În convenţional,
“ABERÁȚIE, aberații, s.f. 1. Abatere de la ceea ce este normal sau corect. 2.
Defecțiune a unui sistem optic, care
duce la obținerea unor imagini neclare,
deformate etc. ◊ Aberație vizuală = astigmatism. Aberația luminii = variația aparentă a poziției unui astru pe cer datorită mișcării Pământului în jurul Soarelui, în jurul axei
proprii, și faptului că lumina se propagă
cu viteză finită. 3. Ceea ce este inadmisibil, absurd; absurditate, inepție, prostie. – Din fr. aberration, lat. aberratio.”
În neconvenţional,
extrapolarea abaterii dincolo de limita ei
convenţională.
La drept vorbind cine ne
poate spune că ceva este “bun” şi “correct”, cînd totul este realativ, cine ne
poate impune sensul lor limitat şi relativ? Aşa cum spune şi dicţionarul
aberaţia este raportarea la corectitudinea stabilită sau convenţională,
respectiv este o abatere în afara corectului sau mai mare decît abaterea
corectă, admisă, adică o extrapolare dincolo de corect dar tot o abatere. O
abatere exagerată. Nu vom găsi o aberaţie în Realitatea în Sine la Dumnezeu sau
Universul în Sine, acolo este doar o normalitate care pentru noi este o
aberaţie întotdeauna pentru că nu putem înţelege paradoxul nelimitatului lor
din cauza limitelor noastre. Pentru noi nelimitatul este o aberaţie nu pentru
că ar fi aşa, aberaţia este o normalitatea ca şi inexistenţa, este o aberaţie
pentru că nu o putem cuprinde, reflecta, înţelege. Inexistenţa este un
imposibil, ca şi aberaţia, pentru că pe de o parte ca şi aberaţiea aparţine
doar convenţiei şi convenţionalului pe de altă parte pentru că inexistenţă este
însăşi lipsa ideii de inexistenţă. Oamenii greşesc cînd caută să înţeleagă
imposibilul, inexistenţa sau moartea, nu este nimic de înţeles doar de acceptat
sau nu. Aberaţia este un imposibil dar şi imposibil este ceva care nu are nici
măcar o idee de reprezentare logică şi convenţională ca şi inexistenţa sau
moartea. Sînt curios dacă cineva îmi poate spune care este abaterea sau chiar
aberaţia de la un paradox sau faţă de un paradox ca simultaneitate. Şi abaterea
ca şi aberaţia se referă la elementele paradoxului, contrarii sau de altă
natură, nu la simultaneitatea imposibiă a acestuia. Nu doar contrariile sînt un
paradox şi simultaneităţile ca şi identitatea elementelor sale. Prezentul este
o extrapolare a inexistenţei noastre tot un paradox, el nu există dar îl trăim.
Mai exact “acum” este o extrapolare a prezentului care nu există sau existenţa
noastră care este o extrapolare a inexistenţei noastre convenţionale
nelimitate. În termeni convenţionali existenţa noastră este o aberaţie, o
extrapolare a abaterii de la neconvenţionalul nelimitat, şi nu invers. Inexistenţa
noastră este o normalitate a Universului în Sine, este nelimitată şi nu invers.
Nu trebuie să limităm nici abaterea dar nici extrapolarea ei aberaţia doar la
fenomenele pozitive, ele trebuie să definească şi elemetele negative şi pe cele
positive, acestea au abateri dar şi aberaţii de la normalitatea lor. Orice
paradox poate fi denumit aberaţie ca orice axiomă sau relativ/absolut. Paradoxul
nu poate fi echivalentul abaterii el este o aberaţie sau echivalent al imposibilului.
Ca să luăm de bună definiţia aberaţiei
convenţionale trebuie să luăm de bune limitele ei adică să considerăm ca “bun”
sau “rău” doar definiţiile convenţionale ceea ce nu este corect. Pentru un
nebun relaţiile şi acţiunile lui sînt bune şi corecte ca şi pentru un criminal
şi ar fi foarte grav dacă nu putem reflecta corect atitudinea şi înţelegerea
lor negativă ca să putem acţiona în sensul nostru “bun” convenţional. Ca să nu
spun că trebuie să acceptăm limitele convenţionale de “bun” şi “correct” care
demult sînt contestate ca definiţii şi acceptat relativul lor. În cazul
paradoxului nu poţi acţiona în nici un fel poţi doar să îl accepţi aşa cum este
sau să intri în alt paradox ca să scapi de cel anterior. Aberaţia în sensul convenţional
semănă foarte mult cu abaterea şi se leagă doar de pozitivul ei ceea ce
limitează definiţia, noi ducem aberaţia dincolo de om şi umanitate şi arătăm că
Universul în Sine nu are aberaţii el este perfect ca şi Dumnezeu ca şi moartea
care nu există pentru Universul în Sine, ea aparţine doar convenţiei ca şi
aberaţia. Abaterea de la pozitiv nu este negativul există şi o abatere pozitivă
a negativului ca şi una negativă a negativului şi nu putem spune că negativul
este o aberaţie din moment ce el este o normalitate pozitiv/negativ ca
orice contrarie. Aberaţia este o extrapolare la limita la care nu ajungem.
Abaterea este o normalitate, aberaţia un imposibil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu