Nihilism
Ca natură non
dialectică a dicționarului clasic
„nihilism” este,
„NIHILÍSM s. n. 1. (Fil.) Modalitate de
gândire specifică oricărei doctrine filosofice care își propune negarea radicală a unui
sistem de valori. 2. Atitudine, tendință, concepție sau manifestare care neagă
rânduielile, instituțiile, morala, tradițiile culturale existente într-o societate dată, fără să le opună, în
schimb, altele superioare; atitudine de negare absolută. – Din fr. nihilism.
Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de CristinaDianaN | Semnalează o greșeală | Permalink”.
sau,
„NIHILÍSM s. n. Atitudine, tendință, concepție sau manifestare care neagă
rânduielile, instituțiile, morala, tradițiile culturale existente într-o societate dată, fără să le opună, în
schimb, altele superioare; atitudine de negare absolută. – Din fr. nihilisme.
Sursa: DEX '98 (1998) | Adăugată de RACAI | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Ca natură nedialectică
a dicţionarului neconvențional „nihilism” este,
„iluzia desfacerii”,
ca expresie sau termen generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
-
unicitate,
„iluzia desfacerii ca unicitate”,
convenţie ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate
a ei sau,
„nihilism.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a iluziei desfacerii unicităţii respective, comparat/extracomparat cu repere sau situaţii. În condițiile în
care orice nihilism al unicităţii este o iluzie a desfacerii percepute a ei iar
orice iluzie a desfacerii un nihilism.unicitate, nihilismul.unicitate o simultaneitate/dialectică sau nihilism/extranihilism (nenihilism) ca situaţie/stare a unicităţii,
- situaţie,
„extranihilism”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„nihilism”,
convenţie
ca percepţie a extranihilismului situaţiei respective, comparat sau comparativ
cu repere sau situaţii. În condițiile în care orice nihilism este un
extranihilism perceput al ei iar orice extranihilism un nihilism dincolo de
percepţie, chiar dacă niciodată acelaşi nihilism cu acelaşi extranihilism al
situaţiei. Cu condiția să nu confundăm în nici un caz extranihilismul cu
nihilismul, dispariție, pieirea sau desfacerea, nenihilismul sau
antinihilismul, inexistența lor ca anihilism sau non nihilism, etc., ştiind că
orice extranihilism este un nihilism dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extranihilism ca stare”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„nihilism.stare”,
convenţie ca percepţie a extranihilismului stării
respective, extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi
când orice nihilism al stării este un extranihilism perceput al ei iar orice
extranihilism un nihilism dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată acelaşi
nihilism cu acelaşi extranihilism ca stare,
-
situaţie ca sistem,
„extranihilism ca sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„nihilism.sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca percepţie a
extranihilismului situaţiei respective ca sistem, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii, indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi
când orice nihilism, al situaţiei ca sistem, este un extranihilism perceput al
ei iar orice extranihilism un nihilism dincolo de percepţie, al situaţiei ca
sistem, măsură sau măsurabil, chiar dacă niciodată acelaşi nihilism cu acelaşi
extranihilism al situaţiei ca sistem, măsură sau măsurabil. Cu condiția să nu
confundăm în nici un caz extranihilismul, situaţiei ca sistem, cu nihilismul,
dispariția, pieirea sau desfacerea, nenihilismul sau antinihilismul,
inexistența lor ca anihilism sau non nihilism, etc., ale situaţiei ca sistem,
ştiind că orice extranihilism este un nihilism dincolo de percepţie al
situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă şi identificare a ei ca egal, inegal și identic, opus sau
contrar care „se anulează reciproc”, orice nihilism
devine uman ca măsură sau măsurabil precis, ca iluzie umană a naturii despre
extranihilism, nihilism, dispariție, pieire sau dispariție, nenihilism sau
antinihilism, inexistența lor ca anihilism sau non nihilism, etc., ca iluzie,
în nici un caz natură, natură/realitate
sau virtual la unicităţii.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „nihilism” a situaţiei este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extranihilismului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a nihilism/extranihilism”,
sau al dialecticii nenihilismului iluziei desfacerii
situaţiei în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antinihilismului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a nihilismului/antinihilism”,
sau al dialecticii nenihilismului iluziei desfacerii
situaţiei ca sistem, opus sau contrar, în particularul ei. Altfel spus orice
nihilism este de fapt un extranihilism, ca alt sau alt fel de nihilism dincolo
de percepţie şi invers, de secvenţe neconvenţionale ale simultaneităţii lor
dialectice.
Dacă luăm în
discuție dialectica fatalității ca geneză/nihilism
putem spune că orice nihilism este simultaneitatea/dialectică
a secvenţelor genezei sau subunitarul dialecticii fatalității. În aceiași clipă/moment
în care să nu uităm că nu există dispariție sau nihilism, cum nu există,
sfârșit sau moarte a devenirii sau transformării ca natură, naturii/realitate și virtual al lor. În plus doar virtualul ca
iluzii și umbre ele unui conținut dispar pentru totdeauna ca egal inegal și
identic, opus sau contrar care se anulează reciproc și nu respectă principiul
Lavoisier. NU ca egal, inegal și identic, opus sau contrar, care nu „se
anulează reciproc”, dar respectă principiul Lavoisier. Când virtualul uman sau
științific a murit și noi suntem deja morți, chiar dacă existăm ca inuman al
nostru. Altfel spus omul și umanul lui se naște și
moare odată cu gândurile și ideile lui, opusul și contrarul care „se anulează
reciproc” și nu mai respectă principiul Lavoisier care spune că „în natură,
nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă totul se transformă. În acest context nihilismul este o
extrageneză iar geneza un extranihilism și invers ca simultaneitate/dialectică
de secvenţe neconvenţionale. În
particular dispariția sau nihilismul ei, ca situaţie sau particular al ei,
poate fi „atitudine de negare absolută”
sau neexistență sau „gândire specifică oricărei doctrine filosofice care își propune negarea radicală a unui sistem de valori”, în limitele gândurilor sau ideilor umană sau
științifice, prin convenţiile noastre, în nici un caz inexistență, cu sau fără
natură. În particularul ei ca sistem dispariția sau nihilismul devin sfârșit al
ei ca situaţie sistem şi poate fi acceptat ca o „atitudine de negare absolută” sau neexistență în sens clasic, ca opus sau contrar al
existenței care „se anulează reciproc”, ca „gândire specifică
oricărei doctrine filosofice care își propune negarea
radicală a unui sistem de valori”
a situaţiei ca sistem prin convenţie, etc.
Nașterea
sau moartea sunt doar geneză și nihilism al gândurilor şi ideilor umane sau
științifice, cu sau fără identificare, organice sau anorganice, ca egal, inegal
și identic, opus sau contrar care „se anulează reciproc”.
În aceiaşi clipă/moment în care
nașterea în sens clasic şi limitat este doar o geneză organică „A aduce la lumină, a apărea”, „a da naștere unei
ființe”, „Început, origine”, etc. iar moartea
de asemenea doar „Încetare a vieții,
oprire a tuturor funcțiilor vitale, sfârșitul vieții; răposare; deces” cu referinţă la
organic, uman sau ştiinţă ca muritori. Religia
nu admite nihilismul ca „gândire specifică oricărei doctrine filosofice
care își propune negarea radicală a unui
sistem de valori”, din clipa/moment în care admite
existenţa de dincolo de moarte sau ciclul renașterii în diferite variante. La
fel ca spiritismul sau multe alte variante ale lor. trăirea ca emoție/sentiment
a fatalităţii este cu totul altceva. Dacă
trecerea ca apariţie/dispariție sau
doar limitat la iluzii naștere/moarte
a unei situaţii este de la dispariție către apariţie avem un sens al
fatalității ca trăire a genezei sau început, invers dacă trecerea este de la
apariţie către dispariție sau naștere către moarte trăim sensul nihilismului
sau sfârșitului unei situaţii ca trăire sau emoții/sentimente ale
dialecticii fatalității. În acest sens putem spune că zero sau 1 este o geneză
ca fatalitate umană sau ştiinţifică sau un început, în aceiaşi clipă/moment
în care există un alt zero, mai devreme sau mai târziu, ca sfârșit sau
fatalitate umană sau științifică, în
nici un caz un nihilism sau sfârşit ca infinit. Aici trebuie să facem o remarcă
deoarece infinitul nu poate fi un sfârșit al conținutului sau entității univers
ci doar al domeniului, convenţiei, absolutului sau destinului lor, etc.
Infinitul este, așa cum am mai spus, un
domeniu de definiţie şi nu o limită, axiomă sau fatalitate, etc. Asta Dacă
dorim să dăm o natură convențiilor şi axiomelor matematice, la fel cum zero nu
poate fi un început în lipsa unei naturi specifice. Trebuie acceptat în
matematică sau orice ştiinţă că infinitul este un tot sau întreg ca simulatenitate/dialectică
a oricărui, număr, cifră sau relație matematică, etc. iar începutul sau
sfârșitul lui este un zero, cu sau fără natură, ca același/diferit. Unul
ca început al unui sfârșit sau sfârșit/început
ca început în sensul de mai sus, iar celălalt ca început al sfârșitului sau început/sfârșit ca sfârșit, desigur de
aceiaşi natură.
Orice sistem de
valori, în sens clasic, are începutul şi sfârșitul lui ca nihilism, dispariție,
pierire și desfacere, etc. dar nu putem spune acelaşi lucru de o unicitate sau
devenirea ei veșnică şi transformarea eternă care merg mai departe întotdeauna către
nelimitatul lor mic sau mare. Ceea ce ne permite să spunem că înțelegerea ca
semnificație de început sau sfârșit, moarte sau naștere, separat sau împreună sunt doar convenții
limitate și non dialectice ale dicţionarelor clasice sau filozofiilor convenţionale
care depind de repere, situaţii sau sisteme de referință și absolut/relativul
lor, dar mai ales introduc opusul sau contrarul lor care poate să se anuleze
sau nu reciproc. Cuantele, atomii şi moleculele, plantele sau animalele, etc.
nu știu ce este aceea naștere sau moarte chiar dacă trăiesc această situaţie ca
emoţie/sentiment. Sfârșitul sau moartea nu există ca unicitate sau
particular al ei, natură, natură/realitate
și virtual al unicității lor, doar reperele, situațiile și sistemele de
referință aduc cu ele limitele, opusul sau contrar, absolutul și relativul lor,
etc. de la egal/inegal și identic ca iluzie la același/diferit ca
natură sau vibrație/rezonanță.
Nihilismul în sensul
clasic limitează lucrurile la „negarea radicală a unui sistem de valori”, ca uman sau ştiinţă, dar moartea nu este şi nu poate fi
o negare, totală şi definitivă, este o necesitate a devenirii şi transformării
în veșnicia și eternitatea lor. Ca şi în cazul ateismului, limitat la negarea
lui Dumnezeu sau inexistența Lui, să nu limităm nihilismul la „negarea radicală a
unui sistem de valori” sau a Lui Dumnezeu, el este
dispariția percepută a naturii, naturii/realitate și virtualului
unicității, ca virtual sau iluzie a ca trecerii oricărei unicitate sau
particular al ei, comparat, comparativ și raportat cu repere, situaţii sau
sisteme de referinţă. Nu putem rămâne la limitele definițiilor clasice şi non
dialectice ale înțelegerii ca semnificaţie deoarece nihilismul nu este o
dispariție a vibrațiilor/rezonanțe
ci o apariție și o dispariţie ca simultaneitate/dialectică
neconvenţională. Ca trecere de la o unicitate la alta sau de la un conținut la
altul, etc., nu negarea lor ca identificare, egal, inegal și identic, „care se anulează
reciproc”. Pe de altă parte nihilismul ca
nașterea sau moartea sunt doar etape ale devenirii şi transformării ca
normalitate, necesitate sau simultaneitate/dialectică
neconvențională întotdeauna, în generalul sau particular lor.
În concluzie
să reținem principiul lui Lavoisier ca generalitate nu doar
în limite umane sau științifice ca opus sau contrar care „se anulează reciproc” ci și dincolo de ele, având în vedere că „în natură, nimic nu pierde, nimic nu se câștigă totul se
transformă”. Altfel spus nimic nu dispare fără a
apare altceva (sau alte conținuturi, entități/univers
sau obiecte/fenomen) în locul
dispariției respective și invers, ca unicitate sau particular al lor. Ceea ce
oamenii au înțeles ca semnificație prin sintagma, „nimic nu se pierde,
nimic nu se câștigă, totul se transformă”
a gândurilor şi ideilor umane sau științifice chiar dacă sunt grevate de opusul
sau contrar care „se anulează reciproc„. Nu mai putem limita fatalitatea sau
dialectica ei ca geneză/nihilism
doar la nihilismul ei deoarece ar însemnă la urma urmei o întrerupere a
evoluției, o discontinuitate a devenirii şi transformării care ar avea ca
rezultat dispariția totală sau definitivă ca inexistență a oricărei unicităţi
sau particular al ei. Ceea ce nu se confirmă dacă admitem perfecțiunea
devenirii și transformării, veșnicia şi eternitatea lor sau dacă privim în
jurul nostru cu atenție.
De reținut faptul că
sfârșitul (sistemelor şi sistemicului în general) sau moartea (sfârșitul sistemicului organic sau anorganic după caz, indiferent
de natura lui) sunt doar cazuri particulare ale nihilismului ca situaţie şi
dispariție sistem percepute ,i nu metaforă a lor. Se pot da multe exemple în
acest sens, holocaustul sau moartea în masă generată de o minte sau forță umană
în aceiaşi clipă/moment în care pot
fi generate şi de alte forțe, planete, vulcani, etc. sau doar o moarte a
propriilor gânduri sau idei ca nihilism spiritual sau spiritual uman, etc. dar
toate acestea în condițiile în care nu există nihilism fără extranihilismul sau
geneza lui și invers. Dacă am rămâne la definiția clasică şi non dialectică a nihilismului am deveni atât de conservatori şi
limitați încât nu am putea lua în discuție eliberarea definițiilor şi
extrapolarea lor ca dialectică, natură sau natură/realitate și virtual al unicităţii lor, ca vibraţie/rezonanță
sau reprezentare/reflectare, separat sau împreună, cu atât mai mult ca simultaneitate/dialectică de secvenţe neconvenţionale.
Este la fel de fals,
gândul și ideea că materia şi antimateria „se anulează reciproc”, precum este de fals, gândul și ideea, că dincolo de noi
nu mai rămâne natura, natura/realitate și virtual lor și al nostru ca
unicitate sau particular al naturii, naturii/realitate și virtual al lor
și al nostru care suntem și în acrea existăm. Inclusiv cu iluziile și umbrele
noastre umane sau științifice, într-o variantă sau alta ca şi materia şi
antimateria. Să nu uităm că „nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se
transformă”, sau devine ca perfecțiune sau veșnic/etern.
…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu