Evoluție
Ca natură non
dialectică a dicţionarului clasic
„evoluție” este,
„EVOLÚȚIE, evoluții, s.
f. 1. Dezvoltare. 2. Desfășurare, curs. 3. Deplasare
prin mișcări largi (circulare). – Din fr. evoluțiune, lat. evoluția,
-onis. Sursa: Dicționarul explicativ al limbii române, ediția a
II-a | Permalink”
sau,
„EVOLÚȚIE s.f. 1. Evoluare,
dezvoltare, schimbare, transformare. 2. (spec.) Proces
cu caracter istoric constând mai ales într-o formă a dezvoltării, care
presupune acumulări cantitative treptate, obiective și subiective, în viața
socială și care pot duce la schimbări radicale, calitative, la revoluție. 3. Desfășurare,
curs. 4. Mișcare largă (mai ales circulară); mișcare de
ansamblu executată de o trupă, de o navă, de un avion etc. [Var. evoluțiune s.f.
/ cf. fr. evoluțiune, it. evoluzione, lat. evoluția].
Sursa: Dicționar de neologisme | Permalink”
sau,
„EVOLÚȚIE s. f. 1. formă de
dezvoltare care presupune acumulări cantitative treptate, obiective și
subiective, în viața socială și care pot duce la schimbări radicale,
calitative, la revoluție. ♦ teoria ~ i emergente = teorie idealistă și
metafizică cu privire la procesul dezvoltării, potrivit căreia apariția noilor
calități este absolut spontană și imprevizibilă. 2. dezvoltare în timp a unui
fenomen sau proces, a unui eveniment, a unei ființe etc. 3. desfășurare, curs.
4. mișcare largă (circulară); mișcare de ansamblu executată de o trupă, de o
navă, un avion etc. (< fr. evoluțiune, lat. evoluția)
Sursa: Marele dicționar de neologisme | Permalink”.
Prin convenţie, prefacere a
unicităţii sau situaţiei/stare a ei
ca dezvoltare/desfășurare,
desfășurare ca stare sau realitate, dezvoltare ca situaţie sau natură, evoluție
ca virtual al dezvoltării naturii, evoluție a situaţiei ca sistem, evoluție
umană sau ştiinţifică, etc.
Ca
natură nedialectică a dicţionarului neconvenţional „evoluție” este,
„virtualul
prefacerii”
ca expresie sau termen
generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
-
unicitate,
„virtualul
prefacerii
ca unicitate”,
convenţie
ca metaforă a situației/stare sau naturii/realitate a ei sau,
„evoluție.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a virtualului prefacerii unicității respective, comparat/extracomparat cu repere sau
situaţii. În condițiile în care orice evoluție a unicităţii este un virtual al
prefacerii percepute a ei iar orice
virtual al prefacerii o evoluție.unicitate dincolo de percepţie,
evoluția.unicitate o simultaneitate/dialectică
sau evoluție/extraevoluţie
(neevoluție) ca situaţie/stare a
unicităţii,
- situaţie,
„extraevoluţie”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„evoluție”,
convenţie
ca percepţie a extraevoluţiei situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice evoluție este o extraevoluţie
percepută a ei iar orice extraevoluţie o evoluție dincolo de percepţie, chiar
dacă niciodată aceiaşi evoluție cu aceiaşi extraevoluţie ca situaţie. Cu
condiția să nu confundăm în nici un caz extraevoluția cu evoluția, dezvoltarea,
desfășurarea sau prefacerea, antievoluţia, neevoluţia, inexistența lor ca aevoluţie sau non
evoluție, etc., ştiind că orice extraevoluţie este o evoluție dincolo de
percepţie ca situaţie,
- stare,
„extraevoluţie ca stare”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„evoluție.stare”
convenţie ca percepţie a extraevoluţiei stării respective,
extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi când orice
evoluție a stării este o extraevoluţie
percepută a ei iar orice extraevoluţie o evoluție dincolo de percepţie, chiar
dacă niciodată aceiaşi evoluție cu aceiaşi extraevoluţie ca stare,
-
situaţie ca sistem
„extraevoluţie ca sistem”
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„evoluție.sistem”,
măsură
sau măsurabil, convenţie ca percepţie a extraevoluţiei situaţiei respective ca
sistem, comparat sau comparativ cu repere sau situaţii, indiferent de situaţie,
natură sau organizare. Unde şi când orice evoluție a situaţiei ca sistem este o
extraevoluţie percepută a ei iar orice
extraevoluţie o evoluție dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, măsură sau
măsurabil, în orice variantă a lor. Cu aceiaşi condiție să nu confundăm, în
nici un caz, extraevoluția situaţiei ca sistem cu evoluția, dezvoltarea,
desfășurarea sau prefacerea, antievoluţia, neevoluţia, inexistența lor ca aevoluţie sau non
evoluție, etc., ale situaţiei ca sistem, ştiind că orice extraevoluţie este o
evoluție dincolo de percepţie a situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este
măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, ca egal, antiegal sau inegal
ca identic, etc., orice evoluție, devine umană sau ştiinţifică, măsură sau
măsurabil precis, cu opus sau contrar care „se anulează reciproc” și nu respectă principiile naturii. Ca virtual, uman sau
științific, al naturii despre extraevoluție, evoluție, dezvoltare, desfășurare
sau prefacere, antievoluţie, neevoluție,
inexistența lor ca aevoluţie sau non evoluție, etc., ca virtual, iluzie
și umbră, în nici un caz natură, natură/realitate
sau virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „evoluție” ca situaţie este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor
extraevoluţiei”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice
a evoluţiei/extraevoluţie”
sau al dialecticii neevoluţiei virtualului prefacerii
situaţiei în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor
antievoluţie”,
pe care o cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice
a evoluţiei/antievoluţie”,
sau al dialecticii neevoluţiei virtualului prefacerii
situaţiei ca sistem, opus sau contrar, în particularul ei. Altfel spus orice
evoluție este de fapt o extraevoluţie ca alt sau alt fel de evoluție dincolo de
percepţie şi invers, de secvenţe neconvenţionale.
Orice evoluție sau
extraevoluţie este o consecinţă a dialecticii ei ca multiplicare/extramultiplicare și antimultiplicare/extraantimultiplicare
ca dialectică în general sau particularul ei ca situație, multiplicare/antimultiplicare a situației, comparat, comparativ sau
raportat cun repere, situații sau sisteme de referință. Limitat la sistem sau
sistem uman și științific, antimultiplicarea devine divizare ca sistem sau umană și științifică, etc.,
după caz. Evoluția fiind motorul sau consecința devenirii și transformării
perfecte și veșnic/eterne a unicităților sau lui dumnezeu după caz și nu
invers, ba chiar și dincolo de ele ca Unicitate sau Dumnezeu. Având în vedere
devenirea și transformarea perfectă pe de o parte, unde și când nu există
negativ al evoluției tocmai datorită consecinței ei ca devenirii și
transformare ireversibilă ca și momentul sau clipa lor specifică. Evoluția și
anteevoluția, dincolo de repere, situaţii sau sisteme de referință devin unul
și același lucru sau lucrare a naturii, ca evoluție/extraevoluție la fel ca orice haos/sistem al
situației care devine sistem/extrasistem ca Unicitate sau Dumnezeu,
chiar dacă nu putem cuprinde sau defini nelimitatul ei sau al Lor. Dincolo de
repere, situații sau sisteme de referință dispare sensul de opus sau contrar o
dată cu comparația și raportul introdus de ele. În acest sens și absolut/relativul
devine doar absolut/extraabsolut
deoarece relativul/extrarelativ dincolo de repere, situații sau
sisteme de referință este unul și același lucru sau lucrare a Unicității sau
Lui Dumnezeu nemaifiind nimic relativ în lisa reperelor, situații lor sau
sistemelor de referință, chiar dacă există ca paardox. Relativul la rândul lui
devine un absolut și invers. Chiar spațiul și timpul devin unul și același
lucru sau lucrare în lipsa reperelor, situațiilor și sistemelor de referință
sau nelimitatul lor ca limitat/extralimitat. În nelimitat convenția și
convenționalul dispar devenind neconvenţional sau convențional/extraconvenţional
unde și când anticonvenționalul este convenționalul iar extraconvenţionalul
devenind convenționalul însuși în lipsa comparației, comparativului sau
raportului cu repere, situații sau sisteme de referință. La fel cum orice lumină/extralumină
este și antilumină/extraantilumină sau întuneric/extraîntuneric,
în nelimitatul lor sau lipsa reperelor, situațiilor sau sistemelor de
referință. Doar reperele, situațiile și sistemele de referință, aduc o dată cu
ele contrariile sau opusul și contrarul lor, ceea ce permite interpretarea
limitată că poate exista reversibil sau involuție a lor, ca situație sau doar
negativ și pozitiv uman sau științific, după caz. Ca unicitate sau particular al ei, dincolo de
repere, situații sau sisteme de referință neevoluție sau evoluție/extraevoluție
care nu admite contrarii, opus sau contrar, limite, nedeterminat, entități bine
definite, invariabil sau constant, absurd sau „imposibil”, etc., în sens simultan/dialectic
și neconvențional, ceea ce ne permite să
spunem că nu există contracție ci doar expansiune/extraexpansiune în nelimitatul lor contracția/extracontracția,
este unul și același lucru sau lucrare a naturii, Unicităţii sau Lui Dumnezeu,
după caz. Având în vedere nelimitatul lor dispariția sau inexistența reperelor,
situațiilor și sistemelor de referință, a convenției și convenționalului,
limitelor, excepțiilor, nedeterminatului, absurdului și imposibilului, etc. Contracția este o expansiune interioară la
fel cum este și expansiune exterioară, ceea ce ne dă voie să spunem sau să
credem că expansiunea este expansiunea
este imaginea univesrului interior/exterior ca sine, manifest, cosmos,
exprimat, etc. Pe care nu trebuie să le limităm doar la interiorul sau doar
exteriorul unui conținut, entitate/univers, lume, corp sau
obiect/fenomen, etc., ba chiar ființă, lucru sau lucrare a unicităţii sau
naturii, după caz. Din toate aceste motive putem spune că nu există involuție
sau reversibil, întoarcere sau revenire
a evoluţiei, alt fel spus nu există întoarcere în timp sau spaţiu, ca
unicitatea sau particular al ei, nici tridimensional ca anterior, rior sau
posterior, în nici o variantă, dincolo de limitele gândurilor şi ideilor,
virtual ca iluzii și umbre, etc., ca situație, sistem sau uman și
științifice.
Ca orice simultaneitate/dialectică
neconvenţională evoluția sau
extraevoluția ca dialectică
are trăirile, emoțiile şi sentimentele ei ca o consecință a armonie sau doar a
echilibrului/dezechilibrului ei, ca supraunitar (multiplicare ca trăire)
unitate dialectică (evoluție ca trăire, dimeniune unică, non evoluție sau
aevoluție, cu sau fără natură) şi subunitar (extraevoluţie, antievoluţie sau
divizare după caz, ca trăire) ale ei. Ca unicitate sau cazuri particulare ale
ei evoluția nu are o orientare (sens/extrasens sau sens/antisens) pe o direcție specifică ci evoluția este în toate
direcțiile şi sensurile, orientările ei apar doar comparat, comparativ sau raportat
cu repere, situaţii sau sisteme de referință. Unde şi când primesc sensuri ale
evoluţiei, prin convenție sau convențional al unui conținut sau entitate/univers,
etc., comparat, comparativ sau raportat cu
repere, situaţii sau sisteme de referinţă. Doar reperele, situațiile sau
sistemele de referință admit, induc sau pun direcții şi sensuri, specifice ca
orientare, în lipsa lor nu există orientare ca dependență/antidependență
sau absolut/relativ al lor. Cu atât
mai mult dincolo de ele unde totul se estompează ca griuri de lumină/extralumină
(nelumină) sau antilumină/extraantilumină, (neantilumină), unde și când
nelumina și neantilumina sunt unul și același lucru sau lucrare a Unicității,
unicităților și naturii, etc. Veți putea observa destul de ușor că evoluția, în
acest sens, nu are o orientare a ei specifică pe o direcție sau alta, ba chiar nici măcar contracție. Ceea ce
justifică interpretările și înțelegerile noastre ca semnificație, că doar
reperele, situaţiile ca repere și sistemele de referință, omul, umanitatea și
știința lor, etc., cuprind sau definesc repere, situații sau sisteme de
referință specifice. Ca o consecință a neputinței (putință/extraputință)
oricărui conținut sau entitate/univers, a limitelor, excepțiilor,
entităților, bine definite, invariabilului și constantului, absurdului și „imposibilului”,
etc. Cu atât mai mult umane sau științifice care nu respectă principiile și
regulile naturii, unde și când contrariile lor „se
anulează reciproc”. Din aceste motive lume, corpurile, oamenii
sau știința lor, o dată cu evoluția se autolimitează crezând în utopii,
deziderate sau dorințe, etc., sau căutând perfecțiunea pe toate direcțiile și
sensurile lor umane sau științifice, chiar dacă nu există o astfel de
perfecțiune ci doar o permanență ca perenitate/numărată ca o consecință
a limitelor lor. Chiar dacă ar trebui să înțeleagă sau cel puțin să creadă că
perfecțiune suntem fiecare dintre noi ca natură și nu ca uman sau știință
limitat la egal, antiegal sau inegal ca identic al lor, care nu respectă
principiile naturii, unde și când contrariile, opusul sau contrar, „se anulează reciproc”. Vina este a virtualului nostru, ca iluzii și umbre, în
care credem sau pe care îl trăim, căutând ceea ce nu există ca evoluție în sens
clasic, îndepărtându-ne, din ce în ce mai mult, de natura care suntem și în
care existăm. Această metaforă
(percepție extrapolată) sau doar percepţie (intuiţie/instinct) apare de atâtea ori atât în literatură dar şi în
alte filozofii sau științe, percepute sau metafore) de-a lungul clipelor ca loc/vreme sau
momentelor ca spațiu/timp. Noi și neconvenționalul nostru simultan/dialectic
nu dorim să ștergem cu buretele mileniile de evoluție umană sau științifică de
care și noi am profitat, dorim doar să eliminăm rătăcirile, umane sau
științifice revenind la natură, principiile și regulile ei pe cât este posibil,
prin natura care suntem și în acre existăm. Să nu uităm că în lipsa reperelor,
situațiilor și sistemelor de referinţă omul, umanitate și știința ori nu ar fi
existat ori ar fi dispărut de mult, deoarece în lipsa orientării față de ele
ori am fi doar subconștienți, ori am fi druizi, ori am înnebuni în timpul
existenței noastre. Poate că nesimțirea sau lipsa trăirilor ar fi de mare
ajutor pentru cei care cred că om însemnă acest lucru sau lucrare.
În concluzie,
nu
există și nu pot exista contrarii, opus sau contrar al evoluţiei, la fel cum nu
există și nu poate exista opus sau contrar al existenței, transformării,
unicităţii, realităţii sau naturii, eticii, frumosului, dreptății, etc. Este
cel puțin absurd dacă nu „imposibil”, să credem
sau să spunem că există contrarii care „se
anulează reciproc”,
într-un sistem perfect și veșnic/etern al Unicităţii sau lui Dumnezeu,
după caz, sau doar în limitele simultaneităţii/dialectice
neconvenționale promovate de
noi. Doar reperele, situațiile ca repere și sistemele de referință dau sens sau
nu, unei direcții sau alta, comparat, comparativ sau raportat cu repere,
situaţii sau sisteme de referinţă. Să nu uităm că orice conținut, entitate/univers,
lume, corp sau obiect/fenomen, etc., au un virtual al lor, ca iluzii și
umbre care ne conduc existența de-a lungul existenței noastre limitate, crezând
că noi ne alegem destinul sau soarta, în condițiile în care sunt parte a unui
sistem perfect, veșnic/etern, nelimitat sau limitat/extralimitat,
căruia unii îi spun Natură, alții îi spun Dumnezeu, etc., iar noi cu virtualul
iluziile și umbrele noastre îi spunem neconvenţional simultan/dialectic.
În nici un caz nu putem admite doar înțelegere lui ca asociere, dualitate,
interdisciplinaritate sau cine mai știe cum, din neputinţă sau interes,
etc. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu