Extremele umane sau științifice ale metaforei și percepției
Noi am definit neconvenţional și simultan/dialectic
cele două variante ale științei, ca metaforă (religie, parapsihologie,
alchimie, medium, astrologie, zodiac, etc.) și percepție (matematică, fizică,
astronomie, probabilitate, chimie, etc.), fiecare cu specificul ei știut sau
cunoscut. Știut ca natură sau din toată natura unui conținut ca entitate/univers,
cunoscut din toate informațiile umane sau științifice, educație sau cunoaştere
la nivel spiritual ca știință. În acest context trebuie să înțelegem ca
semnificație că știința percepută și metaforele ei sunt extremele dialecticii metaforă/percepţie
ca știință iar între aceste extreme sunt nenumărate sau nelimitate variante
intermediare după caz. De aceea știința în sens clasic este o extremă ca
percepție a științei iar religia și științele percepute extremele ca metaforă a
oricărei percepții. Așa cum am spus de atâtea ori orice extremitate este
extremism și fără discuții dincolo de limitele unei sau unor convenţii. În
consecinţă religia (sau științe ca metaforă) ca și matematica (sau științe
percepute) sunt extreme și extremism care duse cât mai departe devin catastrofe
umane sau științifice pentru armonia naturii sau cumpătarea ei în sens
neconvenţional și simultan/dialectic. Este atât de simplu să vedem cât
de exagerat este rolul religiei în contextul mileniului trei la fel cum este de
exagerat rolul matematicii în contextul aceluiași mileniu. Chiar dacă se poate
observa ușor că diviziunile lor sunt toate diviziunile de la începuturile
existenţei umane sau științifice până în prezent. Dovada este faptul că oamenii
încă mai cred că pământul este plat sau că nu se rotește în jurul soarelui, că
încă există vraci și vrăjitori, etc. opus sau contrar faptului că oamenii se
cred Dumnezei și speră să facă din AI o gândire umană sau științifică, să aducă
spaţiul și timpul înapoi sau chiar să devină nemuritori în sens clasic, etc.
Noi suntem nemuritori dar doar în sens neconvenţional ca muritori/extramuritori
ai naturii care suntem sau în care existăm ca secvențe neconvenționale de simultaneități/dialectice,
devenire și transformare perfectă ca veșnic/etern și nu permanentă ca numărat/peren.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu