Filozofia
naturii pentru toți
Trebuie să
plecăm de la faptul că filozofia naturii simultan/dialectică și
neconvențională de secvențe sau părți, după caz, este o filozofie care
urmărește natura în generalitatea ei. Pe de o parte ca știut sau cuante, atomi,
molecule, plante sau animale, etc., pe de altă parte cunoaștere ca uman sau
știință respectiv uman ca extraștiință sau extrapolare a științei ca metaforă.
Aceste înțelegeri ale semnificației care ne ajută să cunoaștem, cuprindem și să
definim cele două variante specifice ale naturii ca paradox/antiparadox
sau „ilogic”/logic al lor. Unde
și când paradoxul este un ilogic iar antiparadoxul un logic al lor. Context în
care natura are ca variate natura știutului ei ca anticunoaștere și natura
cunoscutului ei ca antiștiut sau știință. Unde și când una este extrapolarea
celeilalte după caz ca paradox/antiparadox iar știința în variantele ei
ca percepție sau metaforă. Ca percepție, matematica, fizica, astronomia sau
astrofizica, medicina sau biologia, literatura sau psihologia, etc., ca
metaforă, religia, parapsihologia, spiritismul sau telepatia, etc. În oricare
variantă a lor generală sau particulară. Ca percepție aparent știință exactă
sau precisă, ca metaforă doar o extrapolare a percepției sau percepțiilor
respective. Aceste înțelegeri ale semnificației presupun să nu separăm natura
care suntem și în care existăm, ca știut al ei, de umanul și știința ei,
respectiv cunoscut sau cunoaștere ca natură umană sau științifică. Alt fel spus
plecăm de la principiul limitat al naturii lui Lavoisier, cu legi, norme și contrarii,
umane sau științifice, care „se anulează
reciproc”, prin
convențiile noastre sau ale altor conținuturi și entități/univers.
Principiu pe care îl generalizăm și care respectă principiile și regulile
naturii, cu contrarii care nu „se anulează
reciproc”, ca știut simultan/dialectic
și neconvențional ca secvențe sau părți. Care are principii și reguli ale
naturii, cu contrarii care nu „se anulează
reciproc” prin
convențiile noaste sau altor conținuturi ca entități/univers. Ca armonie
și normalitate a paradoxului naturii simultan/dialectice și
neconvenționale, unde și când dialectica, adevărul sau revelația, etc., după
caz. Care respectă toate variantele lor generale sau particulare, inclusiv
paradoxul perfectului/„imperfect” sau limitatului/antilimitat, convențional/anticonvențional,
absolut/relativ, bine/rău, urât/frumos, etc. Ca luptă,
devenire sau transformare a contrariilor,
care „se anulează reciproc” dar și care
nu „se anulează reciproc” ale perfecțiunii/„imperfecte”, care suntem și în care existăm
ca natură umanoidă sau doar andruidă. Respectând principiul lui A. Lavoisier care
spune că „în natură, nimic nu se pierde,
nimic nu se câștigă, totul se transformă”, referitor la substanță, în sens
clasic. Dar și generalizarea lui care spune că „în natură, nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul devine și se
transformă perfect/”imperfect” ca paradox/antiparadox sau ilogic/logic
al lor”. Ținând cont
și de faptul că substanța lui A. Lavoisier, în sens clasic, nu are psihic ca
substanță sau spirit ca existență, ca știință percepută, iar ca metaforă a
științei substanța nu există sau este neglijată complet. Chiar dacă orice
entitate a unui conținut ca natură este o existență, formă și spirit sau
substanță cu configurație și psihic, ca simultaneitate/dialectică și
neconvențională de secvențe sau părți, după caz. Să ne aduce aminte că Einstein
spune că esența lumii este iubirea ca liant al tuturor entităților substanțelor
sau universurilor sau că medicina recunoaște un psihic al substanței chiar dacă
nu ne spune sau nu face legătura între psihic sau emitori-receptori cu ideile
noastre sau ale lor. Substanța sau relativitatea lui Einstein este lipsită de
iubire, psihic sau spirit, etc., chiar dacă el crede în esența iubirii ca existență. Alt fel spus
în lumea științei percepute, nu există spirit ca existență iar ca metaforă nu
există substanță chiar dacă există și cât suntem și dincolo de noi. Sau dacă
există, nu este luată în discuție de religie sau spiritul de către științele
percepute, spre deosebire de generalizarea ei ca existență/formă/spirit
a naturii simultan/dialectice și neconvenționale de secvențe sau părți,
după caz.
Din păcate, ca
să putem avea o bună comunicare, în sensul discuțiilor noastre, este
obligatoriu să stabilim convenții comune, un dicționar al înțelegerilor noastre
ca semnificație, nu înainte de a face câteva precizări esențiale. În
conformitate cu filozofia naturii, simultan/dialectică și
neconvențională de secvențe sau părți, după caz, noi am definit știința prin
convențiile noastre după posibilitatea naturii de a percepe sau a crea
extrapolări ale percepție ca metaforă. Pentru a face distincție între instantul
percepțiilor noastre ca simțuri directe, auz, văz, etc., ca centre de vibrație/rezonanță
directă care au contact direct cu natura care suntem și în care existăm. Și
cele indirecte, creier sau centre de vibrație/rezonanță indirecte, care
nu au contact direct cu natura care suntem și în care existăm. Astfel
matematica fizica, chimia, astrofizica, etc. sunt științe percepute, ca măsură
sau măsurabil, precis, etc., iar religia, alchimia, parapsihologia, astrologia,
telepatia, etc., sunt științe ca metaforă sau extraștiințe percepute. Ca atare,
chiar dacă toate sunt științe, nu trebuie confundat umanul și știința cu
știutul naturii, care suntem sau în care existăm. Ca dovadă că nu putem
confunda reflexele, intuiția și instinctele, trăirile, emoțiile sau
sentimentele naturii cu gândurile și ideile oricărui conținut sau entitate/univers.
Pe care nu le putem considera, cuprinde sau defini ca știință, măsură sau
măsurabil, în sens clasic sau neconvențional, etc. În aceiași clipă/moment
în care nu putem confunda umanul cu știința sau invers, având în vedere
percepția și metafora care le cuprinde sau definește.
Am să vă dau
câteva exemple ale diferenței sau diferențelor între filozofiile clasice și ce
a naturii simultan/dialectică și neconvențională. Plecând de la
generalizarea principiului naturii lui Lavoisier către generalizarea lui. Fără
a exagera valoarea înțelegerilor noastre ca semnificație convenționale, chiar
dacă momentan sunt doar un extraconvențional al celor clasice, ca extrapolare
sau metaforă. Tot o dată limitând tendința exagerării acestor generalizări la o
filozofie a naturii și nu o generalizare
ca Filozofie a Naturii. Similar limitării generalizării la unicitate și
particularului ei și nu la Unicitate sau Dumnezeu, după caz. Unicitate sau
Dumnezeu la care nimeni, nimic, nici când, nici unde și nicăieri și nici unde
nu poate ajunge un conținut, entitate/univers, corp sau obiect/fenomen,
etc. Matematica dar și religia, știința ca percepție sau ca metaforă în
general, sunt pline de limite, excepții nedeterminat, entități bine definite,
invariabil sau constant, absurd sau „imposibil”, etc. Spre deosebire de neconvenționalul simultan/dialectic al
naturii care nu a exclude nici varianta cunoașterii umane sau științifică dar
nici pe cea a știutului naturii. Prima cu contrariii care „se anulează reciproc”, a doua cu
contrarii care nu „se anulează
reciproc”, ca paradox/antipaardox,
logic/„ilogic” sau perfect/„imperfect”
al lor.
1. Astfel în
matematică,
1-1 = 0,
un exemplu foarte clar al
contrariilor care „se anulează
reciproc” și care nu
respectă nici măcar principiul limitat la substanță al lui Lavoisier. Este
absurd dacă nu „imposibil” să credem
sau să spunem că o palmă dată „se anulează
reciproc” cu una
primită. Chiar dacă teismul creștin crede că poți întoarce obrazul pentru o alta
pentru o anula pe prima. Sau că legile și normele justiției cred și spun că o
compensație, în bani sau natură poate anula, trăiri, sentimente sau emoții, cu
atât mai mult pierderi irecuperabile.
2. Nu există
entități bine definite, constant sau invariabil, etc. Alt fel spus viteza
luminii depinde de mediu, „pi” este periodic sau nedeterminat, atomii și
moleculele nu sunt constante și nici egale sau identice, nu ocupă același spațiu/timp,
nu au și nu pot avea același spin dar mai ales sunt dependenți de universul lor
interior și exterior nelimitat, cu întreaga lor structură atomică sau
moleculară.
3. În
matematică și nu numai, există cazuri de nedeterminare nu pentru că există ca
natură ci doar pentru că noi prin convențiile noastre matematice nu specificăm
natura lor. Adică,
1:∞ = 0,
chiar dacă
matematic inversul lor,
0x∞ = nedeterminat.
Nedeterminatul
intervine datorită faptului că nu se specifică natura lui zero și a infinitului
respectiv, nu din alt motiv. Adică,
11:∞1 = 01,
invers este
evident corectă formula,
11= 01x∞1 .
Adică nu putem
crede sau spune că prin măcinarea unei pietre, atom sau moleculă, om, plantă
sau animal, planetă sau galaxie, etc., se pot obține secvențe sau părți de altă
natură. Cea ce, în sens invers, însemnă ca semnificație că secvențele sau
părțile respective trebuie și formează
același tot sau întreg, după caz. Evidență care apare și în formula noastră
matematică. Respectiv, este absurd sau „imposibil” ca diviziunile sau multiplicările unui conținut sau entitate/univers,
corp sau obiect/fenomen, etc., să fie de altă natură decât conținutul
sau corpul multiplicat sau divizat, indiferent de natură, situație sau
organizare.
Ne cerem scuze, pentru limitele noastre
convenționale și neconvneționale, este o întreagă filozofie care urmărește
natura în nelimitatul ei știut/cunoscut și nu doar umanul și știința, ca
percepție sau metaforă, limitată. Chiar dacă știința în generalul ei este și a
fost o necesitate, în vederea înțelegerii ca semnificație de-a lungul
existenței. natura nu știe ce este aceea adunare, scădere, înmulțire sau
împărțire, integrală sau lege de compoziție, vectori, etc. Chiar dacă ea este
toate acestea într-o simplitate nelimitat de mică și de mare la care noi sau
alte conținuturi nu putem ajunge. Natura în generalitatea ei limitată, nu ca
Natură, Unitate sau Dumnezeu, știut/cunoscută este perfect/„imperfectă”, ca și noi sau orice conținut, în
simplitatae ei, din păcate noi, orice
conținut, entitate/univers, corp sau obiect/fenomen, etc., complicăm lucrurile sau lucrările naturii,
deoarece suntem limitați și nu putem cuprinde, cunoaște sau defini nelimitatul
ei și al nostru. O filozofie care pune pe aceiași poziție orice convenție cu
extraconvenția ei, orice convenție cu anticonvenția ei sau orice neconvenție cu
antineconvenția ei, etc., ca adevăr, dialectică sau revelație, etc. Alt fel
spus simultaneitatea/dialectică și neconvențională a oricărui logic/ilogic,
paradox/antiparadox sau perfect/„imperfect” ca natură, știut/cunoscută a noastră
și a lor, etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu