Spațiu
Ca natură non
dialectică a dicţionarului clasic
„spațiu” este,
„SPÁȚIU, spații, s. n. 1. (Fil.; la sg.) Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie, care are aspectul unui întreg neîntrerupt cu trei
dimensiuni și exprimă ordinea coexistenței obiectelor lumii reale, poziția, distanța, mărimea, forma, întinderea lor. ♦ (Mat.) Mulțime de puncte care prezintă anumite proprietăți. ◊ Geometrie în spațiu = ramură a
geometriei care studiază figurile ale căror elemente sunt situate în planuri
diferite. 2. Întindere nemărginită care cuprinde corpurile cerești; văzduh; porțiune din atmosferă; întinderea, locul
care ne înconjură. ◊ Spațiu aerian = porțiune din atmosferă corespunzătoare limitelor teritoriale ale unui stat și în care acesta își exercită suveranitatea. Spațiu cosmic = întindere nemărginită situată
dincolo de atmosfera pământului. ♦ Perspectivă vastă, orizont larg. 3.
Loc, suprafață, întindere limitată. ♦ Limitele
între care se desfășoară o acțiune; cadru. ♦ Lungime luată de-a lungul traiectoriei unui corp mobil. 4.
Loc (liber) între două obiecte, distanță, interval. ◊ Spațiu verde = suprafață acoperită cu vegetație în perimetrul
unei așezări. ♦ (Tipogr.) Interval alb lăsat
între cuvintele sau rândurile culese; (p. ext.) unealtă cu care se realizează
acest interval. ♦ (Muz.) Interval între liniile unui portativ. 5.
Interval de timp, răstimp. – Din lat. spatium, fr. espace.
Sursa: DEX
'98 (1998) | Adăugată de RACAI | Semnalează o greșeală | Permalink”.
Prin convenţie, tărâm al
unicităţii sau situaţiei/stare a ei
ca loc/așezare, așezare ca stare sau
realitate, loc ca situaţie sau natură, spaţiu ca virtual al naturii locului,
spaţiu.sisitem, spațiu uman sau științific
ca distanță, spațiu, loc, așezare, tărâm, laic/teiste, etc.
Ca natură
nedialectică a dicţionarului simultan/dialectic „spațiul” este,
„virtualul tărâmului”,
ca expresie
sau termen generic al devenirii unicităţii inclusiv orice particular
al ei, printre care:
-
unicitate,
„virtualul tărâmului ca unicitate”,
convenţie ca metaforă a situaţiei/stare sau naturii/realitate
a ei sau,
„spaţiu.unicitate”,
convenţie
ca percepţie a iluziei tărâmului unicităţii respective, comparat/extracomparat cu repere sau situaţii. În condițiile în
care orice spaţiu al unicităţii este un virtual al tărâmului perceput al ei iar
orice virtual al tărâmului un spaţiu.unicitate. Spaţiul.unicitate o simultaneitate/dialectică sau spaţiu/extraspaţiu (nespaţiu) ca situaţie/stare a unicităţii,
- situaţie,
„extraspaţiu”,
convenţie
ca metaforă a situaţiei sau naturii ei sau,
„spaţiu”,
convenţie
şi percepţie a extraspaţiului situaţiei respective, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii. În condițiile în care orice spaţiu este un extraspaţiu
perceput al ei iar orice extraspaţiu un spaţiu dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată acelaşi spaţiu cu acelaşi extraspaţiu ca situaţie. Cu condiția să nu
confundăm în nici un caz extraspaţiul cu spațiul, locul, așezarea sau tărâmul,
nespaţiul (în nici un caz în sens clasic ca negare a lui) sau antispaţiul,
inexistența lor ca non spaţiu sau inspațiu, etc., știind că orice extraspaţiu
este un spaţiu dincolo de percepţie ca situaţie,
- stare,
„extraspaţiu ca stare”,
convenţie ca metaforă a stării sau realităţii ei sau,
„spaţiu.stare”
convenţie ca percepţie a extraspaţiului stării respective,
extracomparat sau extracomparativ cu repere sau situaţii. Unde şi când orice
spaţiu al stării este un extraspaţiu
perceput al ei iar orice extraspaţiu un spaţiu dincolo de percepţie, chiar dacă
niciodată acelaşi spaţiu cu acelaşi extraspaţiu ca stare,
-
situaţie ca sistem
„extraspaţiu ca sistem”
măsură sau măsurabil, convenţie ca metaforă a situaţiei ca
sistem sau naturii ei sau,
„spaţiu.sistem”,
măsură sau măsurabil, convenţie ca percepţie a
extraspaţiului situaţiei respective ca sistem, comparat sau comparativ cu
repere sau situaţii, indiferent de situaţie, natură sau organizare. Unde şi
când orice spaţiu al situaţiei ca sistem este un extraspaţiu perceput al ei iar
orice extraspaţiu un spaţiu dincolo de percepţie al situaţiei ca sistem, măsură
sau măsurabil. Cu aceiaşi condiție să nu confundăm în nici un caz extraspaţiul,
situaţiei ca sistem, cu spațiul, locul, așezarea sau tărâmul, nespaţiul (în nici un caz în sens clasic ca
negare a lui) sau antispaţiul, inexistența lor ca non spațiu sau inspațiu,
etc., ale situaţiei ca sistem, ştiind că orice extraspaţiu este un spaţiu
dincolo de percepţie, al situaţiei ca sistem, chiar dacă totul este măsură sau
măsurabil.
Ca
gând sau idee umană, ştiinţă, asemănare şi identificare a lor, egal, antiegal
sau inegal ca identic, etc., orice situație devine distanță,
spațiu, loc, așezare, tărâm, laic/teiste, etc., măsură sau
măsurabil precis. Cu contrarii, opus sau contrar care „se anulează reciproc” și nu respectă principiile naturii. Ca uman sau știință
despre extraspațiu, spațiu, loc, așezare sau tărâm, nesituaţie sau
antisituaţie, inexistenţa lor ca non spațiu
sau inspațiu, etc., ca virtual, iluzii și umbre, în nici un caz natură,
realitate, natură/realitate sau
virtual al unicității lor.
Ca simultaneitate/dialectică putem spune
că orice „spaţiu” este,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor extraspaţiului”,
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei în general sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a spațiului/extraspaţiu”,
sau al dialecticii nespaţiului virtualului tărâmului
situaţiei în general sau,
„simultaneitatea/dialectică a secvențelor antispaţiului”
pe care îl cuprinde sau defineşte ca secvențe
neconvenționale ale situaţiei ca sistem, opus sau contrar în particular sau,
„supraunitarul simultaneităţii/dialectice a spațiului/antispaţiu”,
sau al dialecticii nespaţiului iluziei tărâmului situaţiei
ca sistem, opus sau contrar în particularul ei. Altfel spus orice spaţiu este
de fapt un extraspaţiu, ca alt sau alt fel de spaţiu dincolo de percepţie şi
invers, de secvenţe neconvenţionale ale simultaneităţii lor dialectice.
Dacă luăm în
discuție dialectica sau dimensiunea unică spaţiu/timp
a momentului transformării (ca unitate, dimensiune unică sau simultaneitate)
putem spune fără a ne limita că spațiul este simultaneitatea/dialectică neconvențională de secvenţe sau părți
ale timpului şi invers sau supraunitarul dialecticii lor ca spaţiu/timp. La fel de bine cum putem
spune că timpul este un extraspaţiu sau spațiul este un extratimp având în
vedere simultaneitatea lor dialectică, de secvențe sau părți, fără a confunda
spațiul cu timpul ca unitate, dimensiune unică sau simultaneitate, etc. Fără a
confunda spațiul unidimensional cu tridimensionalul lui sau tridimensionalul
situației cu tridimensionalul transformării sau devenirii, cu atât mai mult
spațiul situaţiei în general cu spațiul gândurilor şi ideilor umane sau
științifice, etc. În acest context, spațiul și timpul situaţiei, dincolo de
gândurile şi ideile umane sau științifice, cu contrarii, opus sau contrar,
egal, antiegal sau inegal ca identic al lor, etc., care „se anulează reciproc”, nu pot şi nu sunt negative în sensul de opus sau contrar
uman sau științific, chiar dacă ambele variante sunt o simulatenitate/dialectică
și neconvențională, ca paradox.
Existență, devenirea și transformarea nu sunt și nu pot fi negative în
sens clasic, ca existență, chiar dacă există, opusul și contrarul lor, în
ambele variante ca antidevenire,
antitransformare și antiexistență. Ca alt sau alt fel de contrarii, opus sau
contrar, care nu „se anulează reciproc” în aceiași clipă/moment
cu contrarii care „se anulează reciproc”, ca paradox și
normalitate a lui. Pe de o parte deoarece există existența și inexistența
există inexistență comparat, comparativ sau raportat cu repere, situații sau
sisteme de referință, inclusiv umane sau științifice. Pe de altă parte
existența pozitivului în lipsa negativului ar duce la concluzia că nu există
paradox, sau că poate exista o definiție a pozitivului în lipsa negativului, a
existenței în lipsa inexistențe sau a viitorului fără trecut, etc., simultan/dialectic
și neconvenționale. În condițiile în acar fizica sau religia demonstrează că nu
putem cuprinde, cunoaște sau defini spațiul în lipsa timpului și invers, laic/teiste.
Ceea ce este paradox ca natură rămâne paradox și ca natură umană sau
științifică, ca absurd sau „imposibil”.
Reversibilitatea spațiului și timpului există dar nu în sens clasic doar cu
contrarii care „se anulează reciproc” ci simultan/dialectic
și neconvențional de secvențe și părți, cu contrariile care „nu se anulează
reciproc”,
ca alt sau alt fel de secvențe și părți. Având în vedere, pe de o parte, nelimitatul condițiilor de
existență ale oricărui conținut sau entitate/univers. Pe de altă parte
faptul că reversibilitatea nu poate fi și nu este ca egal sau identic în sens
clasic ci neconvențional ca alt sau lat fel de identic sau egal. Ast fel spus
noi suntem pereni dar și perfecți la fel cum planetele dispar dar apar alte sau
alt fel de planete cu alt sau alt fel de gânduri sau idei umane sau științifice
sau alt și lat fel de virtual al lor. Religia știe și a știut prin natura
noastră și a ei că ciclurile vieții merg mai departe, fizica și matematica prin
cunoașterea lor nu pot demonstra existența noastră de dincolo de noi prin
umanul și știința lor convențională. La fel cum religia trăiește spiritul și
spiritualitatea matematica sau fizica nu știe ce este acela spirit chiar dacă
el există. Haosul are spaţiul şi timpul lui, ca orice sistem sau orice
situație, orice conținut sau entitate/univers ca haos/sistem,
chiar dacă noi sa alții nu putem compara sau raporta specificul haosului ca indiferența/întâmplare. Hiperspațiul
este doar un alt sau alt fel de spațiu ca extraspațiu și nu supranatural sau de
altă natură în condițiile în care totul este natură, chiar și dincolo de ceea
ce putem cunoaște, cuprinde sau defini noi sau alții din sau despre
natură.
Trebuie
să clarificăm oarecum înțelegerile acestor semnificații de spaţiu și timp
dincolo de limitele definițiilor clasice ale dicționarelor, eliberându-le de
limite, confuzii, neclarități în sens clasic, absurd sau „imposibil”, etc. Unde şi când
nu trebuie să confundăm spațiul unidimensional cu nelimitate direcții și
sensuri, al unicităţii sau particularului ei cu spațiul convențional,
tridimensional sau doar uman și științific. Spațiul ca element al momentului
transformării, momentul ca unitate,
dimensiune unică sau simultaneitate, etc. Care împreună cu timpul devine
dialectica momentului și a transformării ca spaţiul/timp, indiferent de situație, natură sau organizare a lor
inclusiv ca măsură sau măsurabilul lor umană sau științifică. În nici un caz să
nu ne autolimităm prin definițiile clasice și non dialectice, alte filozofii
convenționale, ceea ce știm sau credem că știm, etc.
În definițiile
clasice se spune că spațiul este, „Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie, care are aspectul unui întreg neîntrerupt cu trei
dimensiuni și exprimă ordinea coexistenței obiectelor lumii reale, poziția, distanța, mărimea, forma, întinderea lor”.
Dar trebuie să remarcăm câteva înțelegeri ca semnificație limitate, greșeli sau
erori după caz. În primul rând limitarea spațiului la tridimensional spre
deosebire de unidimensionalul lui cu nelimitate direcții și sensuri ca natură.
Apoi faptul că deși mai nou se recunoaște diferența între spațiul limitat sau „întrerupt” de existența specifică unui conținut sau entitate/univers, se vorbește în definițiile clasice de
aspectul lui „neîntrerupt” sau continuu. Chiar dacă spațiul ca
și timpul specific oricărui conținut sau corp, etc., dispare pentru tot de-a
una, o dată cu conținutul sau corpul respectiv. Dincolo de confuzia dintre
obiect și subiect, obiectiv și subiectiv, a dicționarelor clasice, care ne
spune că obiectivul este cel „Care există în afara
conștiinței omenești și independent de ea” iar subiectivul „Care
consideră că baza a tot ce există este conștiința individuală; care neagă
faptul că îndărătul senzațiilor se află obiectele reale, independente de om”. Spre deosebire de
înțelegerile noastre neconvenționale care cuprind, cunosc sau definesc
obiectivul ca natură supusă atenției sau obiect supus atenției după caz. Iar
subiectivul un subiect ca virtual al naturii sau fenomen al obiectului
respectiv supuse atentei unui conținut sau corp, etc.
La momentul
definirii obiectului, obiectivului, subiectului și subiectivului am clarificat,
sperăm, aceste înțelegeri ca semnificație eliberând definițiile clasice de
limitele lor. Astfel că obiectivul nu este și nu poate fi „în afara conștiinței omenești și independent de ea”
sau „aspect al idealismului care susține existența unei idei absolute, mistice,
independente de conștiința omenească și prin a cărei dezvoltare ia naștere
lumea materială”, așa
cum spun definițiile clasice. La fel ca și în cazul aprioricului kantian care
nu poate exista în lipsa experiențelor sale sau ale omului, umanității și
științei lor. În condițiile în care
totul este natură și variante ale ei, condiții care justifică natura ca obiect
sau natură supusă atenției ca obiectiv, iar virtualul ei de iluzii și umbre ca
subiect care supus atenției devine subiectiv. În limitele umane sau științifice
obiectul naturii este sau poate fi „în
afara conștiinței omenești și independent de ea” sau „aspect al idealismului
care susține existența unei idei absolute, mistice, independente de conștiința
omenească și prin a cărei dezvoltare ia naștere lumea materială” așa cum spun
definițiile clasice prin convențiile lor. În aceiași clipă/moment în
care virtualul ei poate și este ca uman sau știință „Totalitatea
acțiunilor, evenimentelor” sau „Ființă aflată sub observație, supusă anchetei, experimentului etc.”, ca subiect care
devine subiectiv dacă este supus unei atenții, analize, studiu, etc.
Justificând în acest mod natura ca obiect care
supus atenției devine obiectiv, în aceiași clipă/moment în
care virtualul ei de iluzii și umbre
este subiect care supus atenției, analizei sau studiului devine subiectiv al
ei, după caz. Astfel se justifică logic obiectul, obiectivul și subiectivul
naturii și virtualului ei supuse atenției, inclusiv ca uman sau știință dar și
neconvențional al lor, în aceiași clipă/moment ca paradox. Înțelegerea ca
semnificație în ambele variante, convenționale și neconvenționale, poate
fi limitată la corp ca natură umană sau
științifică, obiect (obiect ca natură virtuală) și obiectiv (obiect supus
atenției), subiect (virtual al naturii ca subiect sau fenomen) și subiectiv
(subiect supus atenției), etc. Virtual al naturii care nu este natură în sens
clasic, decât prin convenție sau
convențional și punerea lor de condiții de existență. În variantele umane sau
științifice, corpul, obiectul/fenomen sau ființa/lucru, etc., nu
pot fi în nici o variantă natură decât convențional. Având în vedere că natura
este „perfect/imperfectă”, nu
perfectă și nici „imperfectă” separat, nici ca natură sau
conținut, nici ca virtual al ei corp sau virtual al lui cu atât mai mult ca obiect/subiect
sau obiectiv/subiectiv al lor, convenționale sau neconvenționale, de secvențe sau părți,
comparat, comparativ sau raportat cu repere, situații și sisteme de referință
dar și dincolo de ele. În condițiile în care în ambele variante sunt contrarii
care nu „se anulează reciproc” dar și contrarii,
opus sau contrar al lor, care „se anulează reciproc”, ca paradox, armonie și
normalitate a lui „perfect/imperfectă”, în oricare variantă a naturii.
Din aceste motive
trebuie să fim foarte atenți la înțelegerea ca semnificație a spațiului ca
spațiul este „Formă obiectivă și universală a
existenței materiei, inseparabilă de materie, care are aspectul unui întreg
neîntrerupt cu trei dimensiuni”. În aceste condiții nu putem accepta doar varianta clasică a spațiului ca
„Formă obiectivă și universală a
existenței materiei”, în condițiile în care și puterea
materiei respective are spațiul ei. La fel cum nu putem accepta doar
definițiile clasice ca masă și energia sau materia ca în sens clasic este o „Substanță concepută ca bază a tot ceea ce există; realitatea obiectivă
care există în afară și independent de conștiința omenească și care este
reflectată de aceasta; diversitatea fenomenelor reprezentând diferite forme de
mișcare ale acestei realități”. Chiar dacă în nici o știință nu apare într-o formulă, lege sau normă,
cu atât mai mult nu are un semn/simbol al ei științific, nici ca
percepție nici ca metaforă. Ca să nu spunem că am rămas limitați doar la definiția
materiei lui Aristotel ca „substanță din care se fac obiectele”, chiar dacă suntem
în mileniul III. În mileniul III, unde
și când știm că totul este natură și variante ale ei ca realitate,
antură/realitate și virtual al lor,
contrarii care „se anulează reciproc” dar și contrarii
care nu „se anulează reciproc”, că armonia și
normalitatea paradoxului, care nu poate fi ocolit sau eliminat, însemnă ca
semnificație perfect/„imperfect”, în nici un caz
separat, etc. Ca atare știm și cunoaștem dependența/independența
și absolut/relativul spațiului și timpului ca adevăr sau dialectică a
momentului transformării, oricărui conținut sau corp., entitate/univers
sau obiect/fenomen, etc. Cu condiția evidentă să nu confundăm obiectul
cu obiectivul lui sau subiectul cu subiectivul lui, în nici o variantă a
naturii inclusiv umană sau științifică. Cu atât mai mult entitatea ca obiect al natură cu universul ei ca
fenomen, fiecare cu obiectul/obiectiv și subiectul/subiectiv al
lor specific.
Adevărul și
revelația sunt sau pot fi un obiectiv sau un subiectiv uman sau științific în
nici un caz o entitate sau entitate ca natură supusă atenției, știind că noi
sau orice conținut nu putem cuprinde, cunoaște sau defini nelimitatul lor ca
natură. Tocmai datorită limitelor, excepțiilor, entităților bine definite,
absurd sau „imposibil”, etc., comparat, comparativ sau raportat cu repere, situații sau sisteme de referință
absolut/relative față de care se comparăm sau raportăm. Chiar dacă toate
acestea sunt existențe și inexistențe ca paradox. La fel cum forma şi spiritul
nu sunt și nu pot fi definite ca obiect sau obiect supus atenției ci doar
fenomene sau fenomen supuse atenției. Variantele dicționarelor clasice, ale
spațiului, sunt o limitare la convenție, fără discuție, deoarece dicționarele
clasice, umane și științifice nu pot
depăși limitele lor convenționale. Ele nu pot exprima esența paradoxului
ca simultaneitate/dialectică și
neconvențională de secvențe sau părți, nu pentru că nu pot ci doar pentru că nu
au depășit limitele înțelegerilor ca semnificație convenționale. N oi le
eliberăm de aceste limite prin alte sau alt fel de convenții, dar tot convenții
ca extraconvneții. Simultaneitatea lor dialectică înseamnă neconvenționalul
nostru, limitat desigur la uman, umanitate și știința lor și a noastră. Ca
paradox nu putem ieși din convenționalul nostru specific, chiar dacă îi depășim
permanent limitele. Din clipa/moment în care spațiul convențional este o
simultaneitate/dialectică și neconvențională cu extraconvenționalul lui,
ca secvențe și părți, paradox, armonie și normalitate a lui. Faptul că
definiția clasică şi non dialectică
leagă spațiul de natura lui ca substanţă sau „Formă
obiectivă și universală a existenței materiei, inseparabilă de materie,” şi nu de transformarea, momentul și
dialectica lor ca spațiu/timp, ei este o limitare grosolană, atâtea clipe/moment în care spațiul şi timpul
nu sunt obiecte sau obiective ci doar subiect sau subiectiv al existenţei
transformării. Cu atât mai mult ca virtual de iluzii și umbre umane sau
științifice laic/teiste, etc., convenționale ca gânduri sau idei. În
aceiaşi clipă/moment în care ca unicitate sau particular al ei putem
spune că spațiul este dependent/antidependent de natură și variantele și
invers datorită simultaneității lor dialectice și neconvenționale de secvențe
și părți. Din aceste motive nu putem spune că este „inseparabil de
materie” şi nu pentru că spațiul este obiectiv.
Din păcate definițiile clasice
leagă spațiul de materie, acea materie a lui Aristotel ca „substanţă din care
se fac obiectele”, şi nu de devenirea sau
transformarea ei specifică, ceea ce înseamnă să legăm spațiul (chiar dacă
limitarea este evidentă doar la spaţiu în lipsa timpului său) doar de entitate
şi nu și de univers, așa cum îl redefinim noi neconvențional. Spaţiul, ca şi
timpul, trebuie să fie definite ca dependență/independență, adevăr sau
revelație, etc., ca simulatenitate/dialectică a universului devenirii și
transformării cu specificul lor ca natură și variante ale ei. Ca parte sau
secvență a conţinutului sau entităţii/univers,
separat sau împreună. De-a lungul timpului, spațiul a fost legat de multe forme
ale transformării, respectiv transcendental, fenomen, material, ideal iar mai
nou neconvențional, sau absolut/relativ,
ca simultaneitate/dialectică neconvențională. Niciodată până la prezenta teorie nu a fost
definit momentul transformării simultan/dialectice ca unitate,
dimensiune unică sau simultaneitate, etc., ca spaţiu/timp, unde și când
momentul este unitatea, dimensiunea unică sau simultaneitatea, etc., a
transformării iar dialectica lui spațiul/timp. Nici cel puțin limitat ca
parametru unic al sistemelor umane sau nu, nu dincolo de el ca transformare,
chiar dacă radarele, tomografele,
laserele sau cercetarea planetelor galaxiei, se bazează pe razele de
lumină sau ultrasunete care măsoară momentul ca spațiu/timp al lui și al
transformării. Context în care este evident că spațiul/timp este limitat
de existența momentului și transformării respective și apare sau dispare o dată
cu conținutul, transformarea sau momentul transformării și conținutului etc.
dincolo de acest spațiu limitat la oricărei transformări există spațiul
nelimitat al Unicității sau Lui Dumnezeu, ca perfect/„imperfect”, după caz.
Este greu de
acceptat în mileniul trei formularea că spațiul este o „Formă obiectivă și universală a existenței materiei,
inseparabilă de materie”. Acest lucru ne face să credem că
energia sau golurile nu au un spațiu al lor sau chiar gândurile sau ideile
noastre (spațiu sau timp virtual)
care nu pot fi definite ca materie sau masă dar nici putere sau energie, în
nici un caz. Spațiul energiei sunt golurile pe care le formează dar şi
gândurile şi ideile au spațiul lor virtual de iluzii și umbre, ca să nu mai
discutăm de spațiul neconvențional ca spaţiu/extraspaţiu
de la care pleacă sau trebuie să plece orice general sau particular al lui.
Spațiul cunoscut, cuprins sau definit în
diversele filozofii convneţionale ne arată limitele lor convenţionale în limita
dicționarelor clasice, pe de o parte. Pe de altă parte toate filozofiile
definesc spațiul doar din punct de vedere al cunoașterii umane sau științifice
la un moment dat şi nu este suficient. Deoarece cunoaşterea umană este doar o
cunoaştere ca gânduri sau idei, teoretice sau practice şi nu unicitate sau
particular al ei ca natură, natură/realitate sau virtual al lor. cu contrarii care
„se anulează reciproc”, care nu respectă
principiile și regulile naturii de dincolo de uman sau știință. Dacă nu luăm în
discuție și contrariile care nu „se anulează reciproc” ale naturii,
paradoxul dispare și o dată cu el lumea și natura care suntem și în care
existăm. Așa cum am mai spus să nu
confundăm cunoaşterea ca știut uman sau ştiinţific cu știutul ca generalitate a
naturii și variantelor ei particulare, inclusiv umanul și știința lor. Un om fără carte știe prin natura lui, în
oricare variantă a ei, dacă are carte pe lângă ceea ce știe, cunoaște prin
educație, chiar dacă nu are încredere în știutul lui sau limitele acestuia ca
parte sau secvență a naturii. Dovada, Einstein a spus că timpul şi spațiul se
deformează dar el în intenția de înțelegere a semnificației se referea la
timpul şi spațiul convențional, limitat la corpuri ca obiecte/fenomen și
nu la conținuturi ca entități/univers. Chiar dacă vorbește sau se ajută de
specificul unei raze de lumină ca dualitate undă-corpuscul nu materie/putere
sau cel puțin masă/energie după caz, ca lumină sau foton. Comparând sau
raportând accelerația şi timpul ei convențional față de repere, situații sau
sisteme de referință ca substanță limitate și absolut/relative, nu la
spațiul şi timpul Unicității sau Lui dumnezeu, după caz, ca situație/stare sau dependent/independent
al lor de universul lor interior/exterior
nelimitat dincolo de gânduri sau idei umane sau științifice. Lumină lui Einstein este de fapt o unicitate
convențională şi deformarea razei de lumină este deformarea spațiului
unicităţii sau conținutului respectiv ca lumină (foton ca substanţă, masă/energie, sau undă-corpuscul, după
caz) în sens clasic şi nu simulatenitate/dialectică
și neconvențională. Mai nou ar
trebui să căutăm devierea cuantelor naturii nu doar a substanței ca undă
corpuscul sau a existenței unui conținut sau altul, limitate, absolut/relative,
etc., la rândul lor. Sau chiar a devierea strungurilor, neutronilor sau
neutrinilor, etc., la care nu putem ajunge sau ajungem mai greu şi de ce nu
chiar dincolo de ele, chiar dacă şi ele sunt pure convenţii ca alt sau alt fel
ce convenții ca neconvenţional. Fără a ne autolimita la o teorie sau alta sau
doar norme și formule umane sau științifice ca asocieri, dualități sau
interdisciplinarități, etc. limitate față de nelimitatul naturii, de dincolo de
ele și de repere, situații sau sisteme de referință. Așa cum am mai spus şi vom
mai spune spațiul este o constantă/variabilă
spre deosebire de timp care este o variabilă/constantă
ca dialectică a simultaneităţii lor de secvenţe și părți neconvenţionale. Motiv
pentru care nu vom putea nici noi nici alţii să le limităm doar la constantă
sau doar variabilă, după caz.
Ca simultaneitate/dialectică și
neconvențională putem scrie o relație filozofică, nu o formulă sau normă, cu
contrarii care nu „se anulează reciproc” a spațiului,
astfel,
sj ≅ ≅
≅
/
/
/
≅ constant/variabil ≠ tj ≅ variabil/constant,
plecând de la relația dialecticii momentului transformării
ca spaţiu/timp, „dial.momj”,
respectiv,
dial.momj ≅ sj/tj ≅ /
≠ sj ≠ tj
,
relație care se poate scrie și matematic, fizic, chimic,
teist, laic, etc., dacă limităm înţelegerea ei ca semnificație la uman sau
ştiinţă ca percepţie sau metaforă. Ca sistem sj şi tj
reprezintă spațiul şi timpul oricărui
conținut ca entități/univers sau
corp ca obiect/fenomen, etc., iar „s0j,
şi
„t0j, sunt
spațiu și timp, unidimensional sau tridimensional, ca secvențe sau părți
neconvenționale, după caz. În limitele
matematice putem scrie această relație ca formulă sau normă matematică sub
forma,
smatj ≅ ≅
≅
/
/
/
=
constant/variabil ≠ t0j = variabil/constant,
sau alte variante ca scădere sau împărțire, înmulțire sau
integrale, lege de compoziție, etc., desigur limitat la matematică, convenții
specifice şi limitele lor umane sau științifice, ca ştiinţă percepută sau
metaforă în general, gând sau idee, teoretice sau practice, ca virtual de
iluzii și umbre specifice. Diferența
dintre relații este evidentă, sperăm, indiferent de operația sau formula
matematică, fizică sau religie,
parapsihologie, etc. Ca limitare a simultaneităţii lor dialectice, cu condiţia
să ţinem cont de limită limitare şi corecțiile ei permanente. Relația ne spune
pe de o parte că orice spațiu este simultaneitatea/dialectică
neconvențională de secvențe și părți, dar şi faptul că orice spațiu este o simultaneitatea/dialectică nelimitată, constant/variabilă,
de secvențe și părți neconvenționale. Am putea să spunem la fel de bine că
spațiul este simultaneitatea secvențelor dialecticii moment/timp, momj/tj, adică,
sj ≅ momj/tj ≅
/
≠
q0j
≠ t0j
unde şi când, ca în toate operațiile ca relații filozofice,
utilizăm literele mici ca înțelegere a semnificației că aparțin unicităţii,
conţinutului sau entităților/univers
nu Unicităţii sau Lui Dumnezeu, după caz, la care nimeni şi nimic, nicăieri,
nici unde, nici când și nici o dată, nu poate ajunge.
Spațiul ca şi timpul
au întotdeauna aceiași natură cu momentul, transformarea, conținutul, entitatea
sau universul lor, etc., în toate variantele ei ca natură sau virtual al ei,
conținut sau corp, etc., chiar dacă universul lor ca devenire și transformare,
clipă sau moment loc/vreme sau spațiu/timp, etc., sunt nelimitate iar entitatea limitată.
Ca paardox, armonie și normalitate a lui și a lor, ca dovada că natura oricărui
spațiu sau timp este aceiaşi natură cu devenirea și transformarea pe care o
cuprinde cunoaște sau definește. Inclusiv ca uman sau știință, gânduri sau
idei, percepție sau metaforă a lor, separat sau împreună, etc. Nu trebuie să
dăm exemple, dacă privim transformarea noastră ca natură sau virtual al ei,
viața noastră ca oameni. Adică în momentul în care murim spațiul existenței
noastre dispare pentru noi ca şi timpul şi transformarea care ne cuprinde,
cunoaște sau defineşte dimensiunea unică a transformării noastre sau a
dialecticii momentului ei ca spațiu/timp.
Cu condiția să nu uităm că această transformare care dispare este doar
virtualul ei de iluzii și umbre umane sau științifice cu contrarii care „se anulează reciproc”, chiar dacă devenirea și transformarea, ca dispariție,
merge mai departe prin contrariile care nu „se anulează reciproc”. În condițiile în care moartea duce la inexistență iar
dispariția doar la o alt sau alt fel de convenție a devenirii și transformării
nelimitate. Doar în lumea virtuală de iluzii și umbre umane sau științifice
există o naștere și moarte, ca inexistență, dincolo de ele, cu sau fără natură
după caz. Dincolo de uman sau știință nu există inexistență ca și contrariile
care „se anulează reciproc”, pe de o parte
deoarece nu mai există repere, situații sau sisteme de referințe sau sunt
nelimitate. Pe de altă parte deoarece paradoxul existenței/inexistență,
a perfectului/„imperfect” sau contrariilor care „se anulează reciproc” cu cele care nu „se anulează
reciproc”, etc., merge mai departe ca o altă dovadă a armoniei și
normalități lui și al lor. în esență
de reținut că în lipsa oricărei transformări nu există spațiu sau timp nici ca
unicitate nici ca particular al ei, cu atât mai mult ca virtual, iluzie sau
umbră a lor. În clipa/momentul în
care am murit iluzia sau iluziile noastre nu dispar pentru tot de-a una doar se
transformă, chiar dacă existența/inexistența noastră merge mai departe.
Dar nu ca uman, umanitate și știință a noastră ci alt sau alt fel de virtual,
iluzii și umbre ca neconvențional al lor de secvențe și părți, ca și
transformare, momentul sau spațiul/timp al lor și al nostru.
În toată perioada
existenței noastre spațiul este aparent constant, chiar dacă știm și cunoaștem
că nu exisă și nu pot exista constante pe o devenire și transformare simultan/dialectică
și neconvențională, dincolo de repere, situații sau sisteme de referință.
Constantele apar doar o dată cu convenția și convenționalul ei limitat, plin de
excepții, absolut/relativ, absurd sau „imposibil”, cu entități bine definite, constant și invariabil,
etc. în plus, spațiul, nu poate fi doar
constant fiind simultan/dialectic și neconvențional de secvențe și părți
cu timpul variabil. Chiar dacă timpul este constant în variabilul lui perfect/„imperfect”
ca paradox, armonie și normalitate a lui. Putem observa ușor acest lucru dacă
facem un exercițiu de imaginație în care transformarea sau timpul ar fi
constant („stop cadru”) dar ştiind că nu există „stop cadru” decât prin convenție și punerea lor de condiții de
existență. Sau constatând că viața noastră sau a oricărui conținut sau corp, nu
rămâne „stop cadru”, invariabilă, constantă sau entitate
bine definit, etc., nici o dată, nicăieri, nici unde, nici când și nici unde.
Asta ne duce la concluzia exprimată deja că nu există „stop cadru”, chiar dacă spațiul convențional este constant iar timpul
variabil prin convecție și punerile ei de condiții de existență. Dovada este
simplă în orice clipă/moment, în care constatăm că noi sau orice
conţinut, a existenței nu suntem același om sau aceiași substanţă, nu suntem o
constantă sau mai mult o entitate bine definită în sens clasic, dar suntem
oameni, umanitate și știință prin convențiile noastre, ca paradox, armonie și
normalitate a lui și a noastră. /
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu