Legătură
Ca natură non
dialectică a dicţionarului clasic
„legătură” este,
„LEGĂTÚRĂ, legături, s.
f. I. 1. Legare; mod de a uni două corpuri, prin care se limitează
mobilitatea lor relativă și care permite de obicei transmiterea
unor mișcări de la unul la celălalt; joncțiune. ♦ Spec. Mod de împletire a firelor de urzeală cu firele de
bătătură. ♦ Conectare a mai multor elemente de circuit electric. ♦ Unire a unor
particule care constituie o moleculă, un atom, un nucleu etc. ♦ Forță de legătură = forță care leagă între
ei atomii unei molecule. Energie de legătură = energie eliberată la
formarea unui sistem material. 2. Mijloc de comunicare (aeriană,
telegrafică etc.). 3. Piesă, dispozitiv, obiect (flexibil) care unește sau fixează două sau mai multe obiecte, cu care este fixat, imobilizat
cineva sau ceva. 4. Basma. ♦ (înv.) Cravată. ** Fașă, bandaj. 5. Coperțile și cotorul în care se fixează filele unei cărți, ale unui caiet etc. 6. Grup de obiecte legate împreună (într-o
pânză sau cu o sfoară, o curea etc.) spre a se păstra sau a se transporta mai ușor; sarcină, boccea; mănunchi. II. Fig. 1. Relație între fenomene, persoane, colectivități etc. 2.
Relație de rudenie, de dragoste sau de
prietenie. ♦ (Mai ales la pl.) Relație, cunoștință printre oamenii de seamă sau influenți. 3. Contact stabilit și menținut între diferite persoane, instituții, state etc. ♦ Agent
de legătură = agent care ține un contact
permanent între două unități militare, între
două grupuri de comandă etc. Om de legătură = om care asigură contactul
permanent între două instituții, două
întreprinderi etc. 4. (înv.) Acord, înțelegere, convenție. 5. Concordanță între părțile unei expuneri, ale unei argumentări. 6. (în loc. prep.) În
legătură cu... = referitor la... – Lat. ligatura.
Sursa: DEX
'09 (2009) | Adăugată de blaurb | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Prin convenţie, combinație a
unicităţii sau situaţiei/stare a ei
ca îndatorare/angajament, angajament
ca stare sau realitate, îndatorare ca situaţie sau natură, legătură ca virtual
al îndatorării naturii, legătură a situaţiei ca sistem ca relație, legătură
umană sau ştiinţifică sau formulă, etc.
Ca natură
nedialectică a dicţionarului simultan/dialectic „legătură” este,
„combinație”,
ca
expresie sau termen generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
- unicitate,
„combinație ca unicitate”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate a ei sau,
„legătură.unicitate”
convenţie
ca percepţie a combinației unicității respective, comparat/extracomparat cu repere sau situaţii. În condițiile în
care orice legătură a unicităţii este o combinație percepută al ei iar orice
combinație o legătură.unicitate dincolo
de percepţie, legătura.unicitate o simultaneitate/dialectică
sau legătură/extralegătură
(nelegătură) ca situaţie/stare a
unicităţii,
- situaţie,
„extralegătură”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„legătură”,
convenţie
ca percepţie a extralegăturii situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice legătură este o extralegătură
percepută a ei iar orice extralegătură o legătură dincolo de percepţie, chiar
dacă niciodată aceiaşi legătură cu aceiaşi extralegătură ca situaţie. Cu
condiția să nu confundăm în nici un caz extralegătura cu formula, relația,
legătura, îndatorarea, angajamentul sau combinația, antilegătura sau
nelegătura, inexistența lor ca alegătură sau non legătură, etc., știind că
orice extralegătură este o legătură dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extralegătură
ca stare”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„legătură.stare”,
convenţie ca percepţie a extralegăturii stării respective,
extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi când orice
legătură a stării este o extralegătură percepută al ei iar orice extralegătură
o legătură dincolo de percepţie chiar dacă niciodată aceiaşi legătură cu
aceiaşi extralegătură ca stare,
-
situaţie ca sistem
„extralegătură
ca sistem”
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„legătură.sistem”,
măsură
sau măsurabil, convenţie ca percepţie a extralegăturii situaţiei respective ca
sistem, comparat sau comparativ cu repere sau situaţii, indiferent de situaţie,
natură sau organizare. Unde şi când orice legătură a situaţiei ca sistem este o
extralegătură percepută a ei iar orice
extralegătură o legătură dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, măsură sau
măsurabil, chiar dacă niciodată aceiaşi legătură cu aceiaşi extralegătură ca
situaţie. Cu condiția să nu confundăm în nici un caz extralegătura, situaţiei
ca sistem, cu formula, relaţia, legătura, îndatorarea, angajamentul sau
combinația, antilegătura sau nelegătura, inexistența lor ca alegătură sau non
legătură, etc., ale situaţiei ca sistem, știind că orice extralegătură este o
legătură dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este
măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, ca egal, antiegal sau inegal
ca identic, etc., orice legătură devine umană sau ştiinţifică ca formulă sau
relație, teoretică sau practică, măsură sau măsurabil precis, cu opus sau
contrar care „se anulează reciproc” și nu respectă
principiile naturii. Ca uman sau știință al naturii despre extralegătură,
formulă, relaţie, legătură, îndatorare, angajament sau combinație, antilegătură
sau nelegătură, inexistența lor ca alegătură sau non legătură, etc., ca
virtual, iluzii și umbre, în nici un caz natură, realitate, natură/realitate sau virtual al
unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „legătură” ca situaţie este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extralegăturii”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice
a legăturii/extralegătură”,
sau al dialecticii nelegăturii combinației situaţiei în
general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antilegăturii”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice
a legăturii/antilegătură”,
sau
al dialecticii nelegăturii combinației situaţiei ca sistem, opus sau contrar,
în particularul ei. Alt fel spus orice legătură este de fapt o extralegătură ca
alt sau alt fel de legătură dincolo de percepţie şi invers.
Ca înțelegere a semnificației trebuie
să plecăm de la formulă, relație sau legătură, etc., ca adevăr, revelație sau
veridicitate, etc. simultan/dialectică sau neconvenţională. În acest
context,
- adevărul uman sau științific, simultan/dialectic
este o formulă/lege/normă umană sau științifică, respectiv în cazul
formulei relativității
E = mc²,
ca
relație clasică devine,
en = mnc²n ,
redând
în acest fel (ast fel) natura relației ca uman sau știință dar și absolutul ei
relativ nu doar relativ sau doar absolut. Unde și când „n” este norma specifică oricărei
energii, mase sau substanțe, conținut sau entitate/univers, etc., iar
egalitatea, inegalitatea, sau antiegalitatea ca identic, după caz, sunt legea
adevărului specific ca uman sau știință. În plus nu mai utilizăm litere mari
deoarece, neconvențional, ele sunt semne/simbol care aparțin Unicității
sau Lui Dumnezeu la care nu ajungem.
-
Adevărul
ca sistem de vine similar dar cu specificația de sistem și nu doar uman sau
științific chiar dacă ambele variante sunt doar virtual al naturii și nu natura
însăși. În acest sens formula devine relație ca formulă sistem, respectiv,
ej = mjc²j ,
ca
extrapolare a formulei în relație ca relaţie/lege/normă sistem sau ca
adevăr.sistem simultan/dialectic sau neconvențional de secvențe. Dincolo
de aceste variante noi generalizăm sau extrapolăm aceste variante eliberându-le
de limitele lor umane, științifice sau sistem, prin convenţiile noastre
redându-le natura, principiile și regulile ei care nu au contrraii ce „se
anulează reciproc”, ca simultaneitate/dialectică
sau neconvenţională. În acest formulă/lege/normă și relaţia/lege/normă
devin legătură/principiu/regulă ca natură respectiv revelație simultan/dialectică
ca adevăr, revelație și veridicitate, etc., după caz. Reluând exemplul relației
relativității acesta devine sau se transformă în revelație simultan/dialectică,
respectiv,
rev.sim.dialj ≅ ej/mj/c²j ,
rev.sim.dialj ≅ c²j/ej/mj ,
sau
c²j ≅ ej/mj,
ceea
ce ne spune pe de o parte că viteza luminii nu este o constantă fiind
dependentă de energie și masă sau în general de materia și puterea substanței
în aceiaşi clipă/moment în care „c²j” este esența relației relativității/absolute
sau relativul/absolut al unei substanțe, conținut sau entitate/univers.,
etc., ca revelație simultan/dialectică sau neconvenţională, „rev.sim.dialj”. În
condițiile în care această revelație simultan/dialectică respectă în
totalitate, prin convenţie sau în limitele convențiilor noastre, principiile și
regulile naturii dar mai ales nu are contrarii, opus sau contrar care „se anulează reciproc”, ca în variantele ei sistem sau doar
umane și științifice.
Lipsa legăturii nu
însemnă lipsa liber/arbitru al
situaţiei ci doar un liber al situaţiei respective ca în cazul oricărui haos,
asta nu însemnă că haosul este libertatea perfectă care nu există știind că
există doar liber/arbitru în general sau libertatea lui constrângere în
particular. Totodată liberul/arbitru fiind similar legăturii/antilegătură
și nu doar legătură, antilegătură, liber sau arbitru separat, etc. Liber/arbitru
sau libertatea/constrângere există nu pentru că ar exista ci doar pentru
că noi sau orice conținut, entitate/univers, corp sau obiect/fenomen,
etc., nu putem cuprinde, cunoaşte sau defini nelimitatul devenirii și
transformării, perfecțiunii ei ca haos/sistem și nu separat haos sau sistem.
Așa cum am mai spus nu există haos sau nu poate exista pe o devenire și
transformare perfectă sau veșnic/eternă. Iar dacă ar fi doar haos sau
doar sistem, ar dispare sau nu ar fi existat armonia și normalitatea
paradoxului naturii, devenirii și trasnformării ei perfecte. Haosul și sistemul apare odată cu reperele,
situațiile sau sistemele de referință, doar datorită limitelor și absolutului
lor relativ, ca neputință a părții sau secvenței să cuprindă sau să definească
întregul, absolutul sau destinul din care face parte. Dincolo de repere,
situații sau sisteme de referință totul este doar simultaneitate/dialectică
și neconvențional ca perfecțiune,
definită sau cuprinsă prin convenţiile noastre. Doar o dată cu arbitrul sau
arbitratul apare sistemul şi haosul, formulele, relațiile, legăturile,
îndatoririle, angajamentele sau combinațiile lor, etc., ca absolut/relativ
în oricare variantă convențională și neconvenţională, comparat, comparativ sau
raportat cu repere, situaţii sau sisteme de referință. La fel cum în lipsa
energiei sau golului nu putem spune sau crede că există formule, relații sau
legături, etc. și invers, având în
vedere că legătura este dată de putere și materie energie și masă, după caz, ca
simultaneitate/dialectică și nu de una sau alta separat. Doar materia
sau doar puterea ei nu pot avea legături, relații, îndatoriri sau angajamente,
etc., în lipsa puterii, golurilor sau energiei, etc., care o cuprinde sau
definește ca simultaneitate/dialectică și neconvenţional de secvențe ale
lor. Din aceste motive legătura este o consecință a punerii de condiții de
existență la fel cum libertatea este o consecință a lipsei punerii de condiții
de existență, respectiv liber/arbitru după caz, comparat, comparativ sau
raportat cu repere, situații sau sisteme de referință.
Spre deosebire de
sistem, haosul are liberul lui arbitru sau doar libertăți și constrângeri şi o
dată cu ele și consecințele lor ca formule, relații sau legături, etc., ca
punere sau nepunere de condiții de existenţă, consecință a puterii oricărei
materii sau substanțe. Haosul în condițiile adevărului sau indiferenței/întâmplare
ca formulă/lege/normă și relaţia/lege/normă respectiv devin legătură/principiu/regulă
sistemul cu specificul lui. Dacă nu ar fi indiferența/întâmplare
ca putere sau punere de condiții de existenţă, constrângeri sau legături,
haosul ar fi inexistenţă și o dată cu e și sistemul pe care îl cuprinde sau
definește iar împreună inexistența merge mai departe, arătându-ne că în lipsa
lor Unicitatea și unicitățile ei, Dumnezeu și dumnezeii Lui ori nu ar fi
existat ori ar fi dispăru de mult. Nu trebuie să confundăm în nici un caz
punerea condițiilor de existenţă ca sistem cu cele ale haosului dar nici
variantele lor particulare intermediare ca legătură, constrângere, raport, limitare, sistem, dictatură, etc.
Chiar dacă și haosul dar și sistemul au toate aceste variante în generalul sau
particularul lor, neconvențional sau simultan/dialectic. Toate exemplele
date în definiția clasică de dicționar sunt doar cazuri particulare de puneri
de condiții de existenţă ca legături sau constrângeri, convenții ca sistem sau
sistemice, limitări, excepții, nedeterminat, etc., într-o variantă sau alta, ca
particular al consecințelor punerii, puterii, golurilor, plinurilor sau energiei,
etc., în simultaneitatea lor dialectică sau neconvenţională.
Ca să putem
extrapola formulele, relațiile sau legăturile, etc., ca o consecință a punere
de condiții de existență, trebuie să definim criteriul sau condiția de
existență specifică a lor pe baza elementelor specifice, general valabile, care
nu depind de particularul lor ca unicitate sau particular al ei. Fără a le
limita doar la definițiilor clasice, ca „impuneri”
în sens clasic, uman sau științific care nu respectă principiile și regulile
naturii și cu contrarii care „se anulează reciproc”.
În acest sens vom constata că varianta general valabilă a legăturii sau
condiția general valabilă ce respectă principiile naturii fără contrarii care „se anulează reciproc”, este cea
prezentată de noi, ca filozofie a naturii sau neconvenţională, respectiv consecința (... sau a )
puterii sau particularului ei ca termen generic sau expresie a măsurii, dependenței/antidependenței
sau absolutului/relativ al adevărului sau revelației oricărei substanțe,
conținut sau entitate/univers, etc.
Similar oricărei relații a relativității/absolute și nu doar
relative, umane sau științifice. Care este o sau se dorește să fie o constantă
prin definiţie chiar dacă nu a fost, nu este și nu va fi invariabilă sau
constantă pentru că nu există și nu pot exista entități bine definite sau
constante, pe o devenire și transformare perfectă și veșnic/eternă,
decât în limitele umane sau științifice prin convenție și convenții „impuse” de noi sau alte conținuturi ca entități/univers.
În cazul nostru limitat, ca gând sau idee umană
sau științifică, sunt doar cazuri particulare de punere umană sau
științifică de condiții de existenţă, ca virtual, iluzii și umbre, filozofie
sau știință, metaforă sau percepţie a lor, etc. Haosul nu poate fi considerat o
variantă particulară de organizare fără puneri de condiții de existență,
formule, relații sau legături, limite, convenții sistem sau sistemice, etc.,
specifice ca indiferență/întâmplare, știind că orice situație sau natură
dar și virtualul lor sau al unicităţii, sunt doar nepunere respectiv punere/antipunere
de condiții de existenţă ca particular al punerii/extrapunere
fără limite, excepții, nedeterminat, constante sau invariabile, entități bine
definite, absurd sau „imposibil”, etc. Am putea spune că haosul este o
libertate perfectă în sens clasic (dar nu există perfecțiune în acest sens ci
doar perenitate a ei) dincolo de sistemele de referință, deoarece haosul are
doar repere, situaţii ca indiferență/întâmplare
și nu sisteme de referinţă sau referențiale ca uman sau ştiinţă. De aceea am
preferat înțelegerea ca semnificație a haosului ca un sistem cu nelimitate
condiții de existență sau niciuna. Ceea
ce se poate înțelege ca semnificație că haosul are nelimitate puneri de
condiții de existenţă sau niciuna la fel cum putem spune că are nelimitate
legături, constrângeri, formule sau relații, îndatorări sau îndatoriri,
angajamente, etc., sau niciuna, în limitele reperelor, situațiilor ca repere ba
chiar și a sistemelor de referință sau referențiale.
Nu există unicitate
sau caz particular al ei ca natură, realitate, natură/realitate și virtual al lor sistem fără haos sau indiferență/întâmplare
a ei, fiecare cu formule, relații, legături, îndatoriri, angajamente sau
combinații, etc., nici măcar ca particular uman sau științific. În caz de opusul/contrar, chiar dacă în limite
umane sau științifice putem vorbi de constrângeri sau libertăți, haos sau
sistem, separat, etc., chiar dacă este ușor de observat că în jurul nostru nu
există formulă, relație, legătură, libertate sau constrângere, etc., perfectă,
cu atât mai mult veșnic/eternă, există doar simultaneitatea lor
dialectică, deși trăim de atâtea ori libertatea (ca obiect/fenomen) sau constrângerea (ca obiect/fenomen), formula, relaţia sau legătura, lipsa lor, etc.,
emoții și sentimente ale naturii care suntem și în care existăm. Nu trebuie să
confundăm dialectica sau dialectici-le lor permanente (nu perfecte) ca virtual,
iluzii și umbre cu trăirea lor ca
emoțiile și sentimente, indiferent dacă sunt natură sau doar virtual al
ei ca vibrații/rezonanțe.
În concluzie,
orice formulă, relație, legătură, îndatorare, angajament
sau combinație, etc,. nu este și nu poate fi o consecință doar a unei materii
cu altă materie sau doar a energiei cu
altă energie ci doar simultaneitatea/dialectică a lor și a tot ce
există, ca o consecința sau consecințe ale punerii lor de condiții de
existenţă. Am putea spune că orice formulă, relație sau legătură, etc., este un
termen generic sau expresie a golurilor sau energiilor şi nu a simultaneității
lor dialectice cu plinul, materia sau masa pe care o cuprind sau definesc, dar
să nu exagerăm forțând limitarea. Din aceste motive dacă putem cuprinde sau defini
golurile, puterea sau doar energiile unui conţinut sau entitate/univers care
participă sau pe care le cuprinde sau defineşte, în totalitatea lor, o
substanţă, cu siguranță nu putem sau nu am putea stabili, cuprinde, cunoaște
sau defini formulele, relațiile, legăturile, îndatorările sau îndatoririle,
angajamentele, etc., conținutului, corpului sau substanței respective dacă nu
cunoaștem, cuprindem sau definim și materia, plinul sau masa, etc., ale
substanței sau conținutului respectiv.
Ar fi ca și când am scrie relațiile relativității fără să cunoaștem unul din
elementele ei „m”, „c” sau „e”, în oricare variantă a lor. Cu atât mai mult
doar umane sau științifice. Alt fel spus dacă putem cunoaște sau defini doar
golurile, puterea sau energia dintre elementele de materie nu vom ști
niciodată, nicăieri, niciunde și nicicând formulele, relațiile, legăturile, îndatoririle,
îndatorările, angajamentele sau combinațiile, etc., în lipsa plinurilor,
materiei sau masei lor, etc., ale unui conținut sau entitate/univers, în
oricare variantă a lui, convențională sau neconvențională, particulară sau
generală. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu