca reflectare/dialectică
„existență” este,
„simultaneitatea existență de sine/existență de efect”
ca simultaneitate unde existență de sine este
plin/golul fără efecte iar existență
de efect simultaneitatea formă/spirit
sau efectele existenţei de sine ca dimensiune formă/spirit. Putem spune şi că „existență” este,
„simultaneitatea
plin/gol cu efecte”
dincolo de sensul lor ca substanță materie/energie. Dacă ținem cont de
singura ei condiție de existență (limitat parametru) dimensiunea formă/spirit „existență” este,
„echilibrul/dialectic al simultaneităţii formă/spirit”.
în sensul ei absolut/relativ când existența are o singură dimensiune simultaneitatea formă/spirit. În lipsa acesteia
existența nu poate fi reflectată iar în lipsa existenţei nu există dimensiunea formă/spirit.
Trebuie
să înțelegem că golul ca şi plinul sunt este existențe de sine şi nu de efect
care împreună ca simultaneitate sunt reflectarea realităţii/reprezentate ca existență de sine iar simultaneitatea materie/abstractă/energie/abstractă sau
plin/golul fără efecte este doar o
existență de sine abstractă. În acelaşi timp existența de sine este
echivalentul plin/golului fără
efecte iar efectele sunt existența de efect a acestui plin/gol (sau formă/spirit).
Definiția/nedialectică,
pe lângă faptul că nu leagă existența de dimensiunea transformării ca
simultaneitate spaţiu/timp, confundă
realitatea cu reprezentările ei sau chiar cu reflectările/reprezentărilor ei, amestecă realitatea în sine sau
natura sau iluzia/realitate a lucrurilor
şi fenomenelor ca şi când realitatea ideilor sau virtuală nu ar fi o realitate
sau existență. Dacă limităm definiția/dialectică
la substanță ca materie/energie putem spune că existența este,
„simultaneitatae materie/energie”,
unde evident sunt incluse şi efectele materiei/energie indiferent de natura sau
organizarea acesteia simultan sau separat. Existență însemnă materie/energie cu efecte directe sau
indirecte respectiv cu formă/spirit
ca dimensiune unică.
Definiția
dicționarului face din start o confuzie între existență şi realitate, această
confuzie este evidentă şi în transcendentalul lui Kant care crede că dincolo de
cunoașterea lui limitată la transcendental nu este tot realitate. Existența
este doar o formă a reprezentării realității şi nu realitatea însăși. Şi
reprezentarea formei sau spiritului sunt
existențe chiar dacă în lipsa entităţi/univers
cu existență de sine nu pot exista decât ca efecte nu trebuie să confundăm
existența de sine cu existența de efect dar nici simultaneitatea lor ca
existență. Nu putem să neglijăm efectele oricărei existențe indiferent dacă
sunt existențe de sine ca materie/energie
sau plin/gol cu efecte sau existențe
de efect ca formă sau spirit sau teiste
sau ateiste ca în cazul lui Dumnezeu, care este o existență de efect şi care
deși nu are o existență de sine dar efectele lui se văd în jurul nostru în
permanență (ca formă, existență sau spirit al fiecăruia dintre noi).
În
acest context şi vidul este o existență chiar dacă nu poate fi definit decît
prin efectele lui şi nu prin existența de sine. Şi vidul este o existență chiar
dacă este definit de neexistența materiei în spațiul/timp respectiv la fel ca golul care definește existența
împreună cu plinul pe care îl definește. Plinul este o existență de sine la fel
ca şi golul cu care este o simultaneitate ca existența cu sau fără efectele lor
directe formă) şi indirecte (spirit). În lipsa plinurilor golul nu ar exista ca
şi invers în lipsa golului plinul ar fi doar idee sau nonsens, golul este norma
plinurilor sale şi invers plinul este norma golurilor sale.
Realitatea
şi reprezentările ei sunt dincolo de noi şi de reflectările noastre ca şi Entitatea/Univers sau Dumnezeu dar nu
putem exclude extrapolarea reflectărilor noastre ca reprezentare sau chiar
realitate cu toate că nu vom cuprinde niciodată limitele extrapolărilor
noastre. Este absurd să le spunem inexistențe atâta timp cât au efecte, unele
pe care le intuim altele pe care le putem reflecta într-o formă sau alta.
Aceste entităţi/univers sunt o
realitate ca şi vidul sau ideile chiar dacă noi sau alții nu le putem reflecta,
o realitate ca existențe de sine şi nu de efect ca forma şi spiritul entităților/univers. Realitatea
virtuală este o realitate indiferent dacă o acceptăm sau nu ca realitate sau ca
existență de efect şi nu ca existență de sine. Putem oare spune că Dumnezeu nu
este o realitate chiar dacă el nu există fizic, material sau de altă natură ca
substanță? Nu, el există prin efectele lui asupra entităților/univers în credinţa sau acțiunile sau interpretările
acestora iar neglijarea LUI ar genera o catastrofă. Există prin noi şi entităţile/univers care cred în
Dumnezeu (existență de efect) la fel cum Entitatea/Univers
(existență de efect ca şi absolutul) există prin entităţile/univers ale ei sau absolutul prin realtivurile sale. Aşa
cum Entitatea/Univers este o
existență prin existența noastră ca entităţi/univers
ale sale şi Dumnezeu este o astfel de existență dar doar de efect şi nu o
existență ca simultaneitate a existenţei de sine cu cea de efect.
Putem
spune oare că spiritul, sufletul nu este o realitate sau o existență doar
pentru că nu este substanță sau doar pentru că este doar rezonanță sau doar
idei? Cu siguranță nu, chiar dacă nu este o existență fizică cu siguranță el
există prin efectele lui ca idei. În caz contrar nici energia nu ar fi
existență sau focul sau fenomenele substanței, etc. Orice realitate/virtuală sau iluzie poate deveni realitate prin
intermediari ca substanță sau este o realitate dacă produce efecte asupra entităților/univers chiar dacă noi nu
putem reflecta acea realitate ci doar efectele ei.
Este
limpede că orice entitate/univers
indiferent de natură sau organizare are două componente simultan o existență de
sine şi o existență de efect dacă acceptăm simultaneitatea situației ca
substanță. Dumnezeu este o entitate/univers
de efect, luată separat, dar ea are suportul ei ca substanță adică noi sau entităţile/univers care cred în
Dumnezeu, la fel şi ideile sau realitatea/virtuală sau efectele de
orice natură sau organizare. Orice realitate nu poate fi o realitate pentru un
sistem de referinţă dacă nu există efecte ale acestei realități asupra entităților/univers din sistemul de
referinţă sau asupra sistemului de referinţă. Este ca şi când am avea un frate
sau o rudă despre care nu ştim nimic niciodată, nu ştim nici măcar că s-a
născut sau că există. Este acea zonă unde nu ajung comparațiile noastre niciodată,
în cazul lui Kant sau al teismului în general este dincolo de Dumnezeu sau
ateist dincolo de infinit.
După
cum observați formula dicționarului/nedialectic
leagă existența de materialitate dar trebuie să includem în existență şi
nematerialitatea nu doar pentru că există ci mai ales pentru că nu putem separa
materialitatea de lipsa ei sau de efectele acesteia directe şi indirecte ca
efect al golurilor sale, ele fiind simultane dar nici de energie ca
nematerialitate. În plus nu putem spune fără să limităm (să greșim) lucrurile că
energia, care este nemateria însăși, este existență de sine ca şi golurile pe
care le definește. Este absurd să credem că cineva poate separa golul de plin
şi invers.
Orice
existență de sine are o proprietate sigură şi specifică nu poate ocupa simultan
acelaşi timp şi acelaşi spațiu cu o alta şi asta însemnă un plin al dimensiunii
spațiu/timp sau al transformării
unei entităţi/univers. Acest lucru
nu exclude faptul că nici energia nu poate ocupa aceiași dimensiune spaţiu/timp dacă nu limităm dimensiunea
spaţiu/timp doar la acea materială
separat de cea energetică. Ideile nu pot ocupa aceiași dimensiune în acelaşi
tip altfel ar fi ca şi când am putea avea două idei în acelaşi timp chiar dacă
dimensiunea lor spaţiu/timp este de
altă natură decît cea materială. Nici golurile nu pot ocupa acelaşi spaţiu/timp simultan chiar dacă în
aparență putem crede acest lucru. Ar fi o confuzie ca şi în cazul lumilor
simultane ale întregului cu părţile sale care sunt identice ca secvențe
convenţionale şi neconvenționale dar nu ca întreg așa cum se poate observa din
oricare relație filozofică prezentată de noi şi nu ca întreg. Ele sunt
simultane dar fiecare are dimensiunea spaţiu/timp
specifică ei. Astfel un organ se transformă complet în câteva zile sau
săptămâni în timp ce omul sau animalul căruia îi aparţine moare de în câțiva
ani sau mai mulţi. Pielea se reface complet în câteva zile dar omul sau
animalul rămân ani de zile cu alte formațiuni epiteliale. Iar exemplele pot
continua la nesfârșit ca parte şi întreg al oricărei situații (entitate/univers) ceea ce însemnă că
deși demisiunea spaţiu/timp se
suprapune este alta pentru fiecare situație la fel şi golurile sau plinurile
existenţei. Să nu uităm că fiecare transformare are dimensiunea ei spaţiu/timp specifică şi care dispare o
dată cu transformarea respectivă şi nu o dată cu transformarea altei entităţi/univers.
Să nu
confundăm existența energiei care este o realitate de sine cu existența
materiei chiar dacă amândouă sunt existențe de sine, energia ocupă o dimensiune
spațiu/timp energetică în timp ce
materia ocupă un spaţiu/timp
material, adică specifică fiecărei transformări în parte. Chiar în dicționarul/nedialectic este o
distincție între materie şi energie dar nu este o distincție clară nici ca realitate
nici ca reflectare a realităţii/reprezentate
a relației dintre ele, ca simultaneitate şi efecte ale lor sau dimensiune spaţiu/timp a transformării. Trebuie
clarificat acest lucru pentru totdeauna, materia este reflectarea
simultaneităţii plinului/absolut/relativ
cu materia lui abstractă în timp ce energia este reflectarea simultaneităţii golului/absolut/relativ cu energia lui
abstractă ca natură.
Particulele
elementare ce alcătuiesc o entitate/univers,
indiferent de mărime lor sunt o simultaneitate materie/energie chiar dacă noi sau alții nu vedem decât când
materia când energia lor. Încercarea unora de a exclude una sau alta este
sortită eșecului deoarece excluderea uneia dintre ele ar însemna mai devreme
sau mai târziu inexistența ei definitivă. Devine absurdă ideea ca din materie/energie să facem obiecte ia
acestea să fie doar materie ca substanță separat sau doar energie separat. Entitatea/univers nu este doar un gol/plin sau materie/energie fără efecte ci şi efectele directe şi indirecte ale
acestei simultaneități materie/energie
dar şi transformarea continua şi
nelimitată a acestora ca reprezentarae
universului oricărei entităţi/univers.
Din păcate sau din fericire nu există materie fără energie şi nici invers
deoarece orice efect direct sau indirect separat pe care îl reflectăm este un
efect al simultaneităţii materie/energie
şi nu al materiei sau doar al energiei separat. Nu există contrariu al
existenței gol/plin, inexistența
presupune inclusiv lipsa ideii de inexistență şi gol/plinul nu poate fi inexistență la fel cum nu poate fi o
transformare inexistentă sau dimensiunea ei spațiu/timp. Toate acestea le putem spune pozitiv/negative/neidentice simultan (un pozitiv/negativ neidentic) întotdeauna dar doar pozitive sau
negative când sunt raportate la un sistem sau altul de referinţă şi cu rezerva
limitării la pozitiv/negativ.
Existenta
ca definiție/dialectică ca simultaneitate a existenței de sine, exi/sij, cu cea
de efect, exi/efj, adică a golului cu plinul pe care îl definește, poate
fi scrisă ca relație filozofică astfel,
exij ≡ exi/sij/exi/efj ≡ / ≠ exi/sij ≠ exi/efj ,
sau ca relație a plinului cu golul pe care îl
cuprinde, respectiv ca formă/spirit,
exij ≡ plinj/golj ≡ / ≠ plin/0j ≠ gol/0j ,
dar să nu uităm că forma şi spiritul simultan al
entității/univers sunt condiția de
existență (limitat ca sistemic parametru) sau dimensiunea unică a existenţei ca
simultaneitate la fel cum spațiul/timp
este parametrul sau dimensiunea unică a transformării. Efectele directe şi
indirecte ale existenței entității/univers
(gol/plin ca extrapolare a
substanței dincolo de natura ei către reprezentare sau realitate sau materie/energie ca substanță) sunt
însăși existența de efect a acesteia (formă/spirit
de unde şi intuiția oamenilor că Dumnezeu este un spirit şi nu o substanță) şi
nu efecte directe şi indirecte ale golului sau plinului separat. Forma nu este
rezultat doar al materiei la fel cum spiritul nu este doar rezultat al energiei
niciodată şi nici invers doar simultaneitatea lor poate fi extrapolată ca
reprezentare sau realitate dincolo de orice reflectare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu