Simplitate
E-atât de simplu
să vedem,
perfecțiunea/„imperfecțiunii”
noastre,
din mine, din tine
și tot ce este existență
a Naturii,
căci tot și toți suntem natură
și noi și tu și eu și asfințitul ce dispare,
cu noaptea care vine
și răsărit de soare,
chiar dacă nu-înțelegem,
sau nu găsim
ca răsărit
frumosul nopții,
sau ura ca iubire dintre noi,
din vina noastră,
că nu privim adânc
în sufetul naturii
care suntem
și-n care existăm.
Un paradox ce naște nemurirea,
știind că totul e
nemuritor,
ca veșnic și etern,
oricât de mic sau mare ni se pare,
infinitul nostru sau nelimitatul nemuririi.
Unde și când știința noastră
e perenă, limitată,
știutul nostru nelimitatul
ei perfect,
nelimitat de mare.
Căci tot ce este pentru noi
e doar Natură,
doar absolut de relativ,
ca virtual de umbre și iluzii,
pe care credem că-l putem
cuprinde sau cunoaște, ca știință.
Acea știință, ca utopie sau dorință,
ce nu-și respectă propria-i natură,
acolo când și unde,
„nimic nu s-a pierdut
și nu se pierde,
nimic nu se câștigă,
căci totul se transformă” prin contrarii, ce nu „se anulează reciproc”.
Nemuritori, perfecți și imperfecți,
ca veșnici și eterni,
acum și dincolo de noi
și noi și tu și ei
ca orice conținut sau entitate/univers.
Oricât de mult am aduna,
am diviza sau înmulți,
perfecțiunea rămâne tot perfecțiune,
la fel ca „imperfectul” nostru,
al naturii sau universului întreg,
într-o Perfecțiune/„imperfectă”,
nelimitată și nemuritoare,
ce trece dincolo
de limita perenității noastre
„imperfecte”.
Suntem prea mici
ca să cuprindem nelimitatul Ei de mare,
deși suntem Perfecțiune,
ca parte sau secvență
a tot ceea ce-a fost
și este sau va fi Natură.
Ea e prea mare pentru noi
să ne cunoască,
noi suntem mult prea mici
ca s-o cuprindem,
căci suntem doar nelimitat
ca efemer al Ei de mic,
într-un nelimitat al ei de mare,
doar permanent de mic
într-un perfect de mare,
nemuritor în veșnicul/etern al existenței
ca Natură.
Doar un peren și „imperfect” într-un perfect, ca paradox de
armonie și normal,
pe cât de simplu de-nțeles
pe-atât de greu de acceptat
ca paradox, neînțeles,
de armonie și normalitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu