Înainte
de toate ce este o terapie şi evident ce este o terapie de grup. Nu mai priviţi
cu atîta importanţă dicţionarul conventional şi limitat care spune că terapia
este,
“TERAPÍE
s.f. (Med.) Metodă folosită pentru vindecarea unei boli;
terapeutică. ♦
Îngrijire
medicală;
tratament. // Element secund de compunere savantă cu semnificația „tratament”, „îngrijire medicală”, „medicație”. [< fr. thérapie, cf. gr. therapeia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Această definiţie nu-mi place
eu aş vrea să preluăm idea de filozofie ca terapie ca un “joc al ideilor” sau
rezonanţa noastră cu propriile naostre idei. Definiţia de dictionar este limitată şi aproape inutilă dacă ne gîndim că
“terapie de grup” este o noţiune preluată de la tratamentele psihologice şi cu
referire la psihoterapiile utilizate de psihoterapeuţi pentru tratarea bolilor
psihice cum sunt cele de tratare a alcolicilor sau drogaţilor, sau celor de tip
freudian, sau unor nevroze de altă natură, de atîtae ori pe lîngă un tratament
medical adecvat. Principiul metodei nu este empatia cum se crede şi cum se
studiază, empatia este doar o modalitate, este doar un efect, de a transpune un
om sau o entitate/univers (om, plantă
animal, etc.) dintr-o realitate pe care şi-o creează singur şi care este
greşită pentru acest individ sau această entitate/univers
într-o lume reală aparent corectă dar relativă. Aceatsă transpunere dintr-o
realitate în alta medicina o denumeşte uneori schimbare de mediu şi este de
a6tîtae ori prima indicaţie psihologică, simplă şi la îndemîna oricui. Ce nu
este înţeles nici măcar la nivelul psihologilor este faptul că de fapt
transpunerea prin empatie este doar la nivelul iluziei/realitate, a spiritului pacientului şi nu şi la nivelul
Realităţii în Sine care este şi în care există. La nivelul Realităţii în Sine
tratamentul este medicamentos sau prin activităţi fizice (sport, mişcare
masaje, duşuri reci, şocuri electrice, etc.). Terapiile utilizate de psihologi
şi psihoterapeuţi bazate pe efecte la nivellul spiritului respectiv elementelor
acestuia nu fac decît să schimbe o realitate a ideilor entităţii/univers respective cu o altă realitate a ideilor lui
folosinduse de empatie sau dacă doriţi de rezonanţa la nivel spiritual dintre
două sau mai multe entităţi/univers.
(empatia este o rezonanţă a
sentimentelor şi deci este la nivel spiritual şi nu de altă natură) În medicina
psihicului se folosesc puţine terapii pentru moment deoarece ei nu ştiu
principiul filozofic al acestor terapii şi empatii. Se folosesc de experienţe
pe diverse entităţi/univers materie/energie (culori, nisip, film,
artă de orice natură, etc.). Încă nu au înţeles că orice element al omului sau oricărei entităţii/univers este material de terapie dacă ştim să transformăm
aceast material în terapie sau putem să facem să intre în rezonanţă, empatie,
acele două entităţi/univers, om şi materie/energie oarecare sau pur şi simplu materie/energie. Nu doar materia/energie
este material de terapie, efectul lor, limbajul lor, de orice natură poate fi
element de terapie în cazul nostru pot fi cititul sau cuvintele exprimate în
orice formă, poezia sau bîrfa pur şi simplu sau filozofia sau ştiinţele dar şi
neştiinţele. Medicina psihicului nu foloseşte încă terapiile neştiinţifice care
pot fi utile la fel ca şi cele ştiinţifice. Ce dovadă mai bună doriţi decît
faptul că în mileniul trei oameni merg încă la vrăjitoare sau ghicitoare ca să
nu mai vorbim de zodiac, astrologie şi multe altele. Sunt nelimitate elemente
de terapia la fel cum sunt nelimitate entităţi/univers.
După acestă introducere putem vorbi doar despre filozofie ca terapie de grup
dar aş dori să mai menţionez cîteva terapii de grup chiar de masă cum sunt
religia, sportul de masă sau acţiunile sociale sau chiar mitingurile, grevele, festivalurile
sau concursurile de orice natură, televizunea sau radioul, etc. Şi revoluţiile
sunt terapii pentru mulţi oameni. Nu trebuie să excludem nimic din ceea ce
poate creea empatie sau cum spun eu rezonanţă între două sau mai multe entităţi/univers. Şi empatia din dicţionar
este o rezonanţă aşa cum este definită,
“EMPATÍE
s. f. 1. (Fil.) Formă de intuire a realității
prin identificare afectivă. 2. Tendință
a receptorului de a trăi afectiv, prin transpunere simpatetică, viața eroilor din opere literare, filme etc. – Din fr. empathie,
engl. empathy.
Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”
Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”
dar se limitează la anumite aspecte şi doar la
om. Este mult mai simplu şi mai aproape
de Realitatea în Sine formula generalizată, extrapolată în nelimitat,
„empatia este rezonanţa a două sau mai multe entităţi/univers” .
Să nu mai credeţi în această
limitare şi animalele empatizează şi nu este cazul să vă dau eu exemple le
vedeţi zilnic peste tot, şi planetele au aceste empatii şi între ele dar şi
între noi şi ele şi nu în ultimul rînd să nu negăm empatiile noastre şi ale
altor entităţi/univers cu pietrele,
apa, vîntul, zăpada sau ceea ce noi numim materie amorfă. Reacţiile chimice sau
fizice sunt afinităţi reciproce ale materiei şi sunt tot rezonanţe şi empatii.
Rolul nostru este să arătăm că filozfia poate fi element de empatie şi am şi
dovada în faţa mea cei 120 de membrii care sunt curioşi să înţelegă foilozofia
neconvenţională. Unii o fac doar din amuzament sau poate din curiozitate sau
doar din dorinţa de a mă nega ca teorie sau poate cine ştie ce alte motivaţii
dar fiţi siguri că mulţi dintre ei sunt atraşi de noile principii şi noile
definiţii şi noile interpretări, reflectări ale lucrurilor pe care le spun. Şi
nu în ultimul rînd unii se simt bine că discută aceste lucruri Haideţi să facem
o terapie din propriile noastre idei, despre noi şi Realitatea în Sine pe care
o reflectăm ca rapoarte sau comparaţii sau simple convenţii limitate şi o data
cu limitele lor şi relative. Să facem
din filozofie ca şi din poezie sau literatură un “joc de idei” o plăcere, o
bucurie de a trăi tocmai prin cunoaşterea propriilor noastre incertitudini şi
limitarea lor raţională.
Va continua.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu