Moarte
Ca natură non dialectică
a dicţionarului clasic „moarte” este,
„MOÁRTE, morți, s. f. 1. Încetare a vieții, oprire a tuturor funcțiilor vitale, sfârșitul vieții; răposare; deces. ◊ Loc. adj. Fără
(de) moarte = a) veșnic, nemuritor; b)
(despre obiecte) foarte durabil, foarte trainic. ◊ De moarte = a)
loc. adj. și adv. moral; b) loc. adj. (în
textele bisericești; despre păcate, greșeli) care atrage osânda veșnică; c) loc.
adj. și adv. fig. grozav, cumplit, teribil.
◊ Loc. vb. A face moarte de om = a omorî, a ucide. A-și face moarte (singur sau cu mâna lui) = a se
sinucide, a se omorî. ◊ Expr. Pe viață și pe moarte = a) din toate puterile, cu
înverșunare, punându-si viața în joc; b) pentru totdeauna. (A fi ori a se afla) pe
patul de moarte sau pe patul morții = (a fi) în agonie.
Între viață și moarte = în agonie, aproape de moarte. Ca de frica
morții = înfrigurat, febril. Cu moartea
în suflet = extrem de mâhnit, de îndurerat; desperat, deznădăjduit. A se
da de ceasul morții = a depune eforturi desperate; a se
frământa, a se neliniști extrem de mult. A da moartea în
ceva = a muri în număr foarte mare. A azvârli (sau a băga)
moartea-n țigani = a) a
învinui pe nedrept pe cineva, a da vina pe alții; b) a
lansa o idee, un proiect fără finalitate, care provoacă doar confuzie, derută. A
da mâna cu moartea sau a vedea moartea cu ochii = a trece printr-o
mare primejdie. (A fi) uitat de moarte = (a fi) foarte bătrân. A nu
avea (sau a nu cunoaște) moarte = (despre obiecte)
a fi foarte durabil. ♦ (Jur.) Moarte declarată = situație juridică creată unei persoane dispărute în împrejurări care fac să se
prezume moartea sa fizică. Moarte fizică = moarte constatată prin act de
deces. ♦ Fig. Dispariție, pieire. 2. Omor, ucidere; crimă, asasinat; p. ext. măcel, masacru.
◊ Expr. (Fam.) Moarte de om = mare înghesuială, îmbulzeală. ♦ Pedeapsă
capitală; execuție. Expr. La moarte! formulă cu
care se cerea pedeapsa capitală pentru un vinovat. 3. (Înv. și pop.) Mortalitate provocată de un
flagel; p. ext. molimă, epidemie. 4. Ceea ce pricinuiește sau se crede că
pricinuiește moarte (1). ◊ Expr. Moartea mea (sau ta, lui etc.) e...
sau e moartea mea (ori ta, lui etc.), se spune pentru a arăta că
un anumit lucru place cuiva în mod deosebit. 5. Compuse: moartea-puricelui
= plantă erbacee din familia compozitelor, cu tulpină dreaptă, ramificată,
păroasă, cu flori gălbui, dispuse în capitule (Inula conya); (Med. vet.;
reg.) moartea-găinilor = cobe. – Lat. mors, tis.
Sursa: DEX
'98 (1998) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Prin convenţie, dispariție a
unicităţii sau situaţiei/stare a ei
ca decedare/pierire, pierire ca
stare sau realitate, decedare ca situaţie sau natură, moarte ca iluzie a decedării
a naturii, moarte a situaţiei ca sistem sau sfârșit, sfârșit uman sau
ştiinţific, etc.
Ca natură nedialectică a dicţionarului simultan/dialectic „moarte” este,
„iluzia dispariției”,
ca
expresie sau termen generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
- unicitate,
„iluzia dispariției ca unicitate”,
convenţie ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate
a ei sau,
„moarte.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a unicității respective, comparat/extracomparat
cu repere sau situaţii. În condițiile în care orice moarte a unicităţii este o
iluzie a dispariției percepute a ei iar orice iluzie a dispariției identificate
o moarte.unicitate, moartea.unicitate o simultaneitate/dialectică
sau moarte/extramoarte (nemoarte) ca
situaţie/stare a unicităţii.
- situaţie,
„extramoarte”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„moarte”,
convenţie
ca percepţie a extramorţii situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice moarte este o extramoarte
percepută a ei iar orice extramoarte o moarte dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată aceiaşi moarte cu aceiaşi extramoarte a situaţiei. Cu condiția să nu
confundăm în nici un caz extramoartea cu moartea, decedarea, pierirea sau dispariția,
nemoartea sau antimoartea, inexistența lor ca amoarte sau non moarte, etc.,
ştiind că orice extramoarte este o moarte dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extramoarte a stării”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„moarte.stare”,
convenţie ca percepţie a extramorţii stării respective,
extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi când orice moarte
a stării este o extramoarte percepută a ei iar orice extramoarte o moarte
dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată aceiaşi moarte cu aceiaşi extramoarte
ca stare,
-
situaţie ca sistem
„extramoarte ca sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„moarte.sistem”,
măsură sau
măsurabil, convenţie ca percepţie a extramorţii situaţiei respective ca sistem,
comparat sau comparativ cu repere sau situaţii, indiferent de situaţie, natură
sau organizare. Unde şi când orice moarte a situaţiei ca sistem este o extramoarte
percepută a ei iar orice extramoarte o moarte dincolo de percepţie, a situaţiei
ca sistem, măsură sau măsurabil, chiar dacă niciodată aceiaşi moarte cu aceiaşi
extramoarte a situaţiei ca sistem, măsură sau măsurabil. Cu condiția să nu
confundăm în nici un caz extramoartea, situaţiei ca sistem, cu moartea, decedarea,
pierirea sau dispariția, nemoartea sau antimoartea, inexistența lor ca amoarte sau
non moarte, etc., ale situaţiei ca sistem, ştiind că orice extramoarte este o moarte
dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este măsură sau
măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă şi identificare a ei ca egal sau identic, orice moarte devine
umană ca măsură sau măsurabil precis, ca iluzie umană a naturii despre extramoarte,
moarte, decedare, pierire sau dispariție, nemoarte sau antimoarte, inexistența
lor ca amoarte sau non moarte, etc., identificată ca egal/inegal și
identic al lor și al situației ca sistem, ştiind că orice extramoarte este o
moarte dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, ca iluzie, în nici un caz
natură, natură/realitate sau virtual
al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „moarte” a situaţie este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extramorţii”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a morții/extramoarte”,
sau al dialecticii nemorţii iluziei dispariției
identificate a situaţiei în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antimorţii”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a morții/antimoarte”,
sau al dialecticii nemorţii iluziei dispariției
identificate a situaţiei ca sistem, opus sau contrar, în particularul ei.
Altfel spus orice moarte este de fapt o extramoarte, ca alt sau alt fel de moarte
dincolo de percepţie şi invers, de secvenţe neconvenţionale ale simultaneităţii
lor dialectice.
În particularul lor
uman sau științific, ca gânduri sau idei, moartea devine sfârșit ca inexistenţă
a existenței, absurd, imposibil sau paradox uman, în sens clasic sau lipsă a vieții,
opus sau contrar al ei uman sau ştiinţific, ca identificare specifică, egal/inegal
ca identic al lor, uman sau științific. Ca
gânduri sau idei umane sau științifice antimoartea, ca opus sau contrar al nașterii,
viața de dincolo din teism sau laic, poate fi eventual sinucidere, transă,
sedare, comă, sau ridicarea la Dumnezeu în sens teist, etc. Dacă definim
moartea ca element al vieții sau al dialecticii ei naștere/moarte, moartea devine o simultaneitate/dialectică a secvenţelor neconvenționale ale
nașterii ei sau subunitarul dialecticii vieții. Altfel spus moarte este decedarea
sau dispariția identificării,
egalului și inegalului ca identic al lor și al identificării umane sau
științifice. Moarte, decedare, pierire sau dispariţie, etc. a
judecății, rațiunii și rațiunilor umane sau științifice. În nici un caz a
naturii, naturii/realitate și virtualului unicității care suntem sau în care
existăm. Cu atât mai mult dacă ținem cont că în „natură
nimic nu se piere, nimic nu se câștigă totul se transformă”. Și totuși
se schimbă ceva, acest ceva este moartea sau dispariția judecăților, rațiunii,
identificării, egalului, inegalului și identicului lor specific, uman sau
științific. Aceste convenții definesc ce va ce este doar iluzie/umbră
sau virtual, chiar dacă iluzie/umbră ca virtual nu este natură, natură/realitate
sau substanţă. Indiferent de situaţie, natură sau organizare, umană sau nu, în
lipsa virtualului lor conținutul sau entitatea moare nu pentru că moare natura
sau natura/realitate a lui, acre este sau în acre există, ci doar pentru
că nu poate se identifice ca uman sau știință, egal/inegal și identic al
lor. Altfel spus moartea este iluzia dispariției egalului, inegalului şi
identicului, uman sau ştiinţific, pentru totdeauna nu ca permanență ci ca perfecțiune
sau veșnic/etern. E simplu, este sfârșitul
sau inexistenţa noastră ca uman sau știință şi nu ca natură, natura/realitate sau virtual al unicității
care suntem sau în care existăm. Natură care suntem sau în care existăm, care
nu are limite, este perfectă ac orice conținut sau entitate/univers ca devenire
și transformarea. Începutul sau sfârșitul nu sunt existențe ci doar convenţii,
umane sau științifice, pe de o parte deoarece
fatalitatea este geneză/nihilism iar nașterea un început/sfârșit iar
moartea un sfârși/început. Ca dovadă că oamenii, prin natura lor știu că
moartea este doar un alt început sau doar o trecere, etc. de la cuante la
galaxii, etc. Pantele sau animalele, etc., știu că există, prin natura lor,
chiar dacă nu cunosc sau nu pot raporta nu pot raporta acest știut la sistemele noastre
umane sau științifice. Ca dovadă că putem stabili, desigur cu mai multă sau mai
puțină precizie, umană sau științifică, apariția sau dispariția lor ca existenţă,
căreia putem să-i spunem viață sau doar naștere/moarte ca și pentru noi.
Așa cum am spus nu trebuie să confundăm știutul naturii cu iluziile sau umbrele
lui, cu atât mai mult cu cele umane sau științifice, filozofia sau cunoaşterea/extracunoaştere
a ei, etc.
Dincolo de gândurile
şi ideile umane sau științifice nu există moarte în sens clasic ca „Încetare a vieții,
oprire a tuturor funcțiilor vitale, sfârșitul vieții; răposare; deces”, „moarte biologică”, „moarte clinică”, etc., ca opus sau contrar „care se anulează
reciproc”. Știind că totul este doar devenire
sau transformare, în contextul în care oamenii intuiesc cu instinctele,
intuițiile și natura lor că moartea este
doar o „trecere” sau că „există lume dincolo
de ea”. Cu atât mai mult cu cât viața
definită în mod clasic ca „Sinteză a proceselor biologice, fizice, chimice, mecanice care
caracterizează organismele; faptul de a fi viu; stare a ceea ce este viu” este de fapt o „Sinteză a proceselor” cuantice şi subcuanatice, unde şi când nu mai putem discuta de organic
şi anorganic al nostru sau al lor, cu atât mai mult de viață, naștere sau
moarte în sens clasic, uman sau științific. În acest sens simultan/dialectic
și neconvenţional este mai puțin important ca natură, natură/realitate și virtual
al unicității lor, dacă este vorba de om, umanitate sau doar un animal, plantă
sau galaxii întregi, atomi sau molecule,
etc. În plus ştim sau cunoaștem că orice om este un nelimitat mare de alte
secvențe ale lui ca nelimitat mic, la fel ca Unicitatea sau Dumnezeu, orice
conținut sau entitate/univers unicitate sau particular al ei, etc. ca simultaneitate/dialectică
neconvenţională. Dincolo de limitele lui umane sau științifice.
Limitat prin
convenție, moartea este o consecință a luptei între entitate şi universul ei ca
transformare, continuă şi eternă, ca gând sau idee, luptă pentru existență a convenției
cu neconvenționalul ei şi invers, indiferent de natură, situație sau organizare
ca generalitate. Ca viață, în particular, este consecința ca gând sau idee,
umană sau științifică, a luptei pentru existență a identificării umane sau
științifice ca egal, inegal și identic al lor, etc., indiferent dacă organic sau
anorganic, chiar dacă știm că atomii şi moleculele sau plantele sau planetele, dispar
sau mor la fel ca și noi prin comparațiile lor ca asemănare/raport și nu
prin natura, natura/realitate sau virtualul unicității lor. Ca rezultat sau
consecință a devenirii și transformării perfecte a lor, chiar dacă noi convenim
sau nu acest lucru ca gând sau idee, umană sau științifică. Simultan/dialectic viața este o naștere/moarte ca idee umană (sau chiar
început/sfârșit ca sistem în general)
care nu trebuie limitată doar la om sau umanitate deoarece şi plantele se nasc
şi mor cu viața lor dar şi materia/putere
indiferent de situaţie, natură sau organizare în condițiile definițiilor noastre generalizate
ca bios (organic/anorganic) fără a
limita înțelegerile noastre semnificație la dicționarele clasice.
Să ne aducem aminte
că oamenii au acceptat gândul sau ideea că în ”natură, nimic nu se pierde,
nimic nu se câștigă, totul se transformă”,
inclusiv gândul şi idea, spirituală, indiferent de natură, situație sau organizare.
În plus dacă natura noastră umană sau
științific ar muri sau dispărea pentru totdeauna, ori nu am fi existat ori nu
ar fi apărut niciodată, nicăieri, niciunde și nicicând, știind că din inexistenţă
nu poate naște existenţă, cu atât mai mult doar umană sau științifică. Din păcate
sau poate din fericire reapariția existenței, în orice variantă a ei, nu este asemenea
sau identică ca egal/inegală și identic al lor, niciodată, nicăieri,
nicicând şi niciunde, ceea ce ne permite să spunem că nu mai apare aceiaşi
niciodată, chiar dacă reapare ca asemănare/identificare dar ca acelaşi/diferit întotdeauna. La fel ca
noi sau orice conţinut ca entitate/univers, ba chiar substanţă, cu sau
fără spirit, etc.
În lipsa asemănării
și identificării, ca raport sau comparație cu repere situații sau sisteme de
referință, culoarea, tensiunea arterială
sau temperatura unui conţinut sau entitate/univers,
etc. sunt vibrații/rezonanțe, neidentificate,
chiar dacă sunt specifice unei formei, existențe sau spirit. În lipsa
identificării și asemănării nu putem spune că există ci doar sunt cea ce sunt
ca natură, natură/realitate și virtual și trăim ca emoție/sentiment
existența lor. Odată cu măsura sau măsurabilul lor devin sistem sau sistem uman
și științific. În raport sau comparație de asemănare/identificare și
precizia măsurii sau măsurării. Dacă măsura sau măsurarea are la bază egalul/inegal
ca identic sau asemănător ca identic, raport sau comparație ca identic, este
evident vorba de uman sau știință. Chiar gândurile și ideile pot fi măsură sau
măsurabil precis, având în vedere că precisul lor este absolut/relativ
și nu absolut sau relativ separat. Culoarea
este un gând sau o idee a minții ca percepţie sau metaforă, directă sau
indirectă, a simțului vizual, în același spațiu/timp
în care gustul este gând sau idee a simțului gustativ, mirosul a celui
olfactiv, etc. În lipsa preciziei umane sau științifice trăim ca emoție/sentiment
culoarea sau culorile și ca natură și ca spirit, dar nu ca raport/comparație
a
egalului/inegal ca identic, uman sau științific. În care opusul sau contrarul
„se anulează reciproc”.
În lipsa spiritului,
uman sau științific, ştim și trăim ca emoție/sentiment, natură, natură/realitate
și virtual al unicității care suntem sau în care existăm, prin știutul nostru ca
natură dar pe acre nu mai putem compara ca natură sau vibrații/rezonanță umane sau științifice, chiar dacă există sau existăm.
Condiție în care nu mai putem spune că suntem om, oameni sau umanitate chiar dacă
trăim sau existăm. În acest caz suntem cu totul altceva, poate „legumă”, plantă
sau animal, doar atomi și molecule, substanţă cu spirit ca materie/putere organică sau anorganică, etc., cum spun oamenii uneori
mai în glumă, mai în serios. În cazul în care gândul sau ideea moare în oricare
variantă a lor nimic nu mai există, chiar dacă există, deoarece nu mai poate fi
comparată sau raportat la repere, situații sau sisteme de referință, asemănător
unui haos nelimitat. Ar fi ca în cazul unui calculator sau inteligență artificială
care nu primește nici o informație ca gând sau idee din interior dar nici din
exteriorul ei. Chiar dacă are programele lui, acestea nu au ce prelucra,
analiza, compara sau vibra/rezona.
În aceste condiții chiar dacă el există sau funcționează nu are ce prelucra, nu
are informații exterioare dar nici interioare cu care să intre în vibrație/rezonanță deci nu există, chiar
dacă există ca paradox. Nașterea este de fapt apariția gândurilor sau ideilor umane
sau științifice ca raport,
comparație, asemănare/identificare, egal/inegal și identic al lor, iar moartea
doar dispariția acestor gânduri şi idei umane sau științifice odată cu transformarea
sau devenirea fiecărui dintre noi.
În concluzie,
moartea nu există, în sens clasic sau convenţional, decât
ca gând sau idee umană sau ştiinţifică, egal/inegal și identic al lor. Altfel
spus moartea este iluzia dispariției ca fatalitate sau geneză/nihilism care
uman sau științific devine sfârşit/început spre deosebire de naștere care
este doar un început/sfârșit, uman sau științific. Ca natură, natură/realitate
și virtual al unicității lor, sensul nașterii și orții dispare totul devenind
fatalitate ca geneză/nihilism al oricărui destin. Comparația și raportul
față de repere, situații sau sisteme de referință fac diferența ca asemănare/identificare,
nicidecum ca natură, natură/realitate sau virtual al unicități lor. Noi, nici un conținut sau entitate/univers
nu se naște și moare decât prin convenţiile
lor și ale noastre sau condițiile lor de existență convenţionale, pe o devenire
și transformare perfectă, doar situațiile, reperele sau sistemele de referință
cu absolut/relativul lor aduc apariția și dispariția ca generalitate sau
doar naștere și moarte în particular, etc. Gândurile şi ideile cărților noastre
nu sunt gândurile şi ideile noastre ca uman, umanitate sau ştiinţă, ele sunt, devin
sau transformă gândurile și ideile noastre umane sau științifice în natură, natură/realitate
și virtual al unicității, prin natura care suntem sau în acre existăm, în nici
un caz ideile minții umane sau științifice care suntem, sau convențiile noastre.
La fel ca orice gând sau idee transferate,
casete, CD, înregistrare audio, etc., ca devenire sau transformare a naturii, natură/realitate și virtual al unicității
lor, odată cu noul lor suport ca substanţă cu spirit. Să nu facem greșeala sau
limitarea să credem sau să spunem că
moartea însemnă dispariția existenței unicităţii sau particularului ei, a noastră
sau a naturi și naturii/realitate, având în vedere că până la urmă doar gândurile
şi ideile noastre umane sau științifice mor sau dispar pentru totdeauna ca o
consecință a devenirii și transformării lor. chiar dacă reapar întotdeauna ca neconvenţional
al lor simulatn/dialectic, ca alt sau altfel de existențe. NU pentru că
dispar sau pentru că nu mai există ci doar pentru că virtualul nostru uman sau
științific, specific, nu le mai poate compara sau raporta ca asemănare/identificare,
egal/inegal și identic al lor şi al nostru. Este doar o transformare și
devenire ca natură, natură/realitate și virtual al unicității lor, dincolo
de egal, inegal și identic al lor. Chiar dacă oamenii știu, prin natura lor, că
perfecțiunea există ca natură, natură/realitate și virtual al lor sau
chiar dacă ei recunosc acest știut prin sintagma „nimic nu se pierde,
nimic nu se câștigă, totul se transformă”
ca perfecțiune sau veșnic/etern al ei. În caz contrar totul ar fi murit
sau dispărut demult în nelimitatul Unicităţii şi unicităților Ei sau limitat al
lui Dumnezeu și dumnezeilor Lui. În nici un caz nu putem discuta de inexistenţa
devenirii sau transformării în condițiile în care inexistența este nimicul (un nimic
ca inexistenţă cu sau fără natură sau
natură/realitate) care nu poate
fi numit existenţă, decât ca gând
sau idee, umană sau științifică. Moartea este o metaforă a neputinței
gândurilor şi ideilor, umane sau științifice, de a înţelege ca semnificaţie
paradoxul ca absurd sau imposibil, uman sau ştiinţific. Nimicul din care nu se
poate naște ceva sau nici o existenţă spre deosebire de nimicul existențial sau
nelimitat mic cu natură, natură/realitate
și virtual al unicității lor, indiferent cât de mic este. Dar din care se nasc existențe
întotdeauna ca natură sau natură/realitate
și virtual al unicității lor. De reținut
că moartea, în sens clasic, este doar iluzia dispariției comparației și
raportului ca asemănare/identificare, umană sau științifică, specifică, bazate pe
egal, inegal și identic al lor sau ale gândurilor
şi ideilor noastre umane sau științifice. Comparat, comparativ sau raportat cu
repere situații sau doar sisteme de referință, umane sau științifice. Unde şi
când opusul sau „contrarul se anulează reciproc” ca o consecință a egalului,
inegalului și identicului lor. …
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu