Geneză
Ca natură non dialectică
a dicţionarului clasic „geneză” este,
„GENEZĂ, geneze, s.
f. Proces de naștere și de formare a unei ființe sau a unui lucru;
naștere, origine. ♦ Ansamblu de fapte, de împrejurări, de elemente care au
concurat la formarea unui lucru. Geneza unui roman. ♦ Prima carte a „Vechiului
Testament” și prima dintre cele cinci cărți care alcătuiesc Biblia ebraică
(Tora). – Din fr. genèse. sursa: DEX '09 2009 permalink”
sau,
„GENÉZĂ, geneze, s.
f. Procesul formării și al nașterii unei ființe sau a unui lucru; origine.
Geneza omului. ▭ Laplace și Newton au dat putința unei explicări a genezei lumilor.
MARINESCU, P. A. 33. ♦ Fig. (În legătură cu activitatea spirituală
sau artistică) Apariție, creație. Geneza și rostul studielor și publicării ce
am întreprins a face în străinătate... mă ținu pînă la un oarecare punct cu
mintea, dar nicidecum cu inima, departe de țeară și de institutele ei
culturale. ODOBESCU, S. III 624. ♦ (Teol.) Prima carte a Bibliei; cartea
facerii. sursa: DLRLC
1955-1957 permalink”,
Prin convenţie, facere a
unicităţii sau situaţiei/stare a ei
ca apariţie/ivire, ivire ca stare
sau realitate, apariţie ca situaţie sau natură, geneză ca virtual al apariției
naturii, geneză a situaţiei ca sistem sau început, început uman sau ştiinţific,
etc.
Ca natură nedialectică a dicţionarului simultan/dialectic „geneză” (ca iluzie) este,
„virtualul
facerii”,
ca expresie sau termen generic al devenirii unicităţii
inclusiv orice particular al ei, printre care:
-
unicitate,
„virtualul facerii ca unicitate”,
convenție ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate
a ei sau,
„geneză.unicitate”,
convenție
ca percepție a virtualului facerii unicităţii respective, comparat/extracomparat cu repere sau situații. În condițiile în
care orice geneză este un virtual al facerii percepute a ei iar orice virtual al
facerii o geneză.unicitate dincolo de percepție, geneză.unicitate o simultaneitate/dialectică sau geneză/extrageneză (negeneză) ca situaţie/stare a unicităţii,
- situaţie,
„extrageneză”
convenție
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„geneză”,
convenție
ca percepție a extragenezei situaţiei respective, comparat sau comparativ cu repere sau situaţii. În condițiile
în care orice geneză este o extrageneză percepută a ei iar orice extrageneză o geneză
dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată aceiaşi geneză cu aceiaşi extrageneză. Fără a confunda extrageneza cu
geneza, apariția, ivirea sau facerea, antigeneza sau negeneza, inexistenţa lor
ca ageneză sau non geneză, etc., știind că orice extrageneză este o geneză
dincolo de percepţie, ca situaţie,
„extrageneză
ca stare”,
convenție
ca metaforă a stării sau realității ei sau,
„geneză.stare”,
convenție
ca percepţie a extragenezei stării respective, extracomparat sau
extracomparativ cu repere sau
situaţii. Unde şi când orice geneză a stării este o extrageneză percepută a ei
iar orice extrageneză o geneză dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată aceiași geneză cu aceiași
extrageneză a stării,
-
situaţie
ca sistem,
„extrageneză
ca sistem”,
măsură
sau măsurabil, convenție ca metaforă a situaţiei ca sistem sau naturii ei
sau,
„geneză.sistem”
măsură
sau măsurabil, convenție ca percepţie a extragenezei respective ca sistem, comparat
sau comparativ cu repere sau
situaţii ca sistem, indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi când
orice geneză a situaţiei ca sistem este o extrageneză percepută a ei iar orice
extrageneză o geneză dincolo de percepţie, chiar dacă niciodată aceiași geneză
cu aceiași extrageneză a situaţiei ca sistem, măsură sau măsurabil. În
condițiile în care nu trebuie confundăm extrageneza, situaţiei ca sistem, cu
geneza, apariția, ivirea sau facerea, antigeneza sau negeneza, inexistenţa lor
ca ageneză sau non geneză, etc., ale situaţiei ca sistem, știind că orice
extrageneză este o geneză dincolo de percepţie, a situaţiei ca sistem, chiar
dacă totul este măsură sau măsurabil.
Ca gând sau idee
umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, ca egal, antiegal sau inegal
ca identic, etc., orice geneză devine umană sau ştiinţifică sau idee, măsură
sau măsurabil precis sau idee, cu opus sau contrar care „se anulează reciproc” și nu respectă principiile naturii. Ca uman sau
științific, al naturii despre extrageneză, geneză, apariție, ivire sau facere,
antigeneză sau negeneză, inexistenţa lor ca ageneză sau non geneză, etc., ca
virtual, iluzii și umbre, în nici un caz natură, natură/realitate sau virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „geneză” ca situaţie este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extragenezei”,
pe care o cuprinde sau definește ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneității/dialectice a genezei/extrageneză”
sau al dialecticii negenezei virtualului facerii situaţiei
în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antigenezei”,
pe care o cuprinde sau definește ca secvențe
neconvenționale ale situației ca sistem, opus sau contrar în particular
sau,
„supraunitarul simultaneității/dialectice a genezei/antigeneză”,
sau al dialecticii negenezei virtualului facerii situaţiei
ca sistem, opus sau contrar, în particularul ei. Alt fel spus orice geneză este
de fapt o extrageneză, ca alt sau alt fel de geneză dincolo de percepţie şi
invers, de secvențe neconvenționale, ale simultaneităţii lor dialectice.
Dacă luăm în
discuţie dialectica fatalităţii ca geneză/nihilism
este evident că geneza este simultaneitatea/dialectică
a secvenţelor neconvenţionale ale nihilismului, pe care îl cuprinde sau
defineşte sau subunitarul dialecticii respective. Geneza ca „naștere și de
formare”, este doar o
parte sau un element particular al dialectici fatalităţii ca geneză/nihilism, este doar o apariție ca
început a operei sau creației/model, respective. În condițiile în care dicționarele
clasice confundă înțelegerile ca semnificatei de „Apariție” şi „creație”, deoarece
putem să observăm că orice creație presupune un creator pe lângă modelul şi
modelatorul ei ca simultaneitate/dialectică
(din afara sau interiorul ei). În aceiaşi clipă/moment
în care apariția ca început, în sens clasic, nu presupune neapărat un creator/modelator al ei sau este ea însuși
creator/modelator al ei. Să nu
confundăm creația/modelare (dialectica
operei) a unui conținut sau entitate/univers cu consecința acestei dialecticii
de creații/modelare ca început, apariție
sau ivire sau a unei opere sau creație/model.
Ca exemplu în acest sens să privim big-bangul,
în sens clasic, care aparent este o dispariție în viziunea astrofizică, la fel
cum orice gaură-neagră este o apariție, în sens clasic ca astrofizică. Unde şi
când de fapt şi una şi alta sunt, apariții/dispariții,
limitat doar început/sfârșit sau geneză/nihilism, etc., separat sau împreună, în fiecare clipă/moment
a dimensiunii devenirii și transformării. Pe care simțurile noastre le percep ca
adevăr sau dialectică geneză/nihilism
a fatalităţii, devenirii sau transformării, când ca geneză când ca nihilism sau
unitate dialectică a lor ca neutru, etc., chiar dacă ele sunt o simultaneitate/dialectică
neconvenţională a fatalității oricărei unicități sau particular al ei. În cazul
fatalităţii, umane sau științifice, geneza devine început sau naștere, nihilismul sau moarte, după caz, unde și când
simultaneitatea lor dialectică este viața însăși ca naștere/moarte a
ei. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu