Iluzie
Ca natură non
dialectică a dicţionarului clasic „iluzia” este,
„ILÚZIE, iluzii, s. f. 1. Percepție
falsă a unui obiect prezent înaintea ochilor, determinată de legile de formare
a percepțiilor sau de anumite stări psihice sau nervoase. 2. Fig. Situație în
care o aparență sau o ficțiune este considerată drept realitate; speranță
neîntemeiată, dorință neîndeplinită; închipuire fără o bază reală, amăgire;
himeră. ◊ Expr. A(-și) face iluzii = a nădăjdui sau a face să
nădăjduiască lucruri irealizabile; a (se) amăgi. A-și pierde iluziile = a
rămâne dezamăgit. [Var.: (înv.) iluziúne s. f.] – Din fr. illusion, lat. illusio,
-onis. sursa: DEX '09 2009 permalink”.
Ca natură nedialectică a dicţionarului neconvențional „iluzie” este,
„virtualul închipuirii
conștiente”,
ca natură/realitate, expresie
sau termen generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
- unicitate,
„virtualul închipuirii conștiente ca unicitate”,
ca
natură/realitate, convenţie ca
metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate a ei sau,
„iluzie.unicitate”,
ca
natură/realitate, convenţie ca
percepţie a virtualului închipuirii conștiente a unicității respective, comparat/extracomparat cu repere sau
situaţii. În condițiile în care orice iluzie a unicităţii este un virtual al închipuirii
conștiente percepute a ei, iar orice virtual al închipuirii conștiente o
iluzie.unicitate, iluzia.unicitate o simultaneitate/dialectică
sau iluzie/extrailuzie (neiluzie, nu
în sens clasic ca opus sau contrar) ca situaţie/stare
a unicităţii,
- situaţie,
„extrailuzie”,
ca
natură, convenţie ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„iluzie”,
convenţie
ca percepţie a extrailuziei situaţiei respective, comparat sau comparativ cu repere sau situaţii. În condițiile
în care orice iluzie este o extrailuzie percepută a ei iar orice extrailuzie o
iluzie dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată aceiaşi iluzie cu aceiaşi extrailuzie ca situaţie. Fără a confunda
extrailuzia cu proiecția, visul, iluzia sau ideea, umbra, câmpul, amăgirea sau
închipuirea, antiiluzia sau neiluzia, inexistenţa lor ca ailuzie sau non
iluzie, etc., știind că orice extrailuzie este o iluzie dincolo de percepţie,
ca situaţie,
-
stare,
„extrailuzie
ca stare”,
convenţie
ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„iluzie.stare”,
convenţie
ca percepţie a extrailuziei stării respective, extracomparat sau
extracomparativ cu repere sau
situaţii. Unde şi când orice iluzie a stării este o extrailuzie percepută a ei
iar orice extrailuzie o iluzie dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată aceiași iluzie cu
aceiași extrailuzie ca stare,
-
situaţie
ca sistem,
„extrailuzie
ca sistem”,
măsură
sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca sistem sau naturii ei
sau,
„iluzie.sistem”,
măsură
sau măsurabil, convenţie ca percepţie a extrailuziei situaţiei ca sistem,
comparat sau comparativ cu repere
sau situaţii ca sistem, indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi
când orice iluzie a situaţiei ca sistem este o extrailuzie percepută a ei iar
orice extrailuzie o iluzie dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată aceiași
iluzie cu aceiași extrailuzie situaţiei ca sistem, măsură sau măsurabil. În
condițiile în care nu trebuie să confundăm extrailuzia, situaţiei ca sistem, cu
proiecția, visul, iluzia sau ideea, umbra, câmpul, amăgirea sau închipuirea, antiiluzia
sau neiluzia, inexistenţa lor ca ailuzie sau non iluzie, etc., ale situației ca
sistem, știind că orice extrailuzie este o iluzie dincolo de percepţie, a
situaţiei ca sistem.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, ca egal, antiegal sau inegal
ca identic, etc., orice iluzie devine umană sau ştiinţifică, teoretică sau
practică, măsură sau măsurabil precis ca proiecție sau vis, cu opus sau contrar
care „se anulează reciproc” și nu respectă
principiile naturii. Ca uman sau știință al naturii despre extrailuzie, proiecție,
vis, iluzie sau idee, umbră, câmp, amăgire sau închipuire, antiiluzie sau
neiluzie, inexistenţa lor ca ailuzie sau non iluzie, etc., ca virtual, iluzii
și umbre, în nici un caz natură, natură/realitate
sau virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „iluzie” ca situaţie este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extrailuziei”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a iluziei/extrailuzie”
sau al dialecticii neiluziei virtualului închipuirii situaţiei
în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antiiluziei”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular
sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a iluziei/antiiluzie”,
sau
al dialecticii neiluziei virtualului închipuirii situaţiei ca sistem, opus sau
contrar, în particularul ei. Alt fel spus orice iluzie este de fapt o extrailuzie,
ca alt sau alt fel de iluzie dincolo de percepţie şi invers, de secvenţe
neconvenţionale, ale simultaneităţii lor dialectice.
Ca să înțelegem ca semnificaţie această definiție trebuie
să plecăm de la definiția miracolului a cărui dialectică sau adevăr este iluzie/umbră sau idea, câmpul, viziunea și închipuire conştient/subconștiente,
etc. iluzia ca idee conștientă, umbra ca idee subconștientă iar miracolul doar
un virtual al simultaneității lor dialectice și neconvenţionale. Ca uman sau
știință pot fi doar vise sau proiecții conștient/subconștiente ca idei vise
sau proiecții ale a gândurilor naturii umane sau științifice, mintii, rațiuni
sau judecată, etc. La fel cum natura este o realitate şi invers ca secvenţe
neconvenţionale ale simultaneităţii/dialectice sau iluzia o umbră şi
invers, ca oricare alt general sau particular al lor de vibrații/rezonanțe ale naturii.
Umbra
ca dimensiune unică, unitate dialectică sau simultaneitate etc., a oglindirii
naturii, iluzia a filozofiei, în oricare variantă a lor. Miracolul ca posibil,
potențial sau doar amăgire, etc., după caz, simultan/dialectice și neconvenţionale.
Ca particular, uman sau științific, umbra devine gri de lumină/întuneric a oglindirii naturii, iluzia devine culoarea de cunoașterea/anticunoaştere ca dimeniune
unică, unitate dialectică sau simultaneitate, etc., a filozofiei, iluziilor și
umbrelor noastre. În acest context orice filozofie este o iluzie sau culoare de
cunoaștere/anticunoaştere, după caz, la fel cum orice oglindire a
naturii devine sau este o umbră sau gri a de lumină/întuneric după caz. În nici
un caz natura, realitatea, natura/realitate și virtualul lor ca
unicitate. Ceea ce ne permite să spunem sau să credem că totul este filozofie,
iluzie, umbră sau virtual al unicității sau oricare particular al ei, la fel
cum totul este natură, realitate sau unicitate, etc. ca secvenţe
neconvenţionale ale simultaneităţii lor dialectice. Totul depinde doar de
repere, situații sau sisteme de referință și implicit de absolut/relativul lor.
Motiv pentru care nu trebuie să confundăm natura, realitatea, natura/realitate
și virtualul lor, ca iluzii și umbre, cu iluziile și umbrele noastre umane sau
științifice, limitate la sistem, egal, antiegal și inegal ca identic, etc. Care
nu respectă principiile și regulile naturii și ale căror contrarii „se anulează reciproc” ca iluzii și umbre, idei, câmpuri, viziuni și închipuiri conștient/subconștiente,
etc., în general sau doar vise și proiecții în particularul nostru uman sau
științific, ale minții, judecății sau rațiunilor. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu