SPÁŢIU
Ca natură non dialectică
a dicționarului clasic „spațiu” este,
„SPÁȚIU, spații, s. n. 1. (Fil.; la sg.) Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie, care are aspectul unui întreg neîntrerupt cu trei
dimensiuni și exprimă ordinea coexistenței obiectelor lumii reale, poziția, distanța, mărimea, forma, întinderea lor. ♦ (Mat.) Mulțime de puncte care prezintă anumite proprietăți. ◊ Geometrie în spațiu = ramură a
geometriei care studiază figurile ale căror elemente sunt situate în planuri
diferite. 2. Întindere nemărginită care cuprinde corpurile cerești; văzduh; porțiune din atmosferă; întinderea, locul
care ne înconjură. ◊ Spațiu aerian = porțiune din atmosferă corespunzătoare limitelor teritoriale ale unui stat și în care acesta își exercită suveranitatea. Spațiu cosmic = întindere nemărginită situată
dincolo de atmosfera pământului. ♦ Perspectivă vastă, orizont larg. 3.
Loc, suprafață, întindere limitată. ♦ Limitele
între care se desfășoară o acțiune; cadru. ♦ Lungime luată de-a lungul traiectoriei unui corp mobil. 4.
Loc (liber) între două obiecte, distanță, interval. ◊ Spațiu verde = suprafață acoperită cu vegetație în perimetrul
unei așezări. ♦ (Tipogr.) Interval alb lăsat
între cuvintele sau rândurile culese; (p. ext.) unealtă cu care se realizează
acest interval. ♦ (Muz.) Interval între liniile unui portativ. 5.
Interval de timp, răstimp. – Din lat. spatium, fr. espace.
Sursa: DEX
'98 (1998) | Adăugată de RACAI | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Ca natură
nedialectică a dicţionarului simultan/dialectic „spațiul” este,
„iluzia tărâmului”,
ca expresie
sau termen generic al devenirii unicităţii inclusiv orice particular
al ei, printre care:
-
unicitate,
„iluzia tărâmului ca unicitate”,
convenţie ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate
a ei sau,
„spaţiu.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a iluziei tărâmului unicităţii respective, comparat/extracomparat cu repere sau situaţii. În condițiile în
care orice spaţiu al unicităţii este o iluzie a tărâmului perceput al ei iar
orice iluzie a tărâmului un spaţiu.unicitate dincolo de percepţie, spaţiul.unicitate
o simultaneitate/dialectică sau spaţiu/extraspaţiu (nespaţiu) ca situaţie/stare a unicităţii,
- situaţie,
„extraspaţiu”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„spaţiu”,
convenţie
şi percepţie a extraspaţiului situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice spaţiu este un extraspaţiu
perceput al ei iar orice extraspaţiu un spaţiu dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată acelaşi spaţiu cu acelaşi extraspaţiu ca situaţie. Cu condiția să nu
confundăm în nici un caz extraspaţiul cu spațiul, timpul, hiperspațiul, nespaţiul
(în nici un caz în sens clasic ca negare a lui) sau antispaţiul, inexistența
lor ca aspaţiu sau non spaţiu, etc., știind că orice extraspaţiu este un spaţiu
dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extraspaţiu ca stare”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„spaţiu.stare”
convenţie ca percepţie a extraspaţiului stării respective,
extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi când orice spaţiu
al stării este un extraspaţiu perceput al
ei iar orice extraspaţiu un spaţiu dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată
acelaşi spaţiu cu acelaşi extraspaţiu ca stare,
-
situaţie ca sistem
„extraspaţiu ca sistem”
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„spaţiu.sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca percepţie a extraspaţiului
situaţiei respective ca sistem, comparat sau comparativ cu repere sau situaţii,
indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi când orice spaţiu al
situaţiei ca sistem este un extraspaţiu perceput al ei iar orice extraspaţiu un
spaţiu dincolo de percepţie al situaţiei ca sistem, măsură sau măsurabil. Cu
aceiaşi condiție să nu confundăm în nici un caz extraspaţiul, situaţiei ca
sistem, cu spațiul, locul, timpul, hiperspațiul, nespaţiul (în nici un caz în
sens clasic ca negare a lui) sau antispaţiul, inexistența lor ca aspaţiu sau
non spațiul, etc., ale situaţiei ca sistem, ştiind că orice extraspaţiu este un
spaţiu dincolo de percepţie, al situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este
măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor ca egal, inegal și identic, etc.,
orice spațiu, devine uman sau ştiinţific, măsură sau măsurabil precis, opus sau
contrar, care „se anulează reciproc” și nu respectă
principiul Lavoisier. Ca iluzie umană a naturii despre extraspațiu, spațiu, loc,
timp, hiperspațiu, nespaţiu (în nici un caz în sens clasic ca negare a lui) sau
antispaţiu, inexistența lor ca aspaţiu sau non spațiul, etc., ca iluzie, în
nici un caz natură, natură/realitate
sau virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „spaţiu” este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extraspaţiului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a spațiului/extraspaţiu”,
sau al dialecticii nespaţiului iluziei tărâmului situaţiei
în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antispaţiului”
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a spațiului/antispaţiu”,
sau al dialecticii nespaţiului iluziei tărâmului situaţiei
ca sistem, opus sau contrar în particularul ei. Altfel spus orice spaţiu este
de fapt un extraspaţiu, ca alt sau alt fel de spaţiu dincolo de percepţie şi
invers, de secvenţe neconvenţionale ale simultaneităţii lor dialectice.
Dacă luăm în discuție
dialectica sau dimensiunea unică spaţiu/timp
a momentului transformării (dimensiune unică sau uitate dialectică) putem spune
fără a ne limita că spațiul este simultaneitatea/dialectică
neconvențională de secvenţe neconvenționale ale timpului şi invers sau
supraunitarul dialecticii lor ca spaţiu/timp.
La fel de bine cum putem spune că timpul este un extraspaţiu sau spațiul este
un extratimp având în vedere simultaneitatea lor dialectică, fără a confunda spațiul
cu spațiul tridimensional sau spațiul tridimensional al situaţiei în general cu
spațiul tridimensional al gândurilor şi ideilor umane sau științifice. În acest
context, spațiul și timpul situaţiei, dincolo de gândurile şi ideile umane sau
științifice, opus sau contrar, egal, inegal și identic al lor, etc., nu pot şi
nu sunt negative în sensul de opus sau contrar care „se anulează reciproc”. Pe de o parte deoarece nu există opus sau contrar, egal,
inegal sau identic care să nu respecte principiul naturii lui Lavoisier, în
sens neconvențional, pe de altă parte în caz opus sau contrar existenţa lor
poate duce la concluzia că există o reversibilitate a lor. Ceea ce este doar un
paradox uman sau științific, ca absurd sau imposibil, având în vedere
nelimitatul condițiilor de existență al oricărui conținut sau entitate/univers.
Limitat nenumărați, infiniți sau nelimitați parametrii. Pe o devenire veșnică
şi o transformare eternă care nicăieri şi niciodată, niciunde şi nicicând nu
sunt și nu pot fi egale, inegale și identice în sens clasic sau uman și
științific. În aceiaşi clipă/moment
în care spațiul și timpul, gândurilor şi ideilor umane sau științifice, pot fi
opus sau contrar, în sens clasic, ca pozitiv/negativ al lor prin punerea
condițiilor de existenţă, teoretice sau practice, chiar dacă nu există ca
natură, natură/realitate și virtual al unicității lor. Haosul are spaţiul şi
timpul lui, chiar dacă nu are legături sau parametrii
ca sistem, cu specificul lor ca indiferența/întâmplare.
Trebuie să clarificăm
oarecum înțelegerile acestor semnificații de spaţiu și timp din definițiilor
clasice ale dicționarelor eliberându-le
de limite, confuzii, neclarități în sens clasic, absurd sau imposibil, etc. Unde şi când nu trebuie să confundăm spațiul unidimensional
al unicităţii sau particularului ei ca element al momentului dimensiunii unice sau
unitate dialectică spaţiu/timp ca natură,
natură/realitate și virtual al lor, cu spațiul tridimensional al gândurilor
şi ideilor umane sau științifice, teoretice sau practice, despre spațiul și
timpul naturii respective. Cu atât mai mult ca măsură sau măsurabilul lor ca
sistem sau uman și știință. În nici un caz să nu ne limităm la definițiile
clasice sau alte filozofii convenționale, etc. Ca „Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie, care are aspectul unui întreg neîntrerupt cu trei
dimensiuni și exprimă ordinea coexistenței obiectelor lumii reale, poziția, distanța, mărimea, forma, întinderea lor”.
Obiectivă este natura, natura/realitate
şi virtualul lor ca devenire sau transformare şi nu umbrele sau iluziile
noastre umane sau științifice cu egalul, inegalul și identicul lor care nu
există ca natură, natură/realitate sau virtual al lor, nu respectă
principiul naturii lui Lavoisier iar opusul și contrarul „se anulează reciproc”. Nu putem defini spațiul uman sau ştiinţific ca obiectiv
din mai multe motive, în primul rând că spaţiu şi timpul ca simultaneitate a
lor dialectică este un adevăr sau dimensiune unică a transformării ca adevăr
iar adevărul nu este obiectiv tocmai datorită absolut/relativului său ca
o consecinţă a reperelor, situațiilor sau sistemelor de referinţă. La fel cum
forma şi spiritul nu sunt obiectivul entităţii ci doar subiectivul ei ca adevăr,
certificare sau justificare a lui ca şi dimensiunea unică spaţiu/timp. Natura
este obiectivul sau obiectivă, nu umbrele sau iluziile ei. În general orice
simultaneitate este un tot ca existenţă iar dialectica ei formă/spirit o
certificare sau justificare a acestui adevăr ca revelație sau dimensiune unică
ca obiectiv sau subiectiv al lor.
Varianta
de dicționar a spațiului este o limitare, fără discuție, deoarece nu exprimă esența
lui ca simultaneitate/dialectică neconvențională
ca revelație sau adevăr al transformării și momentului ei. Nici ca certificarea,
justificare sau identificarea a lui ca element al dimensiunii unice sau
unității dialectice a ca moment al transformării nici ca parametru constant/variabil
al ei ca sistem, indiferent de situaţie, natură sau organizare a lui sau a transformării
pe care o cuprinde sau definește. Faptul că definiția clasică şi non dialectică leagă spațiul de
natura lui ca substanță sau „Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie” şi nu de transformarea sau devenire,
etc., este o limitare grosolană. Din clipa/moment
în care spațiul şi timpul nu sunt obiecte sau obiective ci doar subiect sau
subiectiv al existenţei transformării ca adevăr, revelație sau veridicitate,
etc. Se poate trage de aici o concluzie esențială, aceea că orice dialectică, adevăr,
revelație sau veridicitate subiect și subiectiv nu obiect sau obiectiv al lor.
Cred că este limpede că adevărul și revelația sunt fenomen ca relație și relații
subiect/subiective și nu obiect/obiectiv al lor, este Cu atât mai
mult în lumea iluziilor şi umbrelor noastre convenționale ca gânduri sau idei, umane
sau științifice. În aceiaşi clipă/moment în care ca unicitate sau
particular al ei putem spune că spațiul este dependent/independent (independentul
ca inexistență sau absolut al dependentului ei prin prefixul „in”) de natura, natura/realitate și virtualul unicității
lor, indiferent de unicitate sau particular, natură sau organizare, etc. În condițiile
în care este evidentă dependența/independența oricărui conţinut sau entitate/univers,
corp sau obiect/fenomen de relațiile
lui cu interiorul și exteriorul specific oricărui univers. Din aceste motive putem
spune că este „inseparabil de materie” şi nu pentru că spațiul
este obiectiv spre deosebire de transformare
sau moment al ei. Din păcate definițiile
clasice leagă spațiul de materie, acea materie a lui Aristotel ca substanță
fără energie și spirit şi nu de devenirea sau transformarea ei specifică. Ceea
ce înseamnă să legăm spațiul (chiar dacă limitarea este evidentă doar la spaţiu
în lipsa timpului său) doar de entitate
şi nu de universul ei așa cum îl redefinim noi. Spaţiul ca şi timpul trebuie să
fie definite ca dependență/independență simultan/dialectică și neconvențională
a momentului și universului transformării
şi specificul lor ca natură a conținutului sau
entității/univers, separat sau împreună. De-a lungul timpului, spațiul
a fost legat de multe forme ale transformării, respectiv transcendental,
fenomen, material, ideal iar mai nou neconvențional, sau absolut/relativ. Mai noi a fost și este legat de corpuri ca
specific al lor dar niciodată, nicăieri, niciunde și nicicând, până la prezenta teorie, nu a fost definită simultaneitatea
lor dialectică spaţiu/timp ca moment, unitate dialectică sau dimensiune unică,
ca o singura dimensiune a transformării sau a momentului ei, sau limitat ca parametru
unic al sistemelor, umane sau științifice, ca transformare. Unde și când momentul este simultaneitatea
ca dimensiunea unică sau unitate dialectică iar spațiul/timp dialectica momentului
și transformării lui. Având în vedere că dispare întotdeauna odată cu transformarea
și universul ei indiferent dacă limitate la substanță, existenţă, formă sau
spirit, etc., sau alte cazuri particulare ale unui conținut sau entitate/univers, etc., limitat sau nelimitat, separat sau
împreună.
Este greu de
acceptat în mileniul trei formularea că spațiul este „Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie”, acest lucru ne face să credem că
energia sau golurile nu au un spațiu al lor. Sau chiar gândurile sau ideile noastre
(spațiu sau timp virtual) care
nu pot fi definite ca materie sau masă dar nici putere sau energie, în nici un
caz, pentru că sunt spirit. Spațiul/timp al energiei sunt golurile pe
care le formează dar fenomenul sau fenomenele ei, ca şi gândurile şi ideile care
au spațiul lor virtual. Ca să nu mai discutăm de spațiul neconvențional ca spaţiu/extraspaţiu de la care pleacă
sau trebuie să plece și să se întoarcă orice particular al lui. Chiar dacă niciodată,
nicăieri, niciunde și nicicând ca același sau diferit separat, ci doar simultan/dialectic
și neconvențional. Ca același/diferit sau ca alt sau alt fel de spațiul sau
timp. Nu trebuie să confundăm spațiul cu golul, în nici un caz, având în vedere
că golul este putere sau energie iar spațiul
doar un element momentului transformării. Spațiul definit în diversele filozofii convenționale sau dicționarele clasice, ne
arată limitele lor convenționale, pe de o parte, pe de altă parte toate
filozofiile definesc spațiul din punctul de vedere al cunoașterii umane sau științifice
la un moment şi nu este suficient. Știind că știutul este una iar cunoașterea
umană sau științifică este doar o cunoaștere care nu respectă principul naturii
lui Lavoisier iar opusul și contrarul ei „se anulează reciproc”. Așa cum am mai spus să nu confundăm cunoaşterea ca știut
uman sau ştiinţific cu știutul ca generalitate al naturii, naturii/realitate
și virtualului unicității lor. Un om fără carte știe și are prin natura lui, în
oricare variantă a ei, nenumărate ca experiențe ca natură, natură/realitate
și virtual al lor, dacă are carte sau nu
cunoaște aceste experiențe ca uman sau știință a lui. Dovada, Einstein a spus
că timpul şi spațiul se deformează dar el în intenția lui de înțelegere a
semnificației se referea la timpul şi spațiul convențional, limitat, specific unei
raze de lumină ca substanță, dualitate, comparat, comparativ sau raportat cu accelerația
şi timpul ei convențional. Nu a făcut referință la spațiul şi timpul unicității
luminii ca situație/stare dependent/independentă
de universul ei interior/exterior nelimitat şi nu doar limitat la
gânduri sau idei umane sau științifice. Lumină lui Einstein este de fapt o
unicitate convențională şi deformarea razei de lumină este deformarea spațiului
unicităţii respective ca luminii (foton ca substanţă, masă/energie, sau undă-corpuscul) în sens clasic şi nu simultaneitate/dialectică neconvențională nelimitată ca transformare,
moment sau spaţiu/timp, etc. Acum am putea căuta devierea cuantelor de natură sau substanţă sau
chiar a stringurilor la care nu putem ajunge şi de ce nu chiar dincolo de ele,
chiar dacă şi ele sunt pure convenţii de neconvenţional. Fără a limita o teorie
sau alta sau relație doar la umanul sau științificul ei ca masă, energie,
foton, lumină, asociere, dualitate, interdisciplinaritate, etc., faţă de
nelimitatul naturii, naturii/realitate și virtual unicității lor. Așa
cum am mai spus şi vom mai spune spațiul este o constantă variabilă spre deosebire de timp care este o variabilă constantă ca dialectică a simultaneităţii
lor de secvenţe neconvenționale. Nu vom
putea nici noi nici alţii niciodată, nicăieri, niciunde și nicicând să le facem
doar constante sau doar variabile, nici separat nici împreună.
Ca simultaneitate/dialectică putem scrie o
relație filozofică a spațiului astfel,
sj ≡ ≡
≡ / / / = constantă/variabilă ≠ tj,
plecând de la relația dialecticii momentului transformării
ca spaţiu/timp, dial/traj, respectiv,
dial.traj ≡ sj/tj ≡ / ≠ sj
≠
tj
,
relație care se poate scrie matematic, fizic, chimic, teist
sau nu, etc. dacă limităm înţelegerea ei ca semnificație la uman sau ştiinţă ca
percepţie sau metaforă. Unde și când spațiul
are ca dialectică constantul/variabil, variabilul „impus” (pus neconvențional)
de simultaneitatea lui dialectică cu
timpul iar timpul o variabilă constantă, constantul impus (pus neconvențional)
de simultaneitatea/dialectică a timpului cu spațiul.
Ca sistem sj şi tj reprezintă spațiul şi timpul oricărei entități/univers ca tridimensional al
lor care poate fi doar uman sau științific ca egal, inegal și identic al lor
specific. În limite matematice sau fizice putem scrie această relație ca relație matematică, formulă sau regulă
sub forma,
sj ≡ ≡ ≡ / / / = constant/variabil ≠ tj ,
sau alte variante, desigur limitat la matematică şi
limitele ei ca ştiinţă percepută în general dar numai ca gând sau idee umană, științifică,
teoretică sau practică, în nici un caz natură, natură/realitate sau
virtual al lor ca unicitate. Fiind o limitare trebuie să ținem cont de limite,
excepții, nedeterminat, absurd sau imposibil, etc. ca și de corecțiile
permanente necesare limitării. Diferența dintre relații este evidentă,
sperăm, indiferent de operația, regula matematică,
astrologie sau religie, parapsihologie, etc. ca limitare a simultaneităţii lor
dialectice. Relația ne spune, plecând de la dialectica spaţiu/timp pe de
o parte că orice spațiu este o simultaneitatea/dialectică
a secvențelor de timp sau supraunitarul acestei dialectici dar şi faptul că
orice spațiu este o simultaneitatea/dialectică
nelimitată de alte secvențe neconvenționale ale lui ca devenire sau transformare
perfectă sau veșnic/eternă.
Am putea să spunem
la fel de bine că spațiul este simultaneitatea secvențelor neconvenționale ale simultaneităţii/dialectice
ca transformare/timp, qj/tj, adică,
sj ≡ qj/tj ≡ / ≠
qj
≠ tj
dacă luăm în discuție definiția universului ca transformare/spațiu/timp,
unde şi când, ca în toate operațiile ca relații filozofice, utilizăm literele
mici ca înțelegere a semnificației ca urmare a faptului că aparțin unicităţii, conținutului
sau entităților/univers și nu Unicităţii
sau Lui Dumnezeu, la care nimeni şi nimic, nicăieri, niciunde, nicicând și niciodată nu poate ajunge.
Spațiul ca şi timpul
au întotdeauna aceiași natură cu entitatea oricărei transformări în toate
variantele ei ca natură, natură/realitate sau virtual, dar și iluzie sau
umbră a lor, inclusiv umană sau științifică. Chiar dacă universul şi devenirile
sau transformările lui sunt nelimitate iar entitatea limitată. Am putea discuta
de universuri simulante sau paralele, duale sau interdisciplinare, chiar multiple
doar în acest sens în care universul interior/exterior
al oricărui conținut sau entitate/univers aparține tuturor
conținuturilor și entităților/univers nu doar unuia separat. Acest fapt
este o consecință a faptului că totul este o simultaneitate/dialectică neconvențională
care respectă principiul lui Lavoisier. Nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă,
totul se transformă”. Altfel spus eu te deranjez pe tine cu universul meu ca
existență iar tu pe mine iar împreună pe ceilalți și invers, dacă ne limităm
doar la noi și ceilalți. Dincolo de noi și ceilalți suntem toți și toate un
destin ca Unicitate sau Dumnezeu inseparabili ca părți sau secvențe ale Lor. Dovada
că natura oricărui spațiu sau timp este de aceiaşi natură cu transformarea sau entitatea/univers pe care o defineşte,
este relativ simplă (şi nu vorbim doar de spațiul gândurilor și ideilor noastre
virtuale sau teoretice). Orice conținut sau entitate/univers are spațiul și
timpul lui specific iar dacă privim
transformarea noastră ca natură sau viața noastră ca oameni constatăm ceea ce
tocmai am menționat. În momentul în care murim spațiul existenței noastre
dispare pentru noi ca şi timpul şi transformarea care ne definește, pe
dimensiunea unică sau unitatea dialectică a transformării noastre ca spațiu/timp. Să nu uităm că această transformare care dispare este doar iluzia
sau umbra pe care o trăim şi nu natura, natura/realitate
sau virtualul care suntem sau în care existăm și care merge mai departe în
aceiași clipă/moment în care universul interior/exterior care ne influența
în permanență rămâne mai departe dincolo de noi, gândurile și ideile noastre
umane sau științifice. Doar în lumea iluziilor și umbrelor noastre (iluzii în
stare de somn) umane sau științifice există o naștere și moarte ca început/sfârșit
al virtualului nostru comparat, comparativ sau raportat cu repere, situații sau
sisteme de referinţă umane sau ştiinţifice. Dincolo de ele nu există naștere și
moarte, în sens uman sau științific, cu atât mai mult un început și sfârșit ca opus
sau contrar care „se anulează reciproc” sau în urma căruia
este doar un nimic ca inexistență, cu sau fără natură. Chiar dacă știm și cunoaștem
că dincolo de noi suntem tot noi dar alții sau că natura noastră merge mai
departe de umanul și știința ei. Lumea convențională recunoaște, de alt fel, că
moartea este doar o transformare dar nu poate să explice neconvenționalul ei,
prin egalul, inegalul și identicul ei specific. În lipsa oricărei transformări nu
există spațiu sau timp nici ca unicitate nici ca particular al ei, cu atât mai
mult ca virtual, iluzie sau umbră a lor ca situaţie sau doar umane sau
științifice. Din clipa/momentul în
care am murit iluzia sau iluziile și umbrele noastre, umane sau științifice dispar
pentru totdeauna şi o dată cu ele spațiul şi timpul lor ca existenţă virtuală, chiar
dacă merg mai departe ca alt sau alt fel de iluzii și umbre ca normalitate a paradoxului
dar nu ca egal, inegal și identic al lor specific. Alt fel dacă s-ar păstra sau
menține egalul, inegalul sau identicul lor specific ori am fi nemuritori, ori ar
deveni o constantă, ori ar dispare perfecțiunea devenirii și transformării veșnic/eterne,
ceea ce este sau ar fi doar un absurd sau imposibil, uman și științific și
normalitate a paradoxului lor. Ca și întoarcerea
în timp și spațiu sau apariția existenței din inexistența ei în oricare
variantă a naturii.
Pe toată perioada existenței
noastre spațiul este aparent constant dar timpul îl face variabil prin
variabilul lui la fel cum timpul este variabil dar spațiul îl face constant
prin constantul lui. Dacă timpul ar fi doar variabil iar spațiul doar constant
ar contrazice și principiul naturii lui Lavoisier în aceiași clipă/moment
în care opusul sau contrarul lor s-ar „anula reciproc”. Ceea ce ar face
ca spațiul și timpul să devină doar uman sau științific. Din acest motiv în neconvențional
ca simultaneitate/dialectică orice spaţiu este, așa cum am spus, o
constantă variabilă iar orice timp o variabilă constantă în simultaneitatea lor
dialectică de secvenţe neconvenționale. Am putea observa ușor acest lucru dacă facem
un exercițiu de imaginație în care transformarea sau timpul ar fi o constantă
(stop cadru) unde și când știm și cunoaștem că nu există constantă, entitate
bine definită sau stop cadru, etc. pe o perfecțiune a devenirii și transformării
veșnic/eterne. În lipsa devenirii și transformării nicăieri şi niciodată
şi niciunde nu există spaţiu și timp, separat sau împreună, la fel cum nu
există lumină și întuneric, opus sau
contrar, conținut sau entitate/univers, cu atât mai mult perfecțiune a lor sau
veșnicie și eternitate, etc. Asta ne duce la concluzia exprimată deja că nu
există stop cadru, constantă sau entitate bine definită, în sens clasic, uman
sau științific dar mai ales egal, inegal și identic al lor specific. Dovada
este simplă dacă știm sau cunoaștem că în orice clipă/moment, constatăm
că noi sau orice conţinut, a existenței nu suntem același om sau același conținut
ci doar același/diferit al lor ca alt sau alt fel de om sau conținut. Este
evident nu doar că nu suntem o constantă sau entitate bine definită în sens
clasic, pe toată perioada existenței noastre, umane sau științifice, putem
constata că în fiecare moment al devenirii și transformării suntem un același/diferit
ca alt sau alt fel de noi înșine. Suntem oameni ca entități bine definite sau constante
doar prin convențiile și convenționalul nostru și punerea lor de condiții de
existență, specifice.
În lipsa transformării
nu există spațiu și timp, separat sau împreună. …
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu