Natural și supranatural
Natura are supranaturalul ei, simultan/dialectic
și neconvențional, dar nu cel al dicţionarelor clasice ca,
„SUPRANATURÁL, -Ă, supranaturali,
-e, adj. Care pare mai presus de forțele și legile naturii sau în
contradicție cu acestea; care pare în afara naturii, a lumii percepute prin simțuri;
care este atribuit unor forțe miraculoase; miraculos, fantastic. ♦
(Substantivat, n.) Ceea ce se pretinde a fi mai presus de legile naturii.
♦ Fără seamăn, extraordinar, excepțional. – Supra- + natural (după fr. surnaturel).
Sursa: Dicționarul explicativ al limbii române, ediția a II-a | Permalink.
Supranaturalul
naturii este extranaturalul ei ca realitate dincolo de percepțiile oricărui
conținut sau entitate/univers ca natură sau vibrație/rezonanță a
ei sau particular al lui. Așa cum am mai spus natura nu este savant a lumii
nostre ea sare principii și reguli simple dar mai ales ușor de înțeles ca
semnificație dacă respectăm principiile ei iar contrariile nu le considerăm
umane sau științifice, respectiv nu se anulează reciproc. Respectând
perfecțiunea devenirii și transformării cu veșnicul/etern al ei. Dacă
ați urmărit definiţiile noastre simultan/dialectice și neconvenţionale
puteți constata deja că totul este natură chiar și extranatura ei care împreună
le denumim nenatură sau neconvenţional al naturii, ca alt sau alt fel de natură
întotdeauna. În aceste condiții supranaturalul este extranatura de care discutăm,
care este de fapt o realitate dincolo de percepțiile naturii sau oricărui
conținut ca entitate/univers, corp sau obiect/fenomen, etc. Putem
spune la fel de bine că nimic nu este supranatural sau că totul este natură și
invers. Din clipa/moment în care totul este paardox, natura este
extranatură, natura este realitate și invers, etc. Extranatura definită de noi
este tot o natură dar o natură „Care pare mai presus de forțele și
legile naturii sau în contradicție cu acestea; care pare în
afara naturii, a lumii percepute prin simțuri; care este atribuit unor
forțe miraculoase; miraculos, fantastic. nu pentru că este o aparență sau „mai presus de forțele și legile
naturii” sau „în afara naturii”, ci pur și simplu pentru că noi sau orice conţinut, entitate/univers,
corp sau obiect/fenomen, etc., nu putem cuprinde sau defini extranatura
sau supranaturalul naturii ca extranatură. La fel cum orice sistem este un haos
și invers nu pentru că haosul există ci doar pentru că noi sau alții nu
ajungem, cuprinde sau defini legile și normele lui. Unicitate sau dumnezeu,
după caz, cuprind și haosul și sistemul, și naturalul și supranaturalul lui, ca
natură și extranatură, etc. La fel ca oricare secvență sau parte a lor ca
unicitate, dumnezeu, cuantă sau foton, atom sau moleculă, planetă sau galaxie,
etc. Care este la rândul ei natură și extranatură, natură și realitate, natură
și supranatural, etc. indiferent de situație, natură sau organizare. Ca
perfecțiune, veșnic/etern al ei, paradox sau normalitate a lui, etc.
Natura este obiectul/fenomen al cercetării oricărei științe ca percepţie
sau natural al ei, de la matematică la astrofizică, etc., supranatura ca
extranatură sau supranatural al ei este obiectul/fenomen al cercetării
oricărei științe ca metaforă de la religie la alchimie, astrologie sau parapsihologie,
etc. Este evident că se completează unele pe altele sau se definesc și cuprind
reciproc ca oricare alte contrarii în condițiile în care ca natură umană sau
științifică „se anulează reciproc” iar ca
natură sau extranatură în general nu „se anulează reciproc”. Doar reperele,
situațiile și sistemele de referință fac diferența între natură și extranatură,
natural și supranatural, natură și realitate, etc. chiar dacă totul este natură
într-o variantă sau alte de la virtualul lor ca iluzii și umbre la unicitate ca
natură/realitate a ei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu