Om
Ca natură non dialectică a definiției clasice „om” este,
„OM, oameni, s. m. 1. Ființă
superioară, socială, care se caracterizează prin gândire, inteligență și limbaj
articulat iar din punct de vedere morfologic prin poziția verticală a corpului
și structura piciorului adaptată la aceasta, mâinile libere și apte de a
efectua mișcări fine și creierul deosebit de dezvoltat. ◊ Loc. adv. Din om în
om = de la unul la altul. Ca de la om la om = în mod sincer, deschis,
prietenește. ◊ Expr. (A fi) la mintea omului = (a fi) evident, clar. (Nu-i)
nici picior de om sau nu-i (nici) picior de om = (nu-i) nimeni. Om ca (toți)
oamenii = om obișnuit, care nu se deosebește prin nimic esențial de alții. Ca
omul = cum se întâmplă sau s-ar putea întâmpla oricui. Ca oamenii = cu
manifestări obișnuite oamenilor; cum trebuie, cum se cuvine. Om bun! = răspuns
pe care îl dă o persoană care bate la ușă pentru a-l asigura pe stăpânul casei
că vine cu intenții bune. ♦ Persoană integră, care întrunește calități morale
deosebite, care se remarcă prin cinste și corectitudine. ◊ Expr. (A fi) un
om (o dată) și jumătate = (a fi) persoană de încredere înzestrată cu însușiri
(morale) deosebite. A face (pe cineva) om = a) a educa, a
instrui (pe cineva) dezvoltându-i însușirile umane caracteristice; a asigura
învățătura cuiva calificându-l într-o profesie; b) a da, a
oferi (cuiva) o situație materială sau socială bună. A se face om = a) a
se înstări, a se căpătui, a se îmbogăți; b) a se
îndrepta. 2. (Cu determinări care indică un raport de
dependență) Persoană care se află în slujba cuiva; persoană de încredere.
◊ Expr. (A fi) omul (sau om al) lui Dumnezeu = (a fi) om bun,
cinstit, de treabă. (A fi) omul (sau om al) dracului = (a fi) om rău,
viclean. 3. Persoană de vază, de seamă. ♦ Persoană
matură. 4. Bărbat. ♦ (Determinat de „meu”, „tău” etc.) Soț. ♦
(La vocativ) Apelativ familiar (explicativ, dojenitor etc.) cu care ne adresăm
unei persoane (de sex masculin). 5. (La sg.) Persoană
oarecare, cineva, oricine. 6. (Art.) Numele popular
al constelației boreale Hercule. [Gen.-dat.: omului; voc.: omule] –
Din lat. homo. sursa: DEX '09 2009 permalink”.
Prin convenţie,
antropoid al unicităţii sau situaţiei/stare
a ei ca andruid/antropomorf
cu contrarii care „se
anulează reciproc”, antropomorf ca stare sau
realitate cu contrarii care „se
anulează reciproc”, andruid ca situaţie sau
natură cu contrarii care „se
anulează reciproc”, om sau umanoid uman ca
virtual al andruidului naturii cu contrarii care „se anulează reciproc”,
om al situaţiei ca sistem, om ca uman sau ştiinţă, laic/teist, etc., cu
contrarii care „se
anulează reciproc”.
Care
respectă natura cu principiile și regulile ei cu contrarii care nu „se anuelază
reciproc” prin natura lui, care este și
în care există, în aceiași clipă/moment în care nu le respectă prin
legile și normele lui umane sau științifice ca egal, antiegal sau inegal ca
identic, cu contrarii care „se
anuelază reciproc”.
Ca natură nedialectică a dicţionarului neconvențional „om” este,
„virtualul antropoidului cu contrarii
care „se anuelază reciproc””,
ca expresie sau termen generic al devenirii unicităţii inclusiv orice particular al
ei, printre care:
- unicitate,
„virtualul antropoidului cu contrarii care „se anuelază reciproc””,
convenţie ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate a ei sau,
„om.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a virtualului antropomorfului cu contrarii care „se anuelază
reciproc” al unicităţii respective, comparat/extracomparat cu repere sau situaţii. În condițiile în
care orice om al unicităţii este virtual al antropoidului cu contrarii care „se
anuelază reciproc”, perceput al ei, iar orice virtual al antropoidului cu contrarii care „se
anuelază reciproc” un om.unicitate. Omul.unicitate o simultaneitate/dialectică sau om/extraom (neom) ca situaţie/stare a unicităţii,
- situaţie,
„extraom”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„om”,
convenţie
ca percepţie a extraomului situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice om este un extraom perceput al
ei iar orice extraom un om dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată acelaşi om
cu acelaşi extraom al situaţiei. Cu condiția să nu confundăm în nici un caz
extraomul cu omul sau umanoidul, andruidul, antropomorful sau antropoidul cu contrarii care „se
anuelază reciproc”, neomul sau antiomul, inexistența lor ca aom sau non
om, etc., ştiind că orice extraom este un om dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extraom al stării”,
convenţie ca metaforă a stării sau
realităţii ei sau,
„om.stare”,
convenţie ca percepţie a extraomului
stării respective, extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii.
Unde şi când orice om al stării este un extraom perceput al ei iar orice extraom
un om dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată acelaşi om cu acelaşi extraom
ca stare,
- situaţie ca
sistem,
„extraom ca sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca
metaforă a situaţiei ca sistem sau naturii ei sau,
„om.sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca
percepţie a extraomului situaţiei respective ca sistem, comparat sau comparativ
cu repere sau situaţii, indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi
când orice om, al situaţiei ca sistem, este un extraom perceput al ei iar orice
extraom un om dincolo de percepţie, al situaţiei ca sistem, măsură sau
măsurabil, chiar dacă niciodată acelaşi om cu acelaşi extraom al situaţiei ca
sistem, măsură sau măsurabil. Cu condiția să nu confundăm în nici un caz extraomul,
situaţiei ca sistem, cu omul sau umanoidul, andruidul, antropomorful sau antropoidul cu contrarii care „se
anuelază reciproc”, neomul sau
antiomul, inexistența lor ca aom sau non om, etc., ale situaţiei ca sistem, ştiind
că orice extraom este un om dincolo de percepţie al situaţiei ca sistem, chiar
dacă totul este măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, egal, antiegal sau inegal ca
identic, etc., orice om devine uman sau ştiinţific, alt sau alt fel de om ca
persoană laic/teistă, teoretică sau practică, măsură sau măsurabil precis. Cu opus sau contrar
care „se anulează reciproc” și nu respectă
principiile naturii, ca uman sau știință a naturii despre extraom, om sau
umanoid, andruid, antropomorf sau antropoid cu contrarii care „se anuelază reciproc”, neom sau antiom, inexistența lor ca
aom sau non om, etc., ca virtual, iluzii și umbre, în nici un caz natură,
realitate, natură/realitate sau
virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „om” al situaţiei este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extraomului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca
secvențe neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul
simultaneităţii/dialectice a omului/extraom”,
sau al dialecticii neomului virtualul
antropomorfului situaţiei în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antiomului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca
secvențe neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în
particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a omului/antiom”,
sau al dialecticii neomului virtualul
antropomorfului situaţiei ca sistem, opus sau contrar, în particularul ei. Alt fel
spus orice om este de fapt un extraom, ca alt sau alt fel de om dincolo de
percepţie şi invers, de secvenţe neconvenţionale ale simultaneităţii lor
dialectice.
În afara umanului oricărui
umanoid, a gândurilor şi ideilor sale cu asemănare, identificare, egal, antiegal
sau inegal ca identic, cu contrarii, opus sau contrar care „se anulează reciproc”, nu putem discuta de om ca existenţă umană sau
științifică. Având în vedere, în general, că „în natură
nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul devine și se transformă ca perfecțiune”. Implicit cu principiile și
regulile ei cu contrarii, opus și contrar care nu „se anulează reciproc”. Antiumanul și inumanul umanoidului care suntem, nu poate și
nu cunoaște ce sunt aceste contrarii, opus sau contrar, care „se anulează reciproc” chiar dacă natura
lor trăiește ca emoții/sentimente existența contrariilor respective. În
aceiaşi clipă/moment în care umanul
nu poate exista în lipsa inumanului sau antiumanului său ca simulatenitate/dialectică
neconvenţională de secvențe. La fel cum omul nu poate fi doar ființă/lucru
ca obiect fără fenomenele lui sau poate fi fenomen sau fenomen, fără obiectul lor
suport, indiferent dacă discutăm natura lui, în general, sau doar vitualul ca
iluzii și umbre. Împreună umanul şi antiumanul lui (cuante, atomi, molecule,
planete sau galaxii, etc., suntem umanoidul ca om/extraom, având în
vedere că orice lume, corp sau obiect/fenomen este o simultaneitate/dialectică
ca natură, realitate, natură/realitate și virtual al a lor. Desigur fără
a limita înţelegerea ca semnificaţie doar la definiţiile clasice şi non
dialectice, alte filozofii convenţionale, laice sau teiste, ceea ce știm sau
credem că știm despere ele.
Calculatorul, inclusiv
inteligența artificială, nu pot fi asimilate omului şi umanului din clipa/moment
nu ele nu știu ce este natura umană prin natura lor, ele doar cunosc ca egal,
antiegal sau inegal ca identic, care „se
anulează reciproc”, trăirile
umane sau științifice, fără a-și cunoaște propriile trăiri sau emoții/sentimente,
ca natură antropomorfă, o dată cu natură umană sau științifică, pe care o
cunosc ca opus sau contrar al contrariilor care „se
anulează reciproc”. Nu
îşi poate pot compara ca uman sau știință, trăiri, gânduri sau idei sau pe ale
altor conținuturi, chiar dacă le trăiesc într-o variantă sau alta, prin punerile
de condiții de existență umane sau științifice din afara lui. De către om sau umanoid
şi ştiinţa lor ca egal, antiegal sau inegal ca identic care „se anulează reciproc”. Să ne aducem aminte că natura, realitatea, natura/realitate
şi virtualul lor nu sunt şi nu admit asemănarea și identificarea, umană sau
științifică, cu egalul, antiegalul sau inegalul lor ca identic, contrarii, opus
sau contrar care „se anulează reciproc”, etc. Doar umanul oricărui umanoid
poate raționa sau judeca lumea (obiecte/fenomen sau ființe/lucruri
umane sau științifice) prin egalul, antiegalul sau inegalul lor ca identic care
nu respectă principiul Lavoisier prin contrariile ce „se anulează reciproc”. Cu atât mai mult generalizarea lor la natură sau dincolo
de ea.
Tot o dată să nu confundăm omul
cu umanoidul lui (om/antiom),
substanţa, cu existența sau natura lor, etc. fiecare având un specific aparte, umanoidul
ca uman/antiuman, omul doar ca umanoid uman sau științific al lui care
nu poate şi nu trebuie separat de antiumanul şi antiomul său, etc. Este absurd
să credem sau să spunem că umanitatea umanoidului sau a noastră poate exista
fără antiumanul lui (atomi, molecule, animal, plantă, etc.) sau al nostru pe o simultaneitate
a lor dialectică, care este sau în care
există, ca natură umanoidă, andruidă, antropomorfă sau antropoidă, etc. La fel
cum este absurd sau imposibil să credem sau să spunem că totul este ştiinţă iar
haosul ca indiferență/întâmplare nu
există. Omul și știința lui ca
perfecțiune nu a existat și nu va exista din cauza limitelor ca parte față de
întreg sau secvență față de tot, etc., iar perfecțiunea umană sau științifică rămâne
doar o permanență numărat/perenă sau numărabilă ca perenitate.
În concluzie,
credem că este relativ/absolut
simplu să înțelegem aceste semnificații ținând cont de simultaneitatea lor dialectică
dar şi de specificul nostru ca uman şi natură umană, percepută de noi sau alţii,
prin expresii de genul „omul în lipsa rațiunii este un animal” sau chiar substanţă (materie/putere) sau alte variante
intermediare, etc. În condițiile în care știm și cunoaștem că suntem un
mănunchi de atomi şi molecule, organe, cuante, etc., sau că trăim în fiecare zi
animalitatea din noi sau din fiecare din noi, în fiecare zi sau clipă/moment a transformării sau
devenirii care suntem şi în care existăm. În măsura în care omul își pierde rațiunea
şi judecata ca umanoid, ştiinţă, asemănare,
identificare, egal, antiegal sau inegal ca identic al ei, etc., cu
contrarii care „se anulează reciproc”, omul respectiv devine animal, plantă, sau doar
substanţă, etc., cu configurație și psihic sau în general existență cu formă și
spirit, etc. Comparat, comparativ sau raportat cu repere, situații sau sisteme
de referință în măsura în care umanoidul pierde umanul din el în favoarea antiumanului
sau inumanului său, după caz. Dar şi invers în măsura în care umanoidul uman sau
antiomul din el ca substanţă cu configurație și psihic sau existență materie/putere
cu formă și spirit, începe să judece sau să raționeze, să aibă idei sau în
final să asemene sau să identifice lumea
proprie sau în care există, ca opus sau contrar prin contrariile care „se anulează reciproc”, devenind uman al umanoidului respectiv pe măsură ce își
pierd legătura cu antiumanul sau inumanul lor. ceea ce este la fel de periculos
ca și invers având în vedere că este tendință extremă în ambele variante. Extremism
care mai de vreme sau mai târziu duce la convulsii revolte sau chiar războaie,
etc. perfecțiunea naturii nu este binele sau răul, nici moralul sau imoralul, frumosul
sau urâtul perfect, etc., perfecțiune este doar armonia și normalitatea dintre
ele de la nelimitatul lor mic la nelimitatul lor mare. În nici un caz zero sau
nimicul ca sistem, ca știință percepută sau metaforă, care sunt prin definiție
inexistențe cu sau fără natură. Din păcate mai nou lumea științifică, percepută
sau metaforă, își pierde umanul umanoidului care suntem, în favoarea antiumanului
sau inumanului științific, indiferent dacă discutăm știința ca percepție sau
metafora ei. Cu nelimitate variante intermediare. Alt fel spus și religia dar
și matematica devin mult prea științifice în defavoarea umanului care suntem și
prin care existăm ca umanoizi. Dialectica umanoidului fiind prin convențiile noastre
umanul/extraumanul,
uman/antiumanul sau doar uman/inumanul lui, etc. cu atât mai
mult dacă privim omul cu atenție sau luăm în discuție știutul lui ca natură, care
are la baza ei substanţa sau existența ca a omului de la substanţă la existență
ca om și antiuman al lui. Asta nu înseamnă că suntem de acord cu darwinismul
sau alte filozofii clasice şi non dialectice ale evoluției umane care este de
fapt o evoluție umanoidă, andruidă sau antropoidă, etc., nu doar o trecere de
la animal la om ca uman sau știință, cum se crede. Omul nu este doar un animal
ca evoluție el este tot ceea ce a fost înainte de a fi, de la cuantă la planetă
sau galaxie până la „supraomul” lui Nietsche. Din animal fără rațiune
nu putem deveni oameni sau umanoizi, ar însemna ca semnificație că rațiunea
apare din inexistenţa ei și contrazice
principiul Lavoisier dar mai ales generalitatea lui ca devenire și transformare
a naturii. Să nu uităm niciodată, nicăieri, niciunde și nicicând că din
inexistența nu poate naște existență. Doar oamenii pot crede sau gândi că își
pot călca în picioare propriile legi sau norme, din interes, prostie sau
inconștiență, etc., cu atât mai mult că pot călca în picioare sau pot să nu respecte
principiile și regulile naturii în din aceste motive, interes, prostie sau
inconștiență, etc. Mintea, rațiunea şi judecata sunt doar variante limitate sau
particulare, ale evoluției oricărui conţinut sau entitate/univers, variante
în care nu respectă principul Lavoisier și
generalizarea lui ca natură, devenire și transformare perfectă. În caz
contrar omul ar apare din neant ca şi mintea, rațiunile şi judecățile lui iar noi
sau alţii nu putem accepta apariția existenței din neant sau din inexistenţa ei,
cu sau fără natură. Darwinismul este doar un caz particular al înțelegerilor
umane sau științifice ca semnificaţie a evoluţiei umane, chiar dacă şi el caută
sau găsește ca și noi apariția umană,
din antiumanul sau inumanul care suntem sau în care existăm şi nu din
inexistenţă, cu sau fără natură.
Să nu uităm în acest sens că
pentru a elimina inconveniențele antiumanului sau inumanului nostru, trebuie
sau este necesar să ne dresăm propriul antiuman sau inuman, limitat doar animalul
din noi sau din alţii. Asta nu însemnă ca semnificaţie că este posibilă doar existența
binelui în lipsa răului său, a sistemului în lipsa haosului și indiferenței lui
întâmplare sau doar a animalului din noi și invers, etc. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu